Saudia | Business | FCO-CGK 490 enkele 1150 rt

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door Sebas, 11 jul 2017.

  1. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    JustinCase en TheoS vinden dit leuk.
  2. wilcoboel

    wilcoboel Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Dit tarief is het hele jaar door beschikbaar, vlieg op 27.07 van FCO naar CGK heb € 480,-- (ekel) betaald levert 17.650 miles op (FB plat) en 10.590 status miles, echter op het e-ticket van SV staat dat ik slechts 6879 miles krijg....
     
  3. Dynamicable

    Dynamicable Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Hoeveel miles zijn er uiteindelijk bijgeschreven? en had je de nieuwe bc met fully flat bad?
     
  4. hannekeh

    hannekeh Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Iemand al geweest?
    Ik ga dinsdag met de kids.
     
  5. Dynamicable

    Dynamicable Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    ik ga volg week maandag, laat maar ff weten ben benieuwd of het de nieuwe of oude bc is :)
     
  6. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik ga eind september, ben ook reuze benieuwd.
     
  7. hannekeh

    hannekeh Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Vanaf Milaan is trouwens nog voordeliger.
     
  8. Dynamicable

    Dynamicable Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Schermafbeelding 2017-08-14 om 09.33.45.png
    zie trouwens dat ze een ouder type 777 gebruiken op jouw vlucht morgen, ben erg benieuwd of dat de oude fully flat seats zijn of de nieuwe B/E Aerospace diamond seat.
     
  9. wilcoboel

    wilcoboel Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Sorry dat ik zo laat reageer wilde twee weken geleden een flight review plaatsen maar was helaas niet mogelijk, dus heb ik deze op een andere website geplaatst.

    Ik ben op 27.07 van Amsterdam naar Rome gevlogen (klm-ecoT) van FCO via JED naar CGK (SV BC I) en van CGK naar DPS met GA eco-Q in totaal 11.117 level Miles en 18.794 award Miles. (Incl. FB-plat bonus)

    Mijn verwachtingen waren zo laag mede door de vele slechte verhalen op internet, vlieg drie keer per jaar business vanuit CAI via CDG/AMS en SIN/of CGK naar DPS (30.000 level Miles voor 1500€ full flexi KLM) meestal met skyteam om mijn fb plat te behouden, vlieg veel in Azië en de Aziatische maatschappijen blijven mijn voorkeur genieten.

    De KLM doet haar best maar bij het boarden irriteer ik me al weer aan de Nederlandse wetgeving, (bijvoorbeeld afgelopen zaterdag vlucht KLM CGK-KUL ) staan vier grote stewards met elkaar te praten (klm) en de vijfde vraagt door de microfoon of de passagiers kunnen helpen met het sluiten van de bagage bakken want het personeel heeft geen tijd hooguit onprofessioneel, zeker als je het dienstplan kent van de KLM crew bijvoorbeeld vlucht AMS-DPS met drie dagen vakantie in Singapore een vluchtje van drie uur en dan nog om hulp vragen van de passagiers schandalig, maar het kan nog gekker :)

    De vlucht van saudi was het toppunt van smerigheid, luie Arabieren ( wel triest als je de BC van KLM al gaat vergelijken met SV) maar de klm werkt dat zelf in haar hand....

    Waarschijnlijk hebben de luie Arabieren niet de mogelijkheid Pakistanen in te zetten op vluchten van SV want een Arabier is liever lui dan moe, moest vanuit de business mijn koffie zelf achterin halen bij de economy, eten werd lusteloos voor je neus neergedonderd met een glaasje water, er waren slechts drie passagiers in de business van FCO naar JED en twee crew voor de BC verantwoordelijk, nadat het eten was verdeeld en het glaasje water gingen ze op een lege business stoel zitten, de stoel ging naar achteren, en de bc crew sliep tot aan jeddah nadat de crew wakker was geworden schonken ze voor zich zelf nog een glaasje frisdrank in (geen alcohol aan boord anyway) ze vroegen geen enkele keer of ik nog iets te drinken wilde hebben, de tweede vlucht was niet veel beter er was wel een gebedsruimte aanwezig in de 777 maar dat was het dan ook. Wel een goede maatschappij om voor te werken een rondje eten uitdelen en dan lekker slapen in de business en al dromend rijdend op een kameel getrokken door een Pakistani je geld verdienen een laag lui volk.... :(

    Het ging mij uiteindelijk om de punten, maar voor mij nooit meer Saudi spaar mijn punten wel op een andere manier.
     
  10. hannekeh

    hannekeh Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Wij vertrokken afgelopen dinsdag met Saudi naar CGK vanaf Rome.
    Avond tevoren vanaf Zestienhoven met Transavia naar Rome gevlogen. Daar het hoogste tarief gepakt. Daardoor konden we meteen bij boeken onze stoelen kiezen, kregen we p.p. 500 FB miles en hadden we lekker ruime bagagelimiet. Voor tientje extra nog 10 kilo erbij geboekt zodat we met z'n drietjes 100 kilo konden inchecken. 5 koffers. We gaan weer voor een paar maanden naar huis, waar eten erg duur is en veel niet te koop is, school begon weer, dus schoolspullen mee. Dan is 100 kilo eigenlijk nog weinig.
    In Rome bij Holiday Inn Dei Medici overnacht (meteen weer stapje van hun Accelerate gehaald), shuttle was gratis. Heerlijk hotel, goed restaurant en goed ontbijtbuffet. Helaas geen supermarkt op loopafstand en ook nog eens feestdag, dus geen lastminute boodschappen meer. Na overleg konden we toen ontbijtbuffet afgelopen was wat van het fruit meenemen.
    Er was een heerlijk zwembad, dus fijn hele ochtend daar gehangen.
    Op FCO wachtten we in de Al Italia lounge. Mooie keuze koude en warme gerechten. Helaas was de vluchtomroep onverstaanbaar, waardoor we naar de gate moesten rennen.

    Aan boord een zeer vriendelijke stewardess die zich de hele reis om ons bekommerde. Na het welkomstdrankje legde ze het menu uit en vroeg ze hoe laat we ons warme eten wilden. Ze legde uit dat het voor bereid en ongeveer 30 minuten zou kosten.
    Er werd regelmatig gevraagd of we nog iets te drinken of een snack wilden.
    De toilettasjes waren van goede kwaliteit, er was een mannen- en een vrouwenuitvoering.

    Helaas was het een oud vliegtuig met oude stoelen, zaten goed, maar konden niet plat. Nou vind ik dat voor een dagvlucht niet erg.

    We kwamen op tijd aan in Riyadh, waar we ongeveer anderhalf uur in de lounge wachtten. Helaas geen douches kunnen vinden. Maar prima eten. Lekker gebak, soesjes, macarons, cake, baklava. Mooie sandwiches. En erg leuke miniflesjes Tabasco, waarvan ik nu een handjevol in de keuken heb staan.

    Vervolgvlucht was helaas weer oud vliegtuig, slapen was minder comfortabel omdat ik de hele tijd naar beneden gleed.
    Maar mooie ruime en schone toiletten met grote flessen zeep, sanitizer, creme en geurwater.
    Vriendelijk personeel en prima eten (warm en ontbijt).

    Bij aankomst in CGK in de nieuwe Terminal 3 bleken 3 van de 5 koffers niet aangekomen te zijn. PIR laten maken kostte aardig wat tijd, en toen ik om compensatie vroeg vanwege missende koffers en schade aan aangekomen koffer, moesten we eerst naar kantoor op Terminal 2. Daar moesten we ruim een uur wachten, maar we kregen enorme fruitschaal en bord met sandwiches voorgezet. Vervolgens kreeg ik een leuk bedrag in cash voor de schade en om kleding te kopen. Kostte tijd, maar verder netjes afgehandeld. De koffers zouden doorgestuurd worden naar onze bestemmingen, 6 uur vliegen verderop. Kwam mooi uit...hoefde daardoor geen overgewicht bij Garuda te betalen. En toen we 2 dagen later doorvlogen naar huis bleek toen we uitstapten dat onze vermouth koffers op dezelfde vlucht meegestuurd waren. Kwam heel goed uit. En de kaas heeft het overleefd.

    Mijn conclusie: voor zo'n prijs vlieg ik graag weer business class met ze. Voor ons drieën was ik van deur tot deur hetzelfde kwijt in totaal als wanneer ik direct vanaf Schiphol economy gevlogen was. Ik zag alleen maar winst. Gewoon van Rotterdam vertrekken zonder al die chaos en lompe behandeling van Schiphol en ook nog eens grootste deel van de reis business waardoor reis prettiger was en ik tenminste boodschappen kon meenemen.
    En Skyteam punten.
     
  11. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Fijn om positief bericht ook eens te lezen.....
    ik ga eind September richting CGK en dan naar JOG?
    Ik zag al een berg tegenop....koffer later aankomen gebeurd wel vaker, heb ik tenminste met KLM wel vaker gehad.
    Ik hoop alleen mijn vlucht naar JOG wel te kunnen halen.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  12. Ivooss

    Ivooss Newbie

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Leuk om te lezen! Ben erg benieuwd want ik wil ook boeken voor eind december...
    Ik zie dat jullie vlucht toestel AK13 was, dus ik hoop dat ik tzt een AK33/AK34/AK35 heb want dat is volgens mij de nieuwe config... Of heb ik het mis?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  13. Ivooss

    Ivooss Newbie

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    hoeveel miles heb je uiteindelijk ontvangen?
     
  14. wilcoboel

    wilcoboel Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Hoi ik heb er uiteindelijk 17.198 Award Miles (waarvan 10.319 Level miles) voor ontvangen. incl. FB plat bonus :)
     
    ErikBenjamin en Lionell vinden dit leuk.
  15. wilcoboel

    wilcoboel Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18

    Hoi vergeet niet dat je op het vliegveld van Jakarta vaak ruim een uur moet wachten op je bagage, Priority labels komen niet als eerst, ben dit jaar al zes keer naar CGK gevlogen, als het mogelijk is neem ik alles als handbagage mee, indien de tijd krap is......
     
    Lionell vindt dit leuk.
  16. Dynamicable

    Dynamicable Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3

    Yes, de AK-vanaf 30 is met de nieuwe bc configuratie, ik zie net dat ik met ak-12 vlieg :(
     
  17. Dynamicable

    Dynamicable Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Yep mijn baggage ook kwijt, gebeurd erg vaak dus.
     
  18. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Prijst nu ook voor +/- 800 euro naar Jakarta en Manila vanaf Geneve. Wel met een A320 op de eerste leg.

    Bron: F4F
     
    Lionell en high_class vinden dit leuk.
  19. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Hoe zit het met hoofddoek enzo op Saudia vluchten?
     
  20. hannekeh

    hannekeh Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Overmorgen vertrek ik weer met Saudia vanaf MXP naar Jakarta. 2 maanden geleden was de vlucht vanaf FCO prima. Nieuw vliegtuig, plat bed. En echte Furla toilettasjes!

    Ben al met al tevreden over Saudia.
     
    thomassmit, Daan3 en lloydje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina