Toch snel contact over je KLM-vlucht of andere zaken? Het kan. Via een speciaal Frans nummer

Discussie in 'Nieuws' gestart door xprunner, 26 sep 2021.

Tags:
  1. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Met plezier deel ik volgende tip, die ik in elk geval absoluut nog niet kende.

Forumleden hebben gemerkt hoe lang je in de wacht moet staan bij KLM als je geen personal assistant hebt, en dat zijn nogal wat mensen :) De wachttijden lopen soms op tot een half uur of meer.

Nou is daar misschien nog wel even mee te leven, maar de kwaliteit van antwoorden laat te wensen over. Dat komt omdat KLM heeft "opgeschaald" door ondermeer een Filippijns call center in te schakelen. De mensen zijn uitermate correct en vriendelijk, maar hebben geen 'level' om belangrijke beslissingen te nemen. Die lopen altijd via een supervisor, waardoor de wachttijd nog meer oploopt.

In een andere thread, die leek hopeloos te eindigen, vond ik het noodgedwongen het antwoord. Ik bleef bij de helpdesk via Twitter vragen of ze geen beter nummer hadden voor afhandeling van mijn vragen. Uiteindelijk kreeg ik dit:

Premium Service Line in France
    +33 (0) 1 48 59 20 00
    open 24 uur – 7 dagen in de week in Frans en Engels.

Niet alleen werd ik binnen 5 minuten geholpen in Engels met mooie Franse tongval, maar ook heel goed geholpen

Ik heb inmiddels de lijn 4 keer gebeld en ben in alle gevallen goed geholpen en snel. Daarom durf ik nu wel deze tip te delen.

Laatst bewerkt: 26 sep 2021
    Krabnov, VinceG, Bosbewoner en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Hieronder volgt een mini-interview met 1 van de mensen van deze helpdesk. Ik heb verteld dat het voor Inside Flyer was:

Ik vind uw afhandeling heel snel en efficient. Dank u wel
    "Graag gedaan"
    In Nederland moet ik lang in de wachtrij staan, hier niet
    "Dat klopt inderdaad"
    Waarom is dat?
    "Wij zitten hier bijna alleen met Franse mensen, en hebben het bovendien minder druk op deze lijn"
    Mag iedereen dit nummer bellen?
    "Vanaf Silver kan iedereen bellen en u krijgt dan versneld toegang afhankelijk van level"
    Hoe herkent u dat?
    "U moet ervoor zorgen dat u belt met het nummer wat in uw account staat, dan weten we meteen wie u bent"
    Waarom lijkt u sneller en beter te kunnen ingrijpen dan Nederlandse collega's?
    "Wellicht omdat we meer bevoegdheden hebben dan het ingehuurde callcentrum in Nederland"
    Mag ik u ook bellen over KLM vluchten en andere Nederlandse zaken?
    "Ja hoor, we zijn dezelfde familie"

VinceG, MollyMoon, Ruut en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.358
    Trofeepunten:
    448
    Je bericht kwam mooi op tijd, heb dit nummer gebeld, snel en keurig geholpen :)

xprunner vindt dit leuk.
  4. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Fijn , het zou leuk zijn als anderen evt ook hun ervaringen posten. Christian maakt waarschijnlijk iets voor nieuws en gaat ook KLM bellen.

Laatst bewerkt: 27 sep 2021
  5. Persona5

Persona5 Newbie

Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    ‘S nachts bellen wil ook wel helpen. Van de week kon ik niet slapen en had ik binnen 10 sec iemand aan de lijn. (Overigens werd ik niet echt geholpen: ze zouden me mailen hoeveel het zou kosten om mijn terugvlucht te wijzigen maar dit hebben ze niet gedaan.)

xprunner vindt dit leuk.
  6. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    121
    Trofeepunten:
    43
    Was dat naar de Franse lijn of het center waar je de Filipijnen krijgt? Had ze laatst gebeld en opzich hartstikke aardig etc, maar ze voor iedere scheet moest er een supervisor komen om z'n OK geven.

7. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Dat moet KLM zijn geweest. Want dat komt me heel bekend voor. De Franse lijn is trouwens rond middernacht helemaal snel;!2x binnen 30 seconden.

8. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.190
    Trofeepunten:
    203
    Top tip! Ik heb hem gelijk in mijn adressenlijst gezet.
    Maar natuurlijk wel heel treurig dat we de Fransen nodig hebben om de KLM service op pijl te houden.....:confused:

Daan3 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  9. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    739
    Trofeepunten:
    348
    Dat ingehuurde callcenter is Cygnific. En het is een beetje flauw of neerbuigend van de Fransen om het “ingehuurd” te noemen en daarmee de suggestie te wekken dat zij “niet bij de familie horen” — het is namelijk, ondanks dat het een zelfstandig opererende onderneming met eigen P/L is, een 100% dochter van KLM.

thomassmit, Daan3 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  10. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ik zie nergens dat ze banen hebben op Fillipijnen, zie https://www.workingatcygnific.com/vacancies

11. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    739
    Trofeepunten:
    348
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  12. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    yup

13. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    739
    Trofeepunten:
    348
    Ik zie ze ook niet. Had je interesse dan?

Tim82 vindt dit leuk.
  14. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43

Bijgevoegde bestanden:

15. Rem76

Rem76 Newbie

Leuk Bevonden:
    91
    Trofeepunten:
    18
    Zojuist, dinsdagmiddag rond 12:00 uur contact moeten opnemen met de Platinum Serviceline. Ik wist van de lange wachttijd, ik dacht, ik waag de gok.
    Bij de eerste keer bellen was het te druk en werd de verbinding verbroken. Na 10 minuten nogmaals geprobeerd, toen na ruim 35 minuten in de wacht toch maar verbinding verbroken.
    Toen de Premium Service Line in Frankrijk gebeld, genoemd in de eerste post. En jawel, binnen 3 minuten een Franse dame die wat gebrekkig Engels sprak aan de lijn die mij snel had omgeboekt.

Goede ervaring dus!

16. Ruut

Ruut Blue Tier

Leuk Bevonden:
    231
    Trofeepunten:
    43
    Zelfde ervaring met de premiumlijn van AF Belgie. Kreeg toen binnen 5 minuten een medewerker aan de lijn die... werkte vanuit Nederland.

FlyingFonz, lloydje33 en Rem76 vinden dit leuk.
  17. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.269
    Trofeepunten:
    333
    Wat is het Belgische nummer?

18. Ruut

Ruut Blue Tier

Leuk Bevonden:
    231
    Trofeepunten:
    43
    Ik belde met dit nummer
    +32 26 200 184.
    Gewoon overdag, werd snel opgenomen.

Ready2Board vindt dit leuk.
  19. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    709
    Trofeepunten:
    123
    Ik bel altijd gewoon het NL nummer en wacht nooit langer dan 1-2 minuten. Gisteren rond 18.00: direct werd de telefoon opgenomen.

Ik heb wel een buitenlands nummer en krijg sinds een aantal maanden alleen engelssprekenden aan de lijn. Mss komt het daarom dat ik niet lang hoef te wachten.

Deel Deze Pagina