In Beirut geen vragen gehad.
Vervolgens BEY-ATH-BRU gevlogen, vanaf ik in Athene was kijken ze ook niet meer naar de stempels, dus niet echt nee.
Wel voor de eerste keer in mijn leven tegengehouden geweest voor een screening van mijn checked luggage door de douane in Brussel. Meer dan 300 vluchten in mijn leven achter de rug en de eerste keer dat ze dat doen. Zelfs niet elke keer ik van Afrika kwam deden ze dat niet. Nu kan ik gaan speculeren dat staatsveiligheid hiermee te maken heeft maar dan kom ik misschien paranoia over
. Ik heb allesinds niets te verbergen.
Wel spijtig natuurlijk dat ik niet meer in aanmerking kom voor ESTA. Ik heb geen plannen naar de USA op dit moment maar mocht ik een error fare/superdeal zien passeren naar de USA dan kan ik ook niet met zekerheid zeggen dat ik ze ga mogen doen of dat ik tijd genoeg heb voor de uitgebreidde visumaanvraag bij de ambassade.
Nu is het afwachten of andere landen in het Midden-Oosten er een probleem van gaan maken (die anti-Assad zijn). Ook weet ik van andere fora dat China voor een transit visa al moeilijk doet met een Turkse stempel, dus laat staan een Syrische...
Wat betreft de Western Union verzending deed te persoon aan het kantoor die de uitzending uitvoerde heel vreemd, als of ik iets illegaal aan het vragen was.
Klik om te vergroten...