Reis West-Amerika DUS-FRa-LAX

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Saki500, 5 jan 2017.

  1. Saki500

    Saki500 Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Beste Medefanatiekelingen,
    Inmiddels heb ik, na mijn korte lidmaatschap, een aantal interessante artikelen gelezen. Gisterenavond had ik een mooie vlucht gevonden bij Luftansa (nog niet mee gevlogen). Met de trein van QDUS naar FRA en van FRA vervolgens naar LAX. Mogelijkheid was ook om te vliegen van DUS naar FRA, maar de trein is voor mijn gevoel sneller (deur tot gate) Mijn voorkeur gaat uit naar een overstap binnen Europa met een korte layover. Wij willen rond 2 juni vertrekken en 23 juni terugvliegen. Helaas zijn deze stoelen vergeven. Ik weet niet of het comfortabel vliegen is in de A380 voor economy fare, maar het ging meer om het idee :-D Alles bij elkaar was het totaalbedrag € 1000,43.

    Door middel van de ITA matrix heb ik vandaag een andere fare gevonden. De heenvlucht is op 2 juni met Swiss Air en de terugvlucht met Lufthansa. Het laatste stuk van FRA naar DUS is met de trein (ik denk dat dit sneller dan vliegen is). Ik heb hierover een aantal vragen en misschien kunnen jullie mij verder helpen.

    Bij een aantal artikelen heb ik gelezen dat Lufthansa en Swiss Air in de regel prima maatschappijen zijn om te vliegen in economy. Ik wil bewust niet in Nederland beginnen met de trip omdat dit aanzienlijk duurder is. Is Duitsland de voordeligste route om te starten met de kortste layover binnen Europa? De layover via de gevonden is korter dan de lange layover in AMS indien ik de keuze maak voor Delta of KLM.

    Zijn de vluchten (prijs/kwaliteitsverhouding) passend of raden jullie mij een andere route aan?

    Alvast bedankt voor het meedenken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 5 jan 2017
  2. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Welkom! :)

    Is dit wat? Je bent wat langer in Amsterdam maar daar kan je je op zich wel vermaken. Deze kan je rechtstreeks bij KLM boeken. Kosten 440 euro. Aanzienlijk beter dan de bijna 1000 euro voor Swiss. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan KLM, Nederlandstalig en over het algemeen vrij vriendelijk.

    Komende 2 maanden vertrek ik ook 4 keer van Dusseldorf ondanks dat dat 2,5 uur rijden is, het scheelt soms honderden euro's dus dat hebben we er wel voor over. Plus het is een extra segment, wat ook altijd leuk is.

    upload_2017-1-5_13-31-40.png


    Voor 531 kun je ook deze boeken, dan zit je met hele korte overstaptijden.
    upload_2017-1-5_13-34-25.png
     
  3. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Bedoel je niet een tussenstop in de VS? Ik zie niet in hoe een tussenstop in Europa de wachtrij voor de Amerikaanse douane gaat voorkomen.
     
  4. Saki500

    Saki500 Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Klopt je hebt gelijk. Geen tussenstop in de VS... Ik heb de tekst aangepast.
     
  5. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Dat dacht ik al. Goed bedacht, vooral als het je ook nog geld bespaart. En als je nou een erg korte lay-over boekt heb je nog een goed excuus om voor te dringen!
     
  6. Saki500

    Saki500 Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Thx. KLM hebben we niet bij stilgestaan. Dit is een mooie fare. Het rijden (1:46) is geen punt.

    Een klein minpuntje van de KLM is de lange layover in AMS. Dit hoeft ook geen probleem te zijn. Ik heb twee dagen geleden een AMEX gold met premium cover aangevraagd via een referral op deze site. Op de luchthaven kunnen we dan gebruik maken van de lounge van club lounge.
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2017
  7. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Daar kun je inderdaad gebruik van maken dan. Let wel dat het verblijf in die lounge die je bedoelt meestal 3 uur maximaal is. Nu letten ze daar soms niet zo heel goed op dus je kan maar net het geluk hebben dat je er wat langer kunt blijven of eerder binnen kunt komen dan 3 uur voor vertrek van je vlucht.
     
  8. Saki500

    Saki500 Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    @Eloy. Bedankt voor de tip.

    Ik laat jullie weten wat uiteindelijk het besluit is geweest.
     

Deel Deze Pagina