Het valt me op dat als ik reward tickets zoek de tax bij Delta veel lager is dan bij KLM.. Hoe komt dit? En is bv. de BC in een Delta A330 de moeite waard of liever iets meer betalen voor KLM BC in 787? Vliegen met 4 jaar oude dochter en de opstelling in de A330 vind ik ook niet zo handig, omdat je elkaar niet zo goed kunt zien...wat normaal natuurlijk een groot voordeel is Gaan eind januari/begin februari terug vanuit Honolulu naar Amsterdam en wil wat punten gaan gebruiken hiervoor. Thx
Omdat het geen taxen zijn, maar cash toeslagen. Niet door de overheid opgelegd, maar door de bedrijven zelf. KLM beloont haar frequent flyers nou eenmaal graag met veel hogere cash toeslagen dan veel andere maatschappijen. Die toeslagen zijn mij een doorn in het oog overigens. Ik zou liever een mile per uitgegeven euro minder krijgen om vervolgens geen cash bijbetaling te hoeven doen. Dat kan bij hotels ook (en daar zit in tegenstelling tot bij vluchten wél echte belasting op).
DL heft op tickets uit Amerika geen brandstoftoeslag. Naar Amerika weer wel, dan is er geen groot prijsverschil. DL A330 en KL787 hebben in wezen dezelfde opstelling, allebei reserve herringbone, met wat minimale verschillen. KL cabine voelt wat frisser aan m.i., dreamliner is relaxter toestel en ik vind KL aan service beter. Maar het enige echt belangrijke waar ik naar zou kijken is vertrektijd van de vlucht. Klopt het dat dit via LAX is (want KL787 of DL A330)?. Dan zou ik lekker die latere DL vlucht nemen.
LAX kan ik geen directe vlucht vinden voor 1 of 2 feb. Het zoeken is sowieso nogal omslachtig... Delta A330 is dan nog wel een optie, de 767 niet..die BC ziet er niet best uit..
Klopt. 767 zou ik actief vermijden. Weinig mis met de A330, dus dan lekker op tijden en prijs letten.
Uit eindelijk zijn de reisplannen wat omgegooid en gaan we vanuit Australië teru via Tokyo en vliegen we Tokyo - Amsterdam BC in 777-200 dus dat is prima!
KLM idd.... Zie dat ze nu steeds met 777-300 op traject Tokyo vliegen, raar dat dit dan opeens de 200 is...
Tokyo wisselt regelmatig tussen 777-200, 777-300 en dreamliner. Laat je niet afschrikken door de oudere J config - verre van ideaal als solo-reiziger, maar de stoelen zelf zijn bijzonder comfortabel, met name rij 1 en 6 (meer voetruimte in bedmodus). Geen probleem dus met zijn tweeën. Ik ken best wat mensen die als stel de 777 verkiezen boven dreamliner. @Thijsk, ga maar eens met een AF 777 met NEV seats, dat is pas oude rommel
Inderdaad ook een optie maar als stel met jong kind is de reverse herringbone opstelling niet handig..
Kom nu nooit meer Delta vluchten tegen in de Reward bookings tool... Is er een trucje om ze toch weer zichtbaar te krijgen?
Bij mij staan overal streepjes..haha..pas als ik op een datum klik zie ik de vluchten Edit: of helemaal niet...Delta vluchten komen niet op..
Bij Amex gekeken, ongeveer 1 miljoen Amex punten voor een ow in J met DL Geen idee of dat vergelijkbaar is overigens. Misschien kan @Grouchy hier info over geven?