Reisverslag AMS-CDG-DXB met AF in BC

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door lloydje33, 3 jan 2020.

  1. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Na een druk jaar was het weer tijd om op reis te gaan! Dit keer was de keus gevallen op Dubai in combinatie met Helsinki. Dit was geheel te danken aan de fare die AF/KL had zoals in dit topic is genoemd.

    Al met al €1000 euro om te vliegen in business naar Dubai en een tripje naar Helsinki is niet verkeerd. Zo wilde ik graag met de kerst in Dubai zijn en een economy ticket gaat dan al gauw deze kant op. Iets meer betalen en extra comfort? Deal!

    Zo begon zoals altijd de reis op de parking van Schiphol. P3 garage zoals altijd. Na een vlot ritje met de shuttle kwam ik aan bij vertrek 2. Hier liep ik rechtstreeks naar de SkyPriority check-in waar ik met mijn businessclass ticket recht op had. Snel en vriendelijk geholpen en met 2 boardingpassen in mijn hand op weg naar security. Hier snel door de priolane heen en was binnen 5 klaar. Daarna was het tijd voor een bezoekje aan lounge 25.

    Hier was ik sinds de semi verbouwing nog niet geweest en vanwege drukte gelijk ook maar besloten om in het achterste deel te gaan zitten. Prima ontbijt met de welbekende omeletjes en goede DE koffie.

    Toen was het tijd om in te gaan stappen bij gate C7 voor vlucht AF1341 naar Parijs CDG. Zoals gewoonlijk stond de hele gate vol met mensen en werd er niet gecheckt of iedereen die in de Skypriority lane stond daar wel mocht staan. Hierdoor verliep het boarden rommelig. Desondanks was ik toch als een van de eerste aan boord en nam ik plaats in stoel 2A.
    IMG_2390.jpg IMG_2391.jpg

    Stoel 2A bleek krap te zijn qua beenruimte. Ik zat voor mijn gevoel behoorlijk klem en ik ben 1,85.

    Na ongeveer 10 minuten kreeg ik van de purser een flesje water en een voorverpakt koud doekje uitgereikt.

    Nadat we met wat vertraging (door een no show passagier met een koffer) waren opgestegen vanaf de Kaagbaan werden de gordijnen tussen de beide cabines en de galley gesloten. 10 minuten later kwam de service op gang en begon de crew maaltijden uit te delen.
    Hierbij werd gevraagd wat ik wilde drinken en koos ik voor een kop koffie. Vanwege verwachte turbulentie was dit echter maar een half mok. Daarnaast koos ik voor spa rood.
    IMG_2394.jpg IMG_2393.jpg

    De maaltijd bestond uit een klein quiceje en wat groente met humus. Daarnaast werd er een aantal Franse zoetigheden bijgeserveerd. Prima maaltijd voor zon korte vlucht.

    Na een ietwat hobbelige aanvliegroute landen we met 15 minuten vertraging op CDG. Hierbij begon de lange rit naar 2F.

    Om deze vlucht even kort samen te vatten; Krappe beenruimte op rij 2. Dit was de reden dat ik in het vervolg alleen nog maar rij 1 neem. Verder een ietwat slordige crew en een prima maaltijd. Daarnaast 15 XP in de pocket en weer een ervaring rijker.
     
    Flyer1981, Carel1, Daeni en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Herkenbaar verslag, lijkt alsof je in de A319 zat? Echt verschrikkelijke toestellen met zeer weinig ruimte. Als je in de toekomst AMS - CDG vliegt, kijk dan of je een ander toestel, of op een KLM vlucht kan boeken.

    CDG - DXB zal stuk beter zijn.

    Veel plezier in Dubai! :cool:
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Na aankomst in Parijs begon de lange wandeling naar hal L. Hier zou mijn vlucht naar Dubai vertrekken.

    Na een kort bezoekje aan de nieuwe lounge hier. Deze lounge was erg ruim en mooi nieuw. Echter viel het aanbod aan catering mij tegen. Erg weinig aanbod rond lunchtijd.

    Na een wandeling naar de gate was het boarden al begonnen en moest ik in de brug aansluiten in de rij. Hierbij moet worden vermeld dat AF 2 bruggen verbind met de 777 maar de eerste alleen maar gebruikt voor First Class.

    Nadat ik bij de deur aankwam wees de crew mij naar mijn stoel. 3L. Dit is de bulkhead stoel aan de rechterkant. Nadat ik plaatsnam kwam er na 10 minuten iemand langs met welkomstdrankjes. Hierbij was keuze uit champagne,water of jus d orange. Ik koos voor jus d orange.

    Nog iets later begon men met het uitdelen van warme doekjes en de amenity kit. Deze bevatte alle standaarditems.

    Na de start kwam men na 15 minuten langs met de menukaart en vroeg men wat ik wilde eten. Hierbij waren 3 keuzes bij het hoofdgerecht en dessert.

    Nog iets later kwam de crew langs met het eerste drankje en een amuse welke bestond uit een garnalen panna cotta. Deze was ronduit oneetbaar en heb ik teruggeven.

    1 uur na vertrek werd de tafel gedekt en kreeg ik het voorgerecht. Deze bestond uit zalm en 2 soorten salade. Hierbij werd een vers broodje naar keuze geserveerd. Wat mij opviel was dat het bestek ijskoud was. Het leek mij alsof deze rechtstreeks uit de koelkast kwam.
    IMG_2403.jpg

    Even later volgde het hoofdgerecht met keuze uit beef,vegetarische pasta of paella met garnalen. Ik koos voor het laatste en het smaakte prima.
    IMG_2404.jpg

    Als laatste ruimde men af en kwam men langs met de desserts waarbij keuze was uit een chocolade taartje,ijs of vers fruit. Ik koos hierbij voor het chocolade taartje.
    IMG_2405.jpg

    Nadat de maaltijd was afgerond besloot ik een film te kijken op het gemiddelde systeem wat AF aanbied. Met name een Franstalig aanbod en een paar nieuwe releases.

    Nadat de film was afgelopen besloot ik verbinding te maken met de WiFi aan boord. Hierbij koos ik voor het Surf package van 1 uur voor 8 euro. De snelheden waren prima en het uploaden van foto's ging prima. Toch waren er wat uitvalmomenten en hierbij stopte de tijd van de wifi niet. Zo heb ik effectief dus maar 45 minuten kunnen gebruiken. Dit is toch echt een verbeterpuntje.

    Tussendoor ontdekte ik na een wandelingetje een heuse illy espressomachine in de galley, Hiermee maakte men een prima espresso. Echter was een cappuccino niet mogelijk en was deze in de vorm van oplos.

    Daarna besloot ik even een dutje te doen. Hierbij ging de stoel uiteraard volledig plat. Toch is de stoel aan de korte kant voor personen langer als 1,80. Ik stootte regelmatig met mijn voeten tegen de achterkant en met mijn knieën en ellebogen tegen de zijkant van de stoel. Dit komt doordat de stoel bovenaan smaller is als onder.
    IMG_2410.jpg

    90 minuten voor landing werd ik gewekt door de crew die een pre landing snack aanbood. Hierbij koos ik voor een kopje thee. De maaltijd bestond uit een wrap met kip en wat zoetigheid.
    IMG_2416.jpg

    Al met al een prima hardproduct en een redelijk softproduct. De crew loopt niet constant langs maar vind het geen probleem als je de galley inloopt. Verbeterpunten zijn in mijn ogen het wear en tear in de cabine. Ik had een stoel die best veel kraakte als je anders ging zitten. Daarnaast de wifi die niet stopte als er geen dekking was. Ook het magere IFE en het minder vriendelijke handelen van sommige crewleden doordat ik continue het Engels gebruikte viel mij op.

    Positief was het goede eten en een redelijke crew. Daarnaast is 24 XP mooi meegenomen.

    Zou ik in het vervolg weer met AF vliegen? Ik denk het wel al zou ik de voorkeur hebben voor KLM.
     
    Flyer1981, Nordic75, Carel1 en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Helaas was het een A321. Op een andere recente vlucht had ik de joon versie van dit toestel en deze zat stukken beter. Daarnaast was de Joon voorzien van usb aansluitingen. De KLM gebruik ik voortaan wel!
     
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.664
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Ik zat laatst op 1A in de A321 van AF, vond dat een prima rij iig! Volgende keer idd rijtje naar voren!
     
  6. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Voordeel van AF vind ik wel dat ze de thee in een fatsoenlijke mok serveren. Bij KL moet je het met een vingerhoedje doen. #firstworldproblems
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik kies voor die AF vluchten ook altijd voor rij 1. De pitch van Business Class is dezelfde als die in Economy.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  8. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    We zijn elkaar net misgelopen, zelfde trip gedaan naar DXB, maar via ARN en AMS. Zal binnenkort verslag tikken. Overall minder gecharmeerd van AF dan van KLM service, blijft allemaal erg steriel/klinisch, weinig empatisch.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina