Top en Flop 3 Airlines

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door jongesander, 8 apr 2019.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Onlangs heeft @Goffe de Boer een topic geopend over je favoriete alliantie. Het leek me interessant om ook eens stil te staan bij wat nu je 3 favoriete en 3 minst favoriete airlines zijn. Uiteraard is ook met name de toelichting interessant. Overigens hoeft dit allemaal niet rationeel te zijn.

    De enige twee regels zijn:

    1. De maatschappij moet nog bestaan;
    2. Je moet tenminste een keer gevlogen hebben met de betreffende airline.

    Ik probeer in deze eerste post - periodiek - bij te houden wat de favoriete en minst favoriete airlines zijn.

    Top 3 Airlines
    1.
    KLM (41 punten);
    2. Delta (17 punten);
    3. Garuda / Qatar (11 punten).

    Flop 3 Airlines
    1.
    Ryanair (36 punten);
    2. Air France (11 punten);
    3. Transavia (7 punten).
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2019
    Javadest, beuse242, lleto en 10 anderen vinden dit leuk.
  2. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Top
    1) KLM
    2) Delta
    3) Copa

    Flop
    1) AF
    2) Eurowings
     
    beuse242 en jongesander vinden dit leuk.
  3. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Top:
    1) Qatar
    2) Etihad
    3) Garuda

    Flop:
    1) Scoot
    2) ukraine Air
    3) AIR France/KLM
     
    beuse242, lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  4. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Top:
    1. Delta
    2. Finnair
    3. KLM

    Flop:
    1. Ryanair
    2. Cubana
    3. Aeromexico
     
    beuse242, lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  5. Estevan

    Estevan Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Top:
    1. Garuda Indonesia
    2. KLM
    2. Copa Air

    Flop:
    1. Ryanair
    2. Trigana Air
    3. Air France
     
    beuse242, lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  6. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Top:
    1. - KLM Royal Dutch Airlines (ja echt :rolleyes:);
    2. - Delta Air Lines;
    3. - Azul Linhas Aéreas Brasileiras.

    Flop:
    1. - Vueling Airlines;
    2. - Iberia Express;
    3. - Ryanair.
     
    beuse242, lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  7. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Top 3 Airlines
    1. KLM
    2. Korean Air
    3. Cathay Pacific

    1. De maatschappij waarmee ik het meeste vlieg, percentage problemen is klein en als die er al waren, dan waren die snel opgelost.
    2. Viermaal gevlogen, superservice en ICN is een vet vliegveld.
    3. Tweemaal 2 uur in een 747 en 777, goeie service, upgrade naar PE als OW Emerald en de lounges op HKG en MNL waren geweldig!

    Flop 3 Airlines
    1. Ryanair
    2. Cebu Pacific
    3. Easyjet

    1. Stoelen zijn ruk, personeel mwah, gewoon geen enkele positieve ervaring gehad.
    2. Altijd vertraagde vluchten, bagagebakken overvol.
    2. Drukte bij de H-gate op Schiphol, onverschillig personeel. Uiteindelijk besloten te switchen naar KLM.
     
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Top 3:
    1. Emirates
    2. KLM
    3. BA

    1 Goede stoelen vriendelijke crew en zeer goede catering en IFE
    2 Toch een soort van thuiskomen altijd af en toe iets minder maar dat nemen we op de koop toe.
    3 altijd vriendelijk en vaak goede service

    Flop 3:
    1. Ryanair
    2. Transavia
    3. TUI

    1. krap en arrogante ongeïnteresseerde crews
    2. om een of andere reden altijd vertraging en zit behoorlijk krap
    3. krap en onvriendelijk. Doen vooral moeilijk over zoekgeraakte koffers...
     
    beuse242, Fripsmaster en jongesander vinden dit leuk.
  9. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Top
    1.Garuda
    2.China Airlines
    3.KLM

    Flop
    1. Turkish Airlines
    2. Ryanair
    3. Kenya Airways
     
  10. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Top
    1. KLM Royal Dutch Airlines
    2. Delta Air lines
    3. Saudi

    Flop
    1. Ryanair
    2. Swiftair
    3. Air France

    Waarom:
    KLM : Hoewel de service soms echt ruk is is het elke keer een heerlijk gevoel om waar je ook ter wereld bent een blauwe vogel tegen te komen. Bij het aan boord komen spreek je ineens op uren vliegen gewoon Nederlands, heerlijk.
    Delta : Goede en heerlijke Amerikaanse service, over de top maar voor mij heerlijk. Prima eten, goed comfort, oke lounges
    Saudi: Ik verkondig dit regelmatig maar ze hebben dé beste oogmaskertjes in de amenety kit van alle airlines die ik heb gehad, plus sokken met vliegtuigen erop, dat vind ik gewoon leuk. Eten is van goede kwaliteit en je kunt er van je alcoholverslaving afgeraken.

    Ryanair : Slechte service, voor alles bijbetalen, ver uit de richting, alle keren te laat.
    Swiftair : Veel gevlogen (circa 6 keer in 2 weken tijd) elke keer dezelfde kist gehad en elke keer zat er meer schimmel in de airconditioning. Dat deze kist mag vliegen is een wonder.
    Air France : Ik had eerst air france als top én flop opgeschreven op 3. La Premiere is goed. Het is niet zo goed dat het 2x zo goed is als business class (qua prijs is dat het wel) maar het is goed. Het enige jammere is dat de aftercare slecht is. Je wordt je reis begeleid tot je op bestemming aan komt. Sluit dan die reis fatsoenlijk af met begeleiding naar een taxi / bushalte met de koffers erbij o.i.d. Daarbij hadden we in de La Premiere lounge de massages geboekt maanden vooruit en bevestigd gekregen, in de lounge aangekomen wisten ze nergens vanaf en daar is 0 compensatie tegenover gezet. Enorm slecht voor een La premiere ticket.
     
    beuse242, lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  11. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Top
    1. KLM
    2. Finnair
    3. Norwegian

    1. Vriendelijk personeel dat vaak net even meer als standaard haar best doet. Fijn om Nederlands te kunnen spreken aan boord.
    2. Mooie nieuwe toestellen op de long haul floot A350. 2x een comfortabele vlucht mee gehad en de bosbessensap is lekker!
    3. No nonsense low cost airline. Laatst met de 787 naar New York gevlogen. Duidelijk waar je voor moet betalen. Comfortabele stoelen en goede IFE. Ook binnen Europa een paar keer met Norwegian naar Scandinavische bestemmingen gevlogen en tot nu toe nog nooit problemen gehad.

    Flop
    1. Scoot
    2. Ryanair
    3. British Airways

    1. Alles deugt er niet aan deze airline! Gedoe met inchecken van bagage waar zogenaamd niet voor betaald zou zijn, wat toch echt wel het geval was. Verboden om zelf meegenomen drankjes en snacks te eten aan boord. Extra betaald voor een quite cabin (vooraan in de economy) die helemaal geen quite cabin blijkt te zijn en waar gewoon gezinnen met kinderen zitten. Gedoe aan boord met het afrekenen van maaltijden waar de crew je meer wil laten betalen dan dat er op de prijslijst staat. Personeel dusdanig jong dat ze net uit de luiers komen. Lekker in Azië laten deze airline! Singapore onwaardig.
    2. Personeel dat er ongeïnteresseerd bij loopt. Continue veranderende regels m.b.t. bagage en onduidelijke boekingen.
    3. 2x Long haul mee gevlogen in de laatste 12 maanden. Bagage kwijt geraakt, maar werd 2 dagen later weer gevonden. Maaltijden op de vlucht niet meer aanwezig, IFE stuk en vertraging waardoor aansluiting op LHR gemist. Cabines zien er gedateerd uit op de 747 en 777. BA begint in mijn optiek op een low cost airline te lijken.
     
    lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Top:
    1. Qatar
    2. Singapore airlines
    3. Mokulele airlines (hawaii)

    Reden:
    1. qsuites zijn top. Maar ook economy is goed. betrouwbaar en hoge servicegraad.
    2. Fantastische service. Vooral de A350 is een ontzettend comfy vliegtuig.
    3. Fantastische toestellen, persoonlijke service en ontzettend snel. Arriveren, inchecken en vertrekken binnen 30 minuten. Zalig! Prachtige rondvlucht ;-)

    Flop:
    1. Ryanair
    2. Easyjet
    3. Jetstar australia

    Reden:
    1. en 2. lijken mij de redenen wel duidelijk.
    3. onbeschoft personeel. krap en moeilijk doen over handbagage.
     
    Urbanjazz, lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  13. lleto

    lleto Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Top:
    1. KLM
    2. China Airlines
    3. Delta

    1. Bij KLM eigenlijk altijd wel goede ervaringen gehad. Enige echte nadeel vind ik dat ze richting de USA vaak in 3-3-3 vliegen, maar dat is op te lossen door Delta te vliegen.

    2. Laatst kennis mogen maken met de business class terug uit Taipei. Erg fijn zitten, lekkere stoelen en service.

    3. Op vluchten naar de USA vaak goede ervaring. Weinig gedoe tijdens de vlucht, wel vaak aanpassingen op de route op voorhand,

    Flop;
    1. United
    2. Vietnam Airlines
    3. EasyJet

    1. Bijzonder slechte service in geval van vlucht wijzigingen. Personeel ongeïnteresseerd en veel zaken die net niet oké zijn (bv kapotte ife op vlucht uit USA)

    2. Oude kisten en weinig service in de bc. Eten vond ik ook niet bijzonder.

    3. Zonder toelichting ;-)
     
    Urbanjazz en jongesander vinden dit leuk.
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Top:
    1.
    Singapore Airlines;
    2. Qatar Airways;
    3. Cathay Pacific.

    Waarom? Of je nu in Economy of First Class vliegt: Singapore Airlines is echt een klasse apart wat mij betreft. Qua cabin crew de meeste toewijding, ze vliegen - totdat Silk geïntegreerd wordt - uitsluitend met widebody's. Gratis wifi in J en F. Warme doekjes in Economy, ect.

    Qatar in F vind ik nog steeds een super ervaring. Slapen in een hotelkamer in de lounge om vervolgens weer aan ontbijt met Krug te mogen zitten: het kon niet op. Ook business class doen ze erg goed en slim met de Qsuites.

    Cathay Pacific wint het hier nipt van KLM. KLM vind ik mooi omdat het onze nationale luchtvaartmaatschappij is. Maar met Cathay heb ik gewoon mooiere herinneringen en bieden een volwaardige business class op korte afstanden.

    Flop:
    1
    . Jet Airways;
    2. Iberia Express;
    3. Norwegian

    Waarom?

    Jet Airways vond ik gewoon helemaal niets van lounge tot uitstappen. Het feit dat er in business class maar liefst vier (!) rijen met overhead bins waren gevuld met koffers van de crew vond ik een beetje aso. Snel een drankje en vervolgens de lichten uit en verdwijnen: het was allemaal niks.

    Iberia Express heeft denk ik de meest krappe stoelen intra-europe. Tel daar chagrijnige crewleden en een heel matig boekingssysteem bij op en je hebt nummer twee.

    Norwegian was eigenlijk weinig mis mee, maar ik had nog een nummer drie nodig. En het boarden was een chaos: sommige mensen boarden vanuit de achterkant en sommige mensen vanuit de voorkant. Omdat hier geen begeleiding bij was liep dat helemaal spaak aan boord.
     
    DemivanGool, Urbanjazz, Fripsmaster en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Wat maakt KLM zo goed? Hard of soft product? Erg nieuwsgierig.....
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  16. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.351
    Leuk Bevonden:
    1.177
    Trofeepunten:
    223
    Eigenlijk zou er een onderscheid gemaakt moeten worden tussen C/F en Y, want de belevingen zijn meestal anders wat mij betreft.

    Top:
    1. KLM
    2. Garuda
    3. Air France

    1. KLM vlieg ik 80% van mijn vluchten mee, bijna altijd goede ervaring, zowel in C als in Y. Af en toe kom je de verkeerde crew tegen, maar dat heeft iedere maatschappij wel.

    2. Garuda alleen C gevlogen, prima service. Helaas waren de vliegtuigen een beetje oud.

    3. In C niets anders dan lof, lekker eten, goede service, prima attente aandacht.

    Flop:
    1. Ryanair
    2. Air France
    3. Lufthansa

    1. Wat een ellende. Helaas wil mijn vrouw geen extra overstap nemen om Ryanair te omzeilen, maar ik zou er het liefst nooit meer instappen. Dan liever Wizzair.

    2. In Y en PE geen goede ervaringen. Slechte service in Y en de meerpijs in PE is het absoluut niet waard.

    3. Alle 6 vluchten dit jaar vond ik onder de maat. Laat geboekt, dus dure tickets in Y, maar je krijgt er werkelijk niets extra's voor terug. Snack en broodjes alleen eetbaar als je honger hebt, maar dat wetende kan je beter zorgen dat je op het op het vliegveld iets eet. Dan maar een lowcost, kan je tenminste nog kiezen wat je eet.
     
  17. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Top:
    1. KLM
    2. Delta
    3. Qatar

    1. Vlieg vrijwel alles met KLM. Altijd fijne service en door het behalen van status (en veel tips van dit forum ;)) is dat alleen maar beter geworden.

    2. Weinig met Delta gevlogen maar op US trips wel altijd de service op airport e.d. Lounge ook prima (vooral JFK)

    3. Vlieg ik zelden mee maar wel top!

    Flop:
    1. Ryanair
    2. Air France
    3. Transavia

    1. Alleen in de herfstvakantie maken wij steevast de verkeerde keuze om toch voor deze goedkope, inspiratieloze, loterij tickets verkopende airline te gaan. Wellicht zien wij er voor het eerst vanaf nu Ryanair zo openlijk schandalig om gaat met haar personeel.

    2. Alleen BC was wel prima maar qua service en cabine personeel verre van die van KLM.

    3. Ik vind Transavia eigenlijk best prima maar we vliegen er nooit mee omdat ik ze te duur vind. Jullie?
     
    lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  18. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Leuke topic!

    Top:
    -KLM
    -Korean Air
    -Finn Air

    Flop:
    JOON
    RyanAir
    Transavia
     
    beuse242, lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  19. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Top:
    1. Delta
    2. Air France
    3. Ryanair

    1. Over het algemeen redelijk nieuwe vliegtuigen, de 2-4-2 configuratie in coach is prima en de skyclubs zijn altijd een fijn toevluchtsoord.
    Personeel is over het algemeen ook vriendelijk.
    2. Had de nummer 1 kunnen zijn, als ze niet CONTINUE aan het staken waren. Zodra ze vliegen is het personeel hoffelijk (zeker als je 3 woorden Frans probeert), lekker scheutig met de drank en in voor een grapje. Zowel coach als BC als F een aangenaam welkom, plus ze komen je altijd persoonlijk bedanken dat je weer voor AF gekozen hebt (als FF).
    De La Première lijn is helemaal geweldig (ookal heb ik er eigenlijk meestal geen recht op) en de F-lounge is gewoon top.
    3. Hoewel iedereen er hier een hekel aan lijkt te hebben, vind ik Ryanair een heerlijke no-nonsense airline die voor zeer weinig geld je naar een bestemming brengt, vanaf meestal een luchthaven die voor mij makkelijk bereikbaar is (Eindhoven, Weeze). Ja, je wordt als vee behandeld, maar daar betaal je ook naar, en als je vergelijkt wat je krijgt bij de concurrenten, dan doet ryanair het eigenlijk best goed. De flightcrew doet altijd zijn of haar best om je reis zo aangenaam mogelijk te maken, ookal zit daar soms de loterij etc bij, maar dat HOEF je niet te kopen. Zolang de vlucht onder 3 uur is, is Ryanair best goed vertoeven voor een vakantie.

    Flop:
    1. Transavia
    2. American Airlines
    3. KLM

    1. DUUR. Ze propageren een "premium discounter" oid te zijn, maar probeer iemand van de klantenservice te bereiken en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. In-flight moet je alsnog voor alles betalen. Wil je miles verdienen, prima, maar dat is ook weer extra lappen. Tel daarbij op het gebrek aan comfort en wederom de "behandeling als vee", maar wel 3-4x zoveel betalen voor een ticket en we hebben onze winnaar in de flop 3.
    2. Doug Parker, nuff said... Vluchten vallen vaak uit, veel vertraging, altijd gedoe met overhead bins. Plus bij vertraging het altijd zo weten te spinnen dat de vlucht altijd nèt binnen de termijn valt waarbij er geen vergoeding of drank gegeven hoeft te worden.
    3. Onze nationale trots, vliegtuigen zijn over het algemeen prima (behalve de 3-3-3 of zelfs 3-4-3 verdeling in coach op internationale vluchten), alleen de service is veel te wisselend of gewoon beneden peil.
    Wellicht dat ik pech heb gehad met de FA's (en zo te lezen mbt ervaringen hierboven is dit zo), ze zijn chagerijnig, herkennen selectief FF(andere FF om mij krijgen wél alle aandacht), niet dat "extra stapje" doen.
    Wel met de kanttekening dat er ook goede FA's zijn die dit wél willen doen, maar die heb ik meer niet dan wel gezien helaas. Daarnaast ook dikke complimenten voor de servicelijn die je belt, die proberen je altijd te helpen.
    1e business class vlucht ooit met KLM ben ik tot 3x toe gevraagd of ik toevallig geupgrade was uit coach...(terwijl ik het ticket 1,5e week vantevoren geboekt had, dus goedkoop was het niet...)
    Voor de prijs die ze vragen en de service die geleverd wordt, vlieg ik liever met Delta of AirFrance.
     
  20. Jurian

    Jurian Blue Tier

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Top:
    1. KLM
    2. LATAM
    3. Finnair

    Flop:
    1. Transavia
    2. Iberia Express
    3. Ryanair
     
    beuse242, lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina