Uber

Discussie in 'Overige programma's' gestart door SVDH, 16 jul 2014.

  1. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Van de ene naar de andere terminal? :p
     
  2. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    heheh van Akker Brygge naar Sentral
     
  3. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb een aantal Uber vouchers, waarmee nieuwe gebruikers €20 tegoed in hun account ontvangen, wat vrij te besteden is. Mocht iemand er eentje willen hebben, stuur mij dan een PM!
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  4. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Lang leve Uber! Afgelopen weekend in het grootste ex-communistsche land op onze aardbol een transfer DME-SVO gereden met Uber. Als je dacht dat het fileprobleem in Nederland erg was: neem eens een kijkje in Moskou:rolleyes: De rit over 87km duurde 2u40min, voor jawel, krap €23.
     
    Kilian, FlyingFonz, high_class en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb gister Moskou - DME gedaan in 1u30 in de A8L voor iets van 30 euro.. Perfect! rond welke tijd zat jij op deze route? ik heb dat traject begin december voor de boeg. En neem aan dat je geen wifi hebt gebruikt op DME? Voorzover ik het zag kon dat alleen met een russisch nummer
     
    Lionell vindt dit leuk.
  6. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik reed deze route op vrijdagmiddag, 16:20-19:00. Compleet de verkeerde tijd natuurlijk; blame BA:p
    De wifi op DME is inderdaad volstrekt onbruikbaar, de +7 van een Russisch telefoonnummer is pre-fixed op de inlogpagina. Ik heb als alternatief een simkaart gekocht van een winkeltje in de aankomsthal (onbeperkt bellen + 1gb 4g voor RUB400), aangezien ik anders geen Uber kon bestellen.
     
    high_class en Lionell vinden dit leuk.
  7. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Sorry, begrijp het niet helemaal, heb je een Russisch nummer nodig om op de DME wifi te komen, of heb je dat nodig om echt in de Uber app verder te komen?
     
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    voor wifi op DME moet je een verificatie code aanvragen. Dit kan doormiddel van een online formulier, maar deze is begrenst op +7 nummers. Zonder russisch nummer dus geen internet. Uber werkt gewoon verder

    edit: zorg dus voor een travel sim ofzo
     
  9. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Uber Tokyo: "prijzig" (gelijk aan nederlandse taxi maffia prijzen), maar man ik blijf gecharmeerd van de Toyota Alphard (UBER BLACK). Ik ben ongeveer 1.85 en je kan hier makkelijk je benen strekken (gesloten knieën) = zeeen van ruimte. Haneda naar centrum is een flat rate van ongeveer 65 euro
     
  10. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Got it. Als ik 'roaming' zeg, zeg ik dan iets heel raars? Zal wel prijzig zijn, maar voor die paar MB voor een Uber klinkt het als een stuk minder moeite dan de simkaarten dans?
     
  11. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Vodafone zegt 7.50 per MB, sms 0.42 bellen naar NL 3.50 en gebeld worden 1.80.

    Op SVO was het nog onduidelijk waar het pickup point was en Ubers in Rusland checken je in wanneer ze kunnen, dus niet wanneer je in de auto stapt.

    Ben benieuwd wat @BWempe 's ervaring was op DME
     
  12. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik vond het zowel op DME als op SVO allemaal vrij duidelijk. In beide gevallen was m'n Uber er binnen 5 minuten en hoefde ik niet te zoeken.

    Op DME zijn er, net als op Schiphol bij departures, twee verschillende lanes: een voor taxi's/speciaal vervoer en een voor particuliere auto's. Bij de tweede (verste) lane vanaf de terminal wachten, dan rolt de Uber vanzelf voor.

    Op SVO is er bij terminal E, zowel bij departures als bij arrivals, maar 1 lane.
     
  13. Nixer

    Nixer Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Hierbij een kerst cadeau van Uber.
    Van veel vliegvelden in USA gratis rit tot 65 dollar als je met Amex betaald en de code : AMEXAIRPORT gebruikt. Enjoy happy holidays :)
    Check site voor de regels.
     
  14. Janssen82

    Janssen82 Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Google maps heeft momenteel een leuke actie waarbij je een Uber rit met korting kunt boeken. Gebruik daarvoor niet de Uber App maar plan een route via Google Maps en kies vervolgens voor taxi (ipv lopen, auto, OV, etc).
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Zie ook: https://insideflyer.nl/korting-op-uber-ook-bestaande-gebruikers/
    Het lijkt er wel op dat het bedrag inmiddels is verminderd.
     
  16. Janssen82

    Janssen82 Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3

Deel Deze Pagina