Telt een via Delta gekocht upgrade voor een KLM vlucht mee voor level miles?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SanderDekker, 10 dec 2017.

  1. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Dit jaar zou ik Gold halen maar mijn december vlucht is naar januari verplaatst... Nu mis ik nog 200 level miles en ben aan het kijken hoe ik die kan regelen.

    Nu had ik afgelopen week een upgrade naar BC gekocht bij Delta (Atlanta airport) voor 171 euro op een KLM vlucht en deze betaald met mijn Amex AF Gold. Tellen upgrades gekocht via Delta ook mee als level miles? Of moet ik toch nog proberen op een andere manier de 200 level miles veilig te stellen?
     
  2. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Als je hem hebt betaald met FB amex krijg je natuurlijk level miles.

    171 euro voor een BC upgrade is trouwens wel winnen. Duur economy ticket zeker? :p
     
  3. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    en anders bel KLM gewoon, als je er zo dicht bij zit, willen zo ook nog weleens coulant zijn.
     
  4. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Ja, ik heb'm met FB Amex betaald, mooi! En ja, ticket was idd duur :)
     
  5. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Goed idee, ga ik morgenochtend gelijk even doen!
     
  6. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ik zou wel even met je amex account nagaan of de miles van aankopen in december op tijd in je account staan trouwens.
     
  7. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Volgens mij heb je je upgrade betaald aan Delta en krijg je geen level miles alleen award miles. Alleen uitgaven bij Air France en KLM komen in aanmerking voor level miles.
    Omdat je KLM vloog en Delta partner is zou het misschien anders kunnen zijn, Kijk dan ook uit naar je definitieve antwoord zodra de miles zijn bijgeschreven :)

    Overigens is het zo dat als de transactie in je amex overzicht staat, je rond de 15de de rekening krijgt en dat de miles bij KLM worden bijgeschreven.
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De datum waarop je de rekening van Amex krijgt is voor iedereen verschillend. Overigens kun je aan Amex een andere datum vragen.
     
  9. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Bel Flying Blue, en ze passen zo je status aan terwijl je met ze aan de lijn hangt. Hebben ze bij mij ook gedaan toen ik 29 QF’s had.
     
  10. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    N.a.v. jullie tips begin deze week gebeld met FB (moest erg lang wachten gezien de winterproblemen) en kreeg een vriendelijke mevrouw aan de lijn. Omdat ik nog maar zo weinig Miles miste, heeft ze m’n status op Gold gezet. Over de upgrade aankoop bij Delta verwees ze me naar Amex omdat die op de betreffende betaling kunnen zien of er Award Miles worden gerekend.

    Al met al dus geslaagd in m’n doel - ben er blij mee!
     
    FlyingFonz, NamataEkim en Daan vinden dit leuk.
  11. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    En nu de AmEx afrekening binnen is heb ik ook antwoord op mijn vraag: de bij de Delta terminal gekochte upgrade voor een KLM vlucht met een FB AmEx telt níet mee als level miles.
     

Deel Deze Pagina