Telefoon abbonoment

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Arno, 15 jan 2020.

  1. Arno

    Arno Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Bij het bedrijf waar ik werk zijn we aan het kijken naar een geschikt abonnement. we reizen met een man of 8 zowel binnen als buiten europa, vaak zitten we ongeveer een week op locatie.

    lokale simkaarten kopen kan soms wel maar is niet altijd even makkelijk (Brazilië bijvoorbeeld)

    we zitten nu bij het inmiddels verdwenen YES telecom (kpn), en voor wat ik kan vinden is een zakelijk abonnement van vodafone in combinatie met hun blox (30/100mb per dag) het meest interessant.

    wellicht hebben jullie nog andere suggesties? het gaat voornamelijk om internet.
     
  2. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    T-Mobile zakelijk is wellicht ook interessant.
    Bellen, texten, internetten binnen EU en binnen de VS allemaal in 1 bundel.
    Brazilië is inderdaad een lastiger verhaal. Zoeken jullie nog mensen ;)?
     
  3. Arno

    Arno Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    we zitten helaas niet alleen in amerika, maar ik zal ook eens naar t-mobile kijken inderdaad! en als je verstand hebt van hoog frequent en satelliet verbindingen mag je me een PB sturen ;P
     
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    T-Mobile heeft ook nog een aanvullende wereldbundel met (uit mijn hoofd) 2gb/mnd (1gb voor exotischere locaties), die bovenop je standaardbundel (EU+VS) te gebruiken is voor een paar tientjes per maand. Die geldt dan wel voor de hele looptijd voor je abonnement.

    Zelf gebruik ik T-Mobile NL als eSim in een nieuwe iPhone, waardoor ik nog ruimte heb voor een lokale sim. Je kunt natuurlijk met die nieuwe iPhones ook een standaard NL abonnement als fysieke simkaart nemen en een internationale eSim met een wereldbundel. Die laatste zijn niet per se heel goedkoop, maar wel flexibel te gebruiken.
     
  5. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb zelf T-Mobile en weet dus uit ervaring dat zij hoge tarieven buiten je bundel rekenen. De bundels zijn ook nog eens erg klein voor de prijs die je betaalt. Tele2 is een stuk goedkoper, zou die tarieven zeker even meenemen in je analyse.
     
  6. AmeriBeer

    AmeriBeer Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben zeer tevreden over Truphone, praktisch wereldwijde dekking uit een abonnement. Ook de twee verschillende nummers gekoppeld aan een sim is erg handig, ik heb bv een US en NL nr. Daarmee kunnen mijn Amerikaanse collega's mij altijd 'lokaal' bellen ongeacht waar ik ben
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Meenemen in de analyse is altijd goed, maar T-Mobile heeft al onbeperkt bellen en smsen inbegrepen, dus ik neem aan dat je met buiten de bundel doelt op data? Als je over je 4G datalimiet gaat bij T-Mobile, kun je gewoon (gratis en onbeperkt) blijven internetten, maar tegen lagere snelheid. Je kunt dan weer voor 8 euro een 2 GB of voor 12 euro een 5 GB bundel erbij nemen voor de rest van die maand. Al met al ben ik daar niet zo ontevreden over.

    De standaardprijzen daarentegen zijn wat hoger dan bij andere providers, maar T-Mobile was gewoon de eerste en lang de enige die een eSim aanbood, dus ik had niet zoveel keuze :)
     
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Goede tip, ga hier ook eens naar kijken wanneer ik kan verlengen. Zie helaas dat de Nederlandse Antillen allemaal uitgesloten zijn..
     
  9. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Je kan even wachten op Google Fi. Dit is al gelanceerd in Amerika en weet van collega's daar dat het perfect werkt, over de hele wereld. De Trademark is al aangevraagd in Nederland dus kwestie van tijd wanneer wij op een Nederlands adres zo'n abbonnement kunnen aanvragen!

    T-mobile One Plus abbonnement zou je ook kunnen overwegen als je iemand kent met een Amerikaans adres.

    Beiden hierboven leveren onbeperkt internet, bellen en sms in 220 landen aan op minimaal 3G snelheid.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  10. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Ik bedoel in dit geval Data, Bellen en SMS. De "buiten de bundel" slaat op de data, minuten en smsjes die je separaat afrekent, naast het EU(/USA) pakket waar je op geabonneerd bent. Het grootste "Large travel en surf" pakket bij T-Mobile voor Brazilië (zone 3) kost bijvoorbeeld €60 waar je 500mb voor krijgt. Bij Tele2 kost datzelfde pakket €18, met opties voor grotere pakketten. Ook Tele2 biedt unlimited 4G aan binnen EU, kan dus interessant zijn voor bedrijven met veel reizend personeel.

    Zelf gebruik ik overigens Hushed voor een Amerikaans nummer. Via groupon USA krijg je een lifetime subscription voor eenmalig $25. Daarvoor krijg je slechts 500 minuten op jaarbasis, maar je hebt wel een vast nummer zonder dat je een SIM kaart hoeft te gebruiken.
     
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    De wereldbundel van T-Mobile (22 euro) geeft 1 GB in Brazilië en andere zone 3 landen en 2 GB in zone 2. Wellicht kijk je naar de particuliere tarieven, gezien je ook de bedragen incl. btw noemt? Ik was er even vanuit gegaan dat @Arno niet op zoek was naar een particulier abonnement, gezien hij het heeft over zijn bedrijf.
     
  12. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Typisch, misschien een ander abonnement. Bij mij staat er voor een Travel & Surf L-pas een bedrag van €59.99 ex btw vermeld. Begreep ook al niet waarom iemand een zakelijk abonnement zou nemen als de (exclusieve) tarieven het zelfde zijn als de (inclusieve) particuliere tarieven. Blij dat ik de rekeningen niet zelf betaal ;)
     
  13. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Inderdaad, je moet een CPF (soort BSN) hebben. Als je vaak naar Brasil gaat kun je overwegen een CPF te scoren bij het consulaat in Amsterdam. Dan kun je zelf een simkaart kopen als je weer een keer in Brasil bent.

    Mijn vriendin scoort er altijd één voor me :D. Prepaid simkaarten verlopen wel heel snel, dus ik moet iedere keer een nieuwe kopen.
     
  14. LeidenHub

    LeidenHub Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Je kan in Brazilië ook met je paspoort naar een fysieke winkel om een gekochte simkaart te activeren of daar een simkaart te kopen. Ten minste dat kan bij Claro.

    Overigens snap ik niet helemaal hoe CPF werkt, want voor sommige busmaatschappijen heb je dat ook nodig als je online ticket boekt. Maar soms staat bij publieke werken een CPF-nummer van een aannemer (denk ik?) en als je dat dan invult werkt het ook gewoon. Dat mag vast niet en dat hebben wij natuurlijk ook niet gedaan.

    Probeer eens 0600.927.233-57 voor de volgende keer.
     
  15. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Zelf gebruik ik KPN zakelijk, binnen Europa is alles geregeld. Daarbuiten bel ik eigenlijk niet vaak - dus voor mij is een eSIM een goede oplossing. Ik pak in de VS meestal Tmobile (prepaid plan), in de rest van de wereld gebruik ik MTX Connect.

    Op deze manier switch ik nooit van SIM, blijf gewoon bereikbaar op hetzelfde nummer indien noodzakelijk en heb een flinke databundel ernaast :)
     
  16. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Voor de VS en Canada heeft Vodafone ook een oplossing van 29 euro per maand ex BTW (bovenop zakelijke abokosten). Dan is je hele bundel geldig in de VS en Canada en kun je daar onbeperkt bellen (AT&T en T-Mobile in de VS). Ik gebruik dit en ben zeer tevreden over hoe soepel en probleemloos het werkt. Nooit gedoe.

    Daarnaast betaal je dan 4,13 euro per dag voor de 100 MB/min/sms-bundel en daarbuiten is met name het tarief voor gebeld worden heel schappelijk: 0,10 per minuut. Dekking en 4G-partners zijn ook zeer goed, da's bij T-Mobile wat minder in het buitenland. Bij Truphone ook minder volgens hun website.

    Tarief per dag is nog steeds (te) hoog voor een langdurig verblijf zoals een vakantie vind ik trouwens; inclusief BTW kost het 35 euro per week buiten de EU en VS/Canada, maar zakelijk als je veel bereikbaar moet zijn en ook veel minuten belt dan is het heel duidelijk de voordeligste keuze, na Truphone.

    Truphone ben ik niet heel bekend mee, tarieven zijn niet publiek en er worden gemixte dingen over gezegd: datasnelheden laag, niet overal 4G, onverklaarbare extra kosten op factuur, maar als je er geen problemen mee hebt kan het ideaal zijn omdat je één bundel overal gebruikt. Dat je extra lokale nummers kunt aanmaken (zodat je lokaal gebeld kan worden in de VS bijvoorbeeld) is ook heel handig voor sommige bedrijven.
     
  17. JdV

    JdV Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    2 mogelijkheden. Tele2 Zakelijk. 27 euro per maand. Daarmee dek je EU +VS af aangezien er unlimited EU (data/bellen), VS (bellen en 20gb data) in zit.
    Voor andere landen waar je data gebruikt is dit de ideale oplossing:
    www.skyroam.com
     
  18. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Tele2 Zakelijk is nu T-Mobile Zakelijk geworden. De onbeperkt-bundel is nog wat gunstiger dan je hier aangeeft zelfs. Geldt enkel voor zakelijke abonnementen bij T-Mobile, andere mogen niet in de VS. Tele2 biedt dit aan nieuwe abonnees niet meer aan.
     
  19. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Truphone kan een optie zijn?
     
  20. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Als je een iPhone met eSim hebt (geen idee of er andere mobieltjes met eSim zijn), dan kun je ook de app GigSky downloaden, via deze app kun je bundels afsluiten per land, regio, wereldwijd, per dag, week, maand etc. Niet de goedkoopste maar het werkt wel echt top.
     

Deel Deze Pagina