Standaard airport wijzigen van AMS naar LHR

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Willem, 21 jun 2017.

  1. Willem

    Willem Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    hallo,
    Ik ben al jaren FB lid en heb diverse status levels gehad. Momenteel silver aangezien ik de laatste periode minder gevlogen heb met KLM.
    Nu ga ik verhuizen naar Londen waardoor LHR mijn standaard vertrekpunt wordt.

    Het lijkt mij dat ik moet overstappen naar een ander loyalty program. BA waarschijnlijk?

    Ik hoor graag jullie advies.
    Alvast dank
     
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    @Willem, welkom! Je keuze hangt af of je nog vluchten maakt de komende tijd en waar naar toe. Heb je een doel met je verzamelde punten? Mocht je het niet erg vinden om op AMS over te stappen, dan kan je gerust bij FB blijven.

    PS: stel je ook even voor in het welkom-topic.
     
    Willem en Flying doc vinden dit leuk.
  3. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    AF/KL tickets zijn vanuit de UK vaak een stuk goedkoper dan direct vanuit AMS. Je krijgt voor deze tickets echter vaak maar 25% van de miles en het verplicht je tot een overstap op AMS of CDG.

    Zoals Fripsmaster al zegt hangt het vooral af van je strategie. Tussen BAE en FB zitten grote verschillen in miles earning and redemption. Met de 25% miles op discounted AF/KL ticket gaat het vrij lang duren voordat je Award tickets kan boeken. BAE is wat dat betreft een beter programma om sneller Avios op te bouwen.
     
    Willem vindt dit leuk.
  4. Willem

    Willem Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hi @Fripsmaster, dank je voor je reactie. Heb het welkom topic ingevuld :)
     
  5. Willem

    Willem Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Dank je @thomassmit
    Ik lees de laatste tijd veel over het snel minder worden van het BA programma. Is het wel handig om nu over te stappen?
     
  6. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Het is een beetje de trent op dit moment met de programma's. Niemand die het zeker weet....

    Zonder het weten van je strategie is daar moeilijk over te adviseren zoals @Fripsmaster als zei. Als je voornamelijk business class vliegt is het heel anders vergelijken dan dat je veel op discount economy tickets vliegt. Misschien kan je hier wat meer over vertellen?

    Feit is wel dat BA het op basis van discounted tickets een hogere earning heeft dan FB.
     
  7. Willem

    Willem Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Het zullen voornamelijk normale /discounted tickets zijn, niet business class binnen EU.
     

Deel Deze Pagina