Stats Match Flying Blue Platinum -> Star Alliance

Discussie in 'Overige programma's' gestart door Mikey, 11 aug 2018.

  1. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    288
    Trofeepunten:
    63
    Wat is de makkelijkste weg ? Ik zie dat Turkish ook moeilijk doet vandaag de dag ?
    Ik zie trouwens nergens mogelijkheden om in contact te komen met maatschappijen om te matchen, is daar een pagina van ? :) Ik wil binnenkort wat trips met Lufthansa maken n.l.
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2018
  2. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Ken je statusmatcher(dot)com?

    Kun je lezen hoe andere het gedaan hebben en of het wel/niet gelukt is. Zo te lezen is TA nog steeds mogelijk.

    Succes met je match!
     
  3. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Je krijgt bij TK de status voor een paar maanden. Binnen die periode moet je een aantal vluchten maken met TK. Als je dat hebt gedaan verlengen ze je status voor 2 jaar. Maar over de periode daarna is TK nogal vaag.

    Iemand ervaring met een status match FB platinum -> OW (sapphire/emerald)? Ik lees op FT dat LATAM sinds 1 mei moeilijk doet, maar ik weet niet of dat ook voor Nederlanders/Europeanen geldt. Heeft iemand hier een recentere ervaring mee?
     
  4. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    TK Matcht voor 1 jaar ;) je moet in de eerste 4 maanden geloof ik minimaal 1 (of 2) vluchten met TK doen, dan blijft die geldig voor de 8 maanden daarna. In die 8 maanden moet je dan minimaal 20000 miles met TK vliegen (normaal 40.000) om het nog een jaar extra te blijven.
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.840
    Leuk Bevonden:
    3.246
    Trofeepunten:
    508
    Ik lees even mee, altijd geinteresseerd in status matches :)
     
  6. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik ben sinds 2 weken bezig bij TK met een statusmatch KLM Flying Blue Platinum naar TK. Kopie ID, kopie Flying Blue card en overzicht van vluchten bij KLM moeten indienen.
    Vandaag zag ik zonder bericht dat ik ben gematched naar Miles&Smiles Elite.
    Ik heb de voorwaarden nog niet gekregen, de geldigheid is tot 17 februari, dus 4 maanden. Ik denk dat ik ook binnen die periode een vlucht moet maken. Zal ik vast nog in de mail krijgen.

    Het is wel een mooie aangezien ik mijn FB Platinum te danken heb aan meeliften op een andermans Plat, in combinatie met FB Amex Plat.
    Ik had echt niet interessante vluchten op mijn overzicht staan voor TK, dus ben zeer verrast.
    Begin volgend jaar hoop ik er gebruik van te gaan maken.
     
    arjen05, vkpeter, JustinCase en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Afgelopen zondag berichtte ik over mijn status match naar TK Miles&Smiles Elite. Vandaag heb ik de voorwaarden daartoe ontvangen. Voor de geïnteresseerde geef ik die hierbij mee:

    Elite Status Match was done as per your request in your feedback, and your membership account number TK.. has been shifted to the Elite status. The Elite card trial period is 4 months. Subsequent to the inclusion of an international flight you will perform with Turkish Airlines within the first 4 months following the beginning of your Elite membership in your account, your trial period will be extended for 8 months and regarded valid for one year in total. If you earn 15,000 status miles in Turkish Airlines international line flights in the first year of your Elite membership, your membership will be extended for one year, and it will be valid for two years in total. If the first flight you will perform within the trial period is Business class, you will earn 50% more status miles.

    The Elite card holder members are entitled to enter the CIP lounges in all domestic and international flights. In addition to this, the companion tickets are 50% discounted and you are entitled to 20 kg extra baggage in Business flights. You are allowed to use the Business class passenger counter for check-in for the domestic and international flights. Besides, the Business class flights earn more status miles.

    The Elite card holder members can enjoy the rights equal to the Star Alliance Gold level in the Star Alliance flights. In addition to this, the Elite members are given priority in the baggage delivery, booking, airline waiter lists, and check-in and boarding queues.
     
    sebas_ly, vkpeter, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb die status match een tijdje terug ook gekregen.... as weekend daarom ook een weekendje Ist.
    Maar ehhhh...die 15000 status miles he, dat mag van onwillekeurig binnen de star alliance, toch? Niet perse met TK?
     
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Nee dat moet verplicht met TK. Dit heeft @RickJansen ook meegemaakt.
     
  10. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Yes klopt...maaar...als ik in mn progress van silver terug naar gold kijk dan staat er wel meer dan 50%....
     
  11. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    ok, thnx !
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  12. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Deze status match bevalt mij uitermate goed! Op dit moment is deze 8 maanden geldig. Inmiddels enkele keren van nieuwe lounge gebruik kunnen maken in IST en in AMS, versneld inchecken, priority voor de bagage en extra bagage. Binnenkort neem ik een collega mee de lounge in en hoop ik ook mijn Elite status te verlengen naar 2 jaar, dmv voldoende Status Miles. Ook bij andere Star Alliance members, op Gold niveau. Kan er dus goed gebruik van maken, blij mee.
     
  13. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Aansluitend op mijn voorgaande berichten: inmiddels heb ik ook de 15.000 status miles met internationale vluchten behaald. Hiermee zou mijn Elite status met een jaar verlengd moeten worden. Er staat echter nog steeds de geldigheid tot a.s. oktober in mijn account.
    Iemand ervaring met wanneer dit verlengd wordt na de behaalde challenge?

    If you earn 15,000 status miles in Turkish Airlines international line flights in the first year of your Elite membership, your membership will be extended for one year, and it will be valid for two years in total.

    edit, inmiddels heb ik bij TK de vraag uitgezet. Maar ben nog steeds benieuwd naar jullie ervaring met deze jaar verlenging.
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2019
  14. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Familielid heeft iets vergelijkbaars gedaan. Bij hem was het zo dat de status eerst 4 maanden was vanaf het moment van de match. Na de eerste TK vlucht werd het 1 jaar na de match. Verlenging ging automatisch nadat het eerste jaar om was en de datum was verstreken.
     
  15. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Thnx. Ik vermoedde al zoiets, maar toch liep ik met de vraag hoe het er mee staat. Zou prettig zijn als dit in het account vermeld zou staan, maar helaas.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  16. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    288
    Trofeepunten:
    63
    Hier ook een match in the pocket. Weet iemand leuke trips om snel punten mee te scoren ? Ik zie weinig interessante vluchten alleen AMS-IST ??
     
  17. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Hoi Mikey. Proficiat met de match. IST zeker proberen en dan de nieuwe lounges even bezichtigen. En van daaruit misschien een internationale vlucht? Zo houd je je status nog een jaar extra.
     
  18. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Je nieuwe status zal veranderen na verval datum oktober.
    Zo is het bij me ook gegaan. TK doet geen tussen tijds status verandering ;). Ik heb destijds en e-mailtje/berichtje naar ze gestuurd en zo werd het me uitgelegd.
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  19. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Gefeliciteerd, geniet er van. Priority TK is Top, ik heb het gevoel dat TK Gold member ook meer gewaardeerd is dan gold bij FB.
    Ik had vorige jaar een lang weekendje Istanbul gedaan, ticket was al geboekt vóór de match, weekendje Istanbul naar vriendin zat al in de planning.
    Daarna meteen een business class Jakarta geboekt, status voor 2 jaar. En ik zou dit jaar nog naar Bali gaan.... door familie omstandigheden ticket eind september heb ik moeten annuleren, hoop nog dit jaar toch alsnog naar Denpasar te kunnen gaan met TK.
     
    Deleted_member_487 vindt dit leuk.
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.280
    Leuk Bevonden:
    3.159
    Trofeepunten:
    483
    Wat vervelend. Hopelijk kun je alsnog in het najaar.
     
    chawa vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina