Reis naar Australië (KL/EY)

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Freek, 2 apr 2018.

  1. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Afgelopen uur wat met vluchten zitten knutselen voor juli naar Melbourne en ik ben benieuwd of jullie nog ideeën hebben hoe ik de vlucht beter/goedkoper kan maken. Ik vlieg normaal Noord-Amerika en ken de routes wel maar dit is "nieuw" voor mij.

    De feiten
    - Ik woon in Berlijn (TXL) en heb Flying Blue Gold status.
    - Donderdag 5 juli moet ik vanaf ongeveer 4 uur in Nederland zijn voor diploma-uitreiking van zus.
    - Liefst vlieg ik direct door vanaf Amsterdam naar Melbourne op vrijdag (any tijdstip).
    - Ik vlieg het liefst uiterlijk 28 juli terug zodat ik die maandag weer op kantoor kan zitten, 1-2 dagen eerder terug is ook geen probleem.

    Mijn reis (so-far) - ook als afbeelding attached
    1: TXL -> AMS op 5 juli met KL1826 (D-14:30, A-15:55)
    2: AMS -> AUH -> MEL op 6 juli met KL3948 en KL3946 (D-21:25, A-05:15+2) -- uitgevoerd door Etihad
    3: MEL -> AUH -> AMS -> TXL op 28 juli met KL3880, KL3949 en KL1831 (D-15:55, A-18:00+1) -- uitgevoerd door Etihad (op laatste na)

    Dit zou uitkomen op 1431 euro. Niet goedkoop maar ook niet extreem duur (?).
    Voordeel van deze vlucht vind ik de 787-9 van Etihad en de vrij directe vluchten, op de 9,5 uur in Abu Dhabi op de terugweg na. Die is echter wel te overbruggen in de lounge daar..

    Wat denken jullie? Snel boeken, nog even wachten of lekker omgooien?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Is er niet een mogelijkheid om de nachtvlucht van KLM vanaf Abu Dhabi terug te vliegen? Maakt de overstap een stuk korter.
     
    Freek vindt dit leuk.
  3. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Air China heeft een actie vanuit Duitsland dit weekend.

    Heenreis
    vertrek: zaterdag 7 juli 20:00 Frankfurt, aankomst 9 juli 08:05 Melbourne
    Terugreis
    vertrek: vrijdag 27 juli 20:00 Melbourne, aankomst zaterdag 28 juli 18:15 Frankfurt
    Met de ICE zonder overstappen van Amsterdam naar FRA komen en terug kan je kiezen met de ICE of te vliegen.

    Kosten business class retour ex-FRA: EUR 1.770,38, alleen nog vandaag te boeken op de Duitse Air China website.
    Mocht je lid zijn van Miles & More: deze trip crediteert 100% naar miles @ more.
     
    Freek vindt dit leuk.
  4. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor de tip, ik ga even kijken! Ik vind een paar uurtjes vertoeven in de Etihad lounge op zich geen probleem, zie dat er douches zijn en goed eten dus dat kan de vluchten mooi opbreken.
     
    Erwin vindt dit leuk.
  5. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Oeh, ook niet verkeerd.. Vlieg helaas niet enorm veel Lufthansa en kwalificeer voor FT puur op Eurowings segments, wel een enorm goede prijs..
     
  6. joke_name

    joke_name Newbie

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Heb je al geboekt.

    Ik heb in februari deze gedaan.:

    AMS - KUL (nachtvlucht)
    KUL - MEL (nachtvlucht.

    Overstappen in Kuala Lumpur van 6 uur.

    Terug
    BNE (Brisbane) - Abu Dhabi
    Abu Dhabi - AMS

    Overstap van 2 uur.
    24 uur totaal reistijd.

    Wel helemaal Economy gevlogen, maar was goed te doen.
     
  7. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Heb hem inmiddels geboekt, volledig op Etihad met de lange overstap in Abu Dhabi zodat ik dan even wat kan uitrusten na 13 uur vliegen. Helaas niet alle SkyPriority voordelen die ik zou hebben op een SkyTeam vlucht, wat wel jammer is aangezien ik gewoon via KLM boek. Ben heel benieuwd.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina