Tips Ams-Dvo

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door FlyingBlueGold89, 25 sep 2019.

  1. FlyingBlueGold89

    FlyingBlueGold89 Blue Tier

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    1 tot 2 keer per jaar vlieg ik naar Dvo (Davao City) in de Filipijnen. Nu was er eerder een hele mooie business class prijs voor Osl-Mnl met extra vluchten via Ams-Cdg en dus ook extra XP. Ik had echter op dat moment mijn huidige trip al geboekt en had geen geld extra om de aanbieding alvast te boeken. Helaas is hij nu ook niet meer beschikbaar.

    Ik zoek naar alternatieven maar helaas blijft het een duur verhaal. Voor de veiligheid ivm missen aansluitingen vlieg ik het liefste op 1 ticket ipv losse tickets. Echter is goedkoop in business vliegen naar Dvo al helemaal onmogelijk maar ook naar Mnl is het lastig. Heeft iemand een tip of suggesties? Vertrek zal rond 6 maart zijn en terug rond 30 maart. Het maakt me verder ook niet uit of ik via Tpe-Mnl of Sin of Hkg of een andere bestemming in Azie moet vliegen en vanaf welke luchthaven in Europa.

    Verder zag ik dat je op de KLM site soms de mogelijkheid krijgt om bijv de heenreis in Business te reizen en de terugreis in Economy. Je krijgt een lagere prijs maar is dit het waard?
     
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Flexibel met reistijden is vaak nodig om de mooiste tarieven te krijgen. Kan je niet eerder weg? In februari zie ik nog wel mogelijkheden.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    2 weken geleden met QR gevlogen vanuit WAW naar ILO. Het stuk naar MNL was nog wel redelijk qua prijs, maar het stuk MNL-ILO verhoogde de ticketprijs aanzienlijk. Wsl omdat dat werd uitgevoerd door PAL. Ik wilde ook 1 ticket ivm korte overstap op MNL. Achteraf gezien had ik toch beter een langere overstap kunnen nemen en 2 losse tickets boeken.
     
  4. FlyingBlueGold89

    FlyingBlueGold89 Blue Tier

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Wellicht is dan februari een goed alternatief inderdaad. Al zit ik wel met mijn werk dus dat maakt het lastig.

    Toevallig zag ik wel een mooie business class trip in maart maar dan met Etihad (Stockholm-London-Abu Dhabi-Manila in een A380, 777 en 787) voor 1270 euro. Maar dus helaas alleen XP en miles op de positioneringsvlucht naar Stockholm.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  5. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Ik vlieg in februari van BLL naar MNL. Outbound BLL-AMS-HKG-MNL in Y en inbound MNL-TPE-AMS-BLL in J voor 1150 euro wat ik een schappelijke prijs vind want ik bespaar positioneringsvluchten en bovendien zijn de vluchttijden gunstig.
    Ik heb dit combi Y/J ticket via de AF site geboekt, volgens mij kan dit via KLM niet?
    Even gekeken naar de data maar ik denk dat 1.300 euro het allergoedkoopste is met EY vanuit ARn ex positioneringsvluchten, dus uiteindelijk 1.500. Daarom vond ik de 1.150 euro voor mijn ticket een goede aanbieding.
     
    vlieger76 vindt dit leuk.
  6. FlyingBlueGold89

    FlyingBlueGold89 Blue Tier

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb het volgende gevonden:

    20/03/2020: ARN-AMS-MNL-DVO
    13/04/2020: DVO-MNL-AMS-CDG-AMS-ARN

    Helaas kon ik het slagje CDG alleen maar op de heen OF terugweg selecteren. En niet beiden.

    Kosten: 1668 euro
    XP: 132

    Ok alsnog aan de prijs. Maar een goedkope business class op deze route vinden en XP kunnen meepakken is een aardige puzzel. Dat DVO in de route zit en dus op 1 ticket... brengt de prijs wel fors omhoog maar maakt de boel wel een stuk veiliger in het geval van vertragingen. Anders had ik een ticket naar AMS-ARN, ARN-MNL en MNL-DVO los moeten boeken en vind ik ergens veel te riskant. Naar Manila is de prijs overigens 1486 euro.
     

Deel Deze Pagina