Stoelkeuze KLM 777-300, AMS-BKK, sep 2017

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Arjan69, 5 nov 2016.

  1. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Hallo allemaal. Ik heb even naar een goed topic voor dit onderwerp gezocht, maar kon het niet vinden. Dan maar even in de lounge.

    Ik ben aan het kijken voor een reis naar Thailand in sep 2017, met KLM vanwege de AwardMiles, heb er tegen die tijd zo ongeveer 180 - 200.000.
    Ik ben FB Gold member en heb de FB AMEX Platinum card.

    Wens 1 en vragen.
    Ik wil economy tickets upgraden naar business met de miles. Online zie ik de mogelijkheid om 3 economyfares te boeken. M, U, B en Y zijn het meest interessant omdat ik die miles al heb, maar ook de duurste fares denk ik. K en H zijn daarna interessant, dat aantal miles hoop ik te halen. Maar waar boek ik die fares en wanneer weet ik wanneer die eventueel in de aanbieding of het goedkoopste zijn? Moet ik elke week gaan zoeken in de tools met deze fares?
    Waar boek ik deze fares? Via KLM reserveringen?

    Wens 2 en vragen.
    Als ik niet genoeg miles heb voor business en teveel moet bij betalen, dan gaan we voor comfort. Nou zie ik op de KLM site bij de gewenste vlucht AMS-BKK, 777-300, vóór stoel 10a een schot. Heeft iemand ervaring met deze rij? Ik ben 1.98 mtr lang, lange benen dus. Ik wil wel bijvoorbeeld kunnen uitstrekken...
    Op Seatguru staan er geen bijzonderheden bij deze stoel, m.a.w. deze is nog niet beoordeeld.

    KLM juiste keuze met al mijn FlyingBlue miles?
    Is er wellicht een goedkopere aanbieder waarbij ik de miles kan inwisselen voor een upgrade van economy naar business? Die ook vliegt vanaf AMS of evt dichtbij in Duitsland.
     
  2. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Hallo,

    Wens 1: Als je weet wat je wilt kan je de airline gewoon bellen, een beetje agent weet precies hoe hij/zij de gewenste fares voor je moet boeken.
    Schommelen in prijs zullen fares zoals M en U wel maar echt in de aanbieding zullen ze niet komen. Dat zijn meestal T, U, V fares etc.

    Google flights heeft een 'prijs volgen' optie misschien is dat iets voor je.

    Wens 2: 10A: D'r zit een schot voor je & EC en Economy stoelen zijn al 3-4-3, op de 1e rij hebben ze ook nog de traytable in de armrest. Dat maakt ze nog smaller.
    Met die lengte zou ik zelf voor een aisle seat gaan op rij 11, 12 of 13 (14 bij KLM).

    Het kan misschien lonen om op bijvoorbeeld op DUS te starten en dan via AMS of CDG naar BKK te vliegen.
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  3. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb eerder dit jaar hetzelfde gedaan voor tickets naar Curacao. Q clase gekocht en vervolgens geupgrade naar C. Ik heb direct met Flying Blue gebeld en die hebben dit vervolgens rechtstreeks bij KLM geboekt. Je kan gewoon vragen wat de kosten zijn van elk klasse ticket en hoeveel miles het kost om te upgraden naar C. Flying Blue is dan feitelijk de travel agent, want hier moet je ook naar bellen voor aanpassingen aan je ticket.

    De FB Miles Calculator kan nog wel handig zijn om zelf al het aantal miles te berekenen die je nodig hebt om te upgraden: https://www.flyingblue.com/calculator.html

    Ding waar ik geen rekening mee had gehouden was dat ik de tickets geboekt had 2 weken voor het vakantiegeld gewoonlijk gestort word. Natuurlijk direct na het storten van het vakantiegeld was er weer een summer sale....
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Let op dat er voor award upgrades ook award beschikbaarheid moet zijn! Is er een 'normale' business class award (volgens mij O) beschikbaar, dan kan je ook upgraden.
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  5. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Die prijs volgen optie van Google vind ik een interessante !

    Wat ik vergeten ben te vragen. Kan ik ook upgraden met Miles van economy naar comfort? Die optie heb ik online nog niet gevonden..
     
  6. cannondalecaad

    cannondalecaad Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Het kost 25k miles per stoel om te upgraden van Economy naar EC. Niet de moeite waard imo.
     
  7. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    OK thnx dat kan ik even in mn achterhoofd houden.
    Help me even, waar vind ik dat?
     
    cannondalecaad vindt dit leuk.
  8. cannondalecaad

    cannondalecaad Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb afgelopen zomer dezelfde route gevlogen. Gebeld met FB en zij vertelden me dat een upgrade naar EC 25k miles kost per stoel op die route.

    Volgens mij is dat ook een vast tarief, dus verschilt het niet per boekingsklasse. Maar dat weet ik niet zeker..
     
  9. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    OK, thnx. Ik begrijp dat ik dat dus niet online kan vinden en boeken?
     
  10. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Beste @Grouchy , ik heb inmiddels diverse alerts aan staan op Google Fligths :)
     
  11. cannondalecaad

    cannondalecaad Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
  12. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Even een alternatief ter overweging :

    Waarom niet een vlucht op miles naar Cairo, bijvoorbeeld met AF 787 in business, dan door naar Bkk voor de super voordelige business of First tarieven?

    CAI - BKK voor < 600,00 met Oman Air, < 700 Ey/Qr business en <999 QR First (A380). Retour.

    Ben je wel wat langer onderweg natuurlijk, maar hou je waarschijnlijk onder aan de streep miles / cash op zak.
     
    Ipponmaster en Arjan69 vinden dit leuk.
  15. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Thnx, ja ook een idee. Mijn partner vliegt het liefste rechtstreeks... maar voor bc of korting aan cash zeker een aanrader!
     
  16. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Voor de duidelijkheid: als je een Q klasse ticket boekt, en je hem vervolgens via FB upgrade met Miles, dan krijg je een O klasse ticket. Je krijgt wel de Miles van het Q ticket, maar ik begreep van FB dat ik in het systeem nu een Award ticket had geboekt.
     

Deel Deze Pagina