Reisverslag ARN-AMS-CDG-DXB met ST in bc, Dec 2018

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Nordic75, 5 jan 2020.

  1. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Dubai stond nog op de bucket list, en gelet op de vele aanbiedingen gekozen om er een gecombineerde XP run van te maken afgelopen December. Enig nadeel was positioneren op ARN.
    Zoals gezegd is er een ruime keus aan BC tickets voor scherpe prijzen richting Dubai en Doha, met name van de ME-carriers, voor mij was iets meer betalen (eur 1200) dan hun prijzen aanvaardbaar gelet op de hoeveelheid XP's die het opleverde : 108 in totaal.

    In de ochtend gevlogen vanuit AMS naar ARN met economy ticket, en meteen erna weer in de rij voor de terugvlucht. Niet ideaal en als iemand tips heeft hoe ik deze multi-city trip kan opbreken in verschillende delen, let me know. Lukte mij nu niet om er seperate tickets voor te maken voor deze prijs.
    ARN-AMS in KLM op 2C, met een prima kleine Ceasar salad: Ceasar salade.jpg
    Wekelijks vlieg ik deze route zakelijk, dus heel spannend was het allemaal niet, met enig verschil dat de thee in een mok komt ipv papieren bekertje.
    Krappe aansluiting op de volgende vlucht naar CDG, klein uurtje hadden we maar dat lukte ruimschoots.
    CDG-AMS op 3A, en wederom krappe aansluiting.
    Gelukkig ging alles snel en stond er geen rij bij de douane. Wat dat betreft is CDG een beetje kruip door,sluip door met allemaal trappen omhoog en omlaag.
    Geen bijzonderheden met crew of maaltijden, de meerprijs die voor BC betaald wordt is m.i. niet de moeite voor deze korte vluchten, muv de XP boost die het verschil maakt.
    Soepele boarding op CDG met aparte lane voor business en La Premiere. Airbus 330 bleek ons toestel te zijn, met 2-2-2 opstelling, niet ideaal voor BC.Maar aangezien mijn wederhelft naast mij zat, vind ik dat minder bezwaarlijk. Vind het wel een nadeel om een vreemde naast je te hebben zitten, die dan in de nacht over je heen moet stappen als je naar toilet moet of wat te drinken wilt.
    Ik vind de ambient lightning wel erg rustgevend en okee, weet niet of de foto er helemaal recht aan doet, maar het blauwe licht was prima.
    Mood lightning.jpg

    Op mijn stoel lag een kledinghanger met 3A klaar, handig om meteen mijn jas af te kunnen geven aan de steward. Voldoende beenruimte zoals te zien is hieronder, voor mijn 192cm.
    Prima slippers en sokken en handig stoffen opbergzak voor mijn schoenen.
    Leg space.jpg

    Amenity-kit goed uitgerust met Clarins cremes, en an sich een nuttig tasje. Weinig overtreft m.i. de Tumi kits van Delta, die gebruik ik het meest op reis. Minst handig zijn de KLM tasjes van Jan Taminiau, niet bruikbaar of praktisch.

    Na deze lange aanloop om eindelijk echt onze benen te strekken, koos ik de champagne en vriendin voor de cocktail. Blij met mijn keus want de cocktail was niet echt mijn smaak, zij was er gelukkig helemaal blij mee. Cocktail.JPG

    Hieronder deels overzicht van de wijn en menukaart, ik koos de vegetarische pasta en die was lekker en smaakvol, evenals de appetizers en de Pouilly Fume. Dessert liet ik aan mij voorbijgaan.

    Menu card.jpg

    Wine list AF.jpg

    Crew vond ik professioneel en keurig, niet ronduit vriendelijk. Wellicht zijn we dat toch meer gewend met de KLM crew, die altijd iets vriendelijker is, ongeacht of je BC of eco vliegt.

    Slapen was okee, geen uiterst comfortabele stoel maar heb een paar uur kunnen slapen voordat we om 5u lokale tijd 's nachts arriveerden. Geen extra matrasje of luxe kussen, tamelijk basic voor business. Ontbijt was niet om over naar huis te schrijven, ronduit magertjes en weinig gezonde keus:
    croissant,jam, zoete yoghurt, geen verse jus. De Illy espresso was een kleine pleister op de wonde.

    Genoten van paar dagen Dubai in de zon in December, inclusief Sofitel op de Palm (op punten, en upgrade).
    Sofitel1.JPG

    Sofitel2.JPG

    Terug hadden we nachtvlucht met route DXB-CDG-AMS-ARN.
    Helaas geen goede nachtrust vanwege huilende baby van het echtpaar voor mij. Crew had geen alternatief beschikbaar, alle bc seats waren bezet. Dus tamelijk brak aangekomen op CDG, en kopje Illy espresso was erg welkom. Ontbijt wederom matig, en ook de snacks in de pantry voor gedurende de vlucht vond ik tegenvallen. Ik vind dat Delta een betere sortering heeft van wat nootjes,chips, fruit en sapjes.

    Prima vakantie, prima vluchten maar overall vind ik AF wel tegenvallen voor zo'n luxe product. Kan een moment-opname zijn uiteraard, en dat anderen positievere ervaring hebben.
    Voor mij/ons was het een nuttige XP trip die voor komend jaar Platinum weer heeft veilig gesteld, dus zijn er dik tevreden mee met voor de betaalde prijs.
    Echter ik weet dat collegas regelmatige CDG-DXB vliegen en voor zeer behoorlijk premium-fee, wat ik het dus absoluut niet waard vind.
     
    Demi, Fritsie, Erwin en 8 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina