Retour Johannesburg, KLM, AF of Alitalia

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Brangeri, 26 aug 2019.

  1. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ik zit te kijken voor een retourtje Johannesburg deze winter, het streven is om met PE te vliegen.

    Als ik op Google flights kijk heb ik de keuze uit twee mogelijkheden:
    -Alitalia via Florence
    -KLM-AF via CDG

    Qua reistijd en ticketprijs scheelt het niet zo veel. Als ik kijk naar de vliegtuigen vliegt Alitalia met een A330 en KLM-AF met een 777-300 op de tweede leg. Ik ben nu druk bezig de PE en algehele ervaring van de carriers en vliegtuigen te vergelijken maar wellicht heeft een van jullie al ervaring op deze lijn :)
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  2. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Werkelijk via Florence? Die landingsbaan daar is voor een a330 best kort denk ik.
     
    TimKL_90 vindt dit leuk.
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Wat is het prijs verschil?
     
  4. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    De Premium Economy van litalia heeft 2 soorten; een nieuwe en een oude. De oude hebben slechte entertainment en is wat veroudert, maar de stoelen zijn prima! Ook van de nieuwe zijn de stoelen prima én voorzien van een groot scherm. Allebei 2-4-2 indeling. Uit mijn hoofd heeft de een na laatste rij geen raam. eerste rij is lekker (geen achteruitkomende passagiers), maar iets minder voetruimte, omdat je je voeten niet onder de stoel voor je kan schuiven. Laatste rij is ook prima
     
  5. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Beide stoelen zijn vrijwel identiek en worden 'glijbanen' genoemd, omdat de stoelen naar voren schuiven en niet naar achteren 'reclinen'. Ze slapen zeer matig kan ik zeggen uit ervaring met beide airlines.
    1. Voor de miles zou ik sowieso AZ boeken ipv AF (150% bij FB).
    2. AZ boekt je shorthaul in business als dit ondertussen niet aangepast is.
    3. Soft product van AF vond ik wel beter, lounges en transit luchthaven ook.
     
  6. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    607
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Trofeepunten:
    203
    De PE ervaring van AF vond ik persoonlijk een enorme tegenvaller, volgens mij ben ik daarin op dit forum niet de enige. Zowel op een dag- als nachtvlucht zit het gewoon ronduit beroerd. Keiharde zitting en weinig recline (zitting schuift naar voren ipv rugleuning naar achteren, dit ten koste van je beenruimte). Persoonlijk zit ik nog liever economy bij de nooduitgang.

    Ik weet niet wat je budget is, maar zie regelmatig aanbiedingen in business van Kenya Airways voorbij komen naar Zuid-Afrika onder de 1.500 euro. Hun dreamliners zijn prima en overstaptijden in Nairobi zijn kort. Bovendien levert het veel xp's op.
     
  7. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    De Alitalia stoelen reclinen wel, dat weet ik zeker. Ff een video gezocht op Youtube:
     
  8. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Oeps had de code verkeerd gelezen, het is via Rome.

    Paar tientjes, op zo'n afstand niet noemenswaardig.

    Entertainment vind ik niet zo belangrijk, ik neem meestal zelf m'n Switch of tablet mee. Beenruimte daarin tegen is wel een dingetje voor mij, ben 1,90.

    150% is wel interessant op zo'n lange vlucht, en de eerste leg naar Rome in BC is een leuke extra.

    Ik heb een Prio Pass gekregen vanwege mijn cc dus ben vrij flexibel qua lounges. Hoe is jouw ervaring met eten op beide carriers?

    Ik probeer het toch onder de 1k te houden, maar Kenya Airways ben ik helemaal vergeten mee te nemen, goeie! Wat dan ook wel lekker is dat de overstap iets meer in het midden van de trip zit, dat vind ik persoonlijk fijner.

    Economie comfort is trouwens ook een optie, het belangrijkste vindt ik dat ik m'n benen kwijt kan zonder tegen de stoel van m'n voorganger te zitten. Toevallig vlieg ik deze week voor het eerst met eco comfort met KLM, weliswaar in een 747 maar dan heb iets meer een idee van de ervaring.

    Bedankt voor de tips allemaal, ik gooi het morgen allemaal in de matrix en zal dan met exacte prijzen komen en wellicht met een vliegplan waar jullie gaten in mogen schieten :p

    Edit; Ik zie net dat KLM een prima aanbieding heeft voor Johannesburg, retour economie voor €517. Met een upgrade naar comfort of een stoelselectie met veel beenruimte is dit een aantrekkelijke optie.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2019
    Roberto, VinceG en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Johannesburg zit dit jaar in de Werelddealweken voor 499 euro
     
  10. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Waar had je dat gevonden?
     
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    KLM heeft bepaalde klanten een vooraankondiging gestuurd met een overzicht van bestemmingen en tarieven..
     
    Eagle vindt dit leuk.
  12. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ahaa... staat CPT er toevallig ook bij ;)
     
  13. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ah sweet dan wacht ik even tot september met boeken.

    Edit: Wat meer gegraven en AF vliegt vanaf CDG met de A380 op CDG, dat is ook een interessante optie, eens een keer upper deck vliegen met de A380 lijkt me ook wel een leuke beleving.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2019
  14. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    607
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Trofeepunten:
    203
    Helaas geen mailtje gehad. Hoop dat Calgary erbij zit, kan de wintersport weer vastgelegd worden.
     
  15. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
  16. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Helaas niet op de data die ik zoek, en Skyteam heeft de voorkeur ivm FB status.

    Trouwens de prijzen:
    Alitalia: $499 en 15 uur onderweg(A330)
    KLM direct: $585 en 11 uur onderweg(777)
    KLM/AF via CDG: $547 en 13,8 uur onderweg(A380)
    Kenya Airways: $614 en 13 uur onderweg(787)

    Ik heb wat rondgekeken en gelezen dat de A380 economy op het bovenste dek lang niet slecht is, ik zit er over te denken om die te boeken en dan een stoel aan de voorkant te kiezen ivm beenruimte. Premium economy is $1149 en dat is met toch iets te gortig, helemaal als je voor veel minder een stoel kan selecteren met meer beenruimte dan PE. Wat ook meespeelt is dat ik nog nooit met een A380 heb gevlogen, dat lijkt me wel leuk en zo kan ik gelijk wat extra XP binnenharken met de overstap op CDG.

    Wat denken jullie?
     
  17. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    33
    Ik persoonlijk vond de a380 van airfrance zeer matig met name door het inflight entertainmentsysteem wat zeer gedateerd was. hier was niet fatsoenlijk een film op te kijken. Wanneer je een eigen entertainmentsysteem meeneemt is het natuurlijk al een stuk aangenamer. Verder is het wel een zeer stil vliegtuig met name op het upperdeck, dit is wel veel beter dan de 777.
     
    Nvgfocus vindt dit leuk.
  18. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb m'n eigen spul mee. Hoe was het eten? De laatste keer dat ik met KLM een lange vlucht deed was ik aangenaam verrast door hun nieuwe systeem.
     
  19. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    33
    Het eten was in principe prima echter was niet meer alles beschikbaar. Hierdoor kregen we een mix van Chinees en Frans. Ik vind bij KLM inderdaad het IFE systeem ook goed. Zeker qua kwaliteit van het beeld en ook de ruime keuze uit films.
     
  20. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Haha ik bedoelde het nieuwe systeem qua eten :p
     

Deel Deze Pagina