Prijs verschil klm.nl vs klm.de

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door JDE, 16 jul 2018.

  1. JDE

    JDE Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Vandaag wilde ik mijn vlucht van AMS naar HEL boeken voor een bruiloft begin Febr, en ik werd door vrienden geattendeerd op een prijsverschil van EUR 10 per retour tussen de klm.nl en klm.de website.

    Wellicht voor iedereen hier normaal, maar ik dacht dat dit alleen voor het vermijden van de boekingskosten handig was? :confused:
     
    Caroline CF vindt dit leuk.
  2. Caroline CF

    Caroline CF Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Nee dit moetje inderdaad altijd checken! Handig is even de vanaf tarieven voor je bestemming op vliegennaar.nl erbij te nemen. Die tonen KLM aanbiedingen niet alleen vanaf AMS, maar ook vanaf DUS en BRU. Het kans soms nog veel meer schelen dan voor jouw vlucht naar Helsinki. Ik zag op die site net Washington met 200,- verschil !
     
    Carel1, Roberto en JDE vinden dit leuk.
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Jullie bedoelen volgens mij beiden iets anders. De website die Caroline CF hierboven noemt (openen in incognitor venster want elke link die je klikt zit vol referral zooi) doet niets anders dan andere sites ook doen: vertrekluchthavens vergelijken. Dat kun je eenvoudiger op Google flights met door bij vertrek een straatje luchthavencodes (ams,bru,zyr,dus) in te tikken.

    Het verschil met de boekingskosten van @JDE is ook bekend voor airfrance.be etc. Ik merkte onlangs wel dat het me niet lukte om de credit card fee voor boeken met KLM Amex te vermijden via buitenlandse KLM sites. Dus daarmee werd het weer duurder in mijn geval.
    Gold overigens ook voor boeken via klm.nl met luchthaven van vertrek buiten NL.

    upload_2018-7-16_15-27-56.png
    Screenshot is van boeking met vertrek BRU paar dagen geleden. De boekingskosten zijn 0 euro, maar zodra je gaat betalen komt er 25 euro bij voor gebruik KLM Amex.
     
    JDE vindt dit leuk.
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Maar je betaald tegenwoordig toch geen kosten meer voor gebruik van FB amex? Althans de afgelopen dagen meerdere vluchten geboekt met Fb amex en geen kosten hiervoor betaald.
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Klopt, dit was m'n meest recente boeking via klm.nl met vertrek Amsterdam, betaald met FB Amex. Alleen 10 euro boekingskosten dus. Maar bij vertrek BE of DE krijg je die boekingskosten cadeau (dus 10 euro verschil zoals hierboven beschreven), maar komt er weer 25 euro bovenop voor betalen met FB Amex (bij mij tenminste).

    upload_2018-7-16_16-5-51.png
     
    VinceG en JDE vinden dit leuk.
  6. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb onlangs een paar KLM-vluchten geboekt bij Airfrance (.nl of .de). Ik hoefde geen boekingskosten te betalen en ook geen FB Creditcardkosten. Scheelde dus 10 E met KLM.
     
  7. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Gisteren ook weer via airfrance.nl klm-vluchten geboekt om die 10 EUR boekingskosten te omzeilen (en ook geen kosten gehad met gebruik FB creditcard). Dat klm.nl de boekingskosten maar snel afschaft, want het gaat op deze manier nergens over.
     
    lloydje33, arjen05, Daeni en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Roberto

    Roberto Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Gisteren hebben mijn broer en ik ook tickets geboekt op de Air France site. Bij het afrekenen bleek dat hij wel de kosten voor het gebruik van de AmexFB moest afrekenen en ik niet. Na een telefoontje naar AirFrance was dit ook gelijk verholpen maar je moet dus wel goed blijven opletten.
     
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Net toch even KLM gebeld over de 25 euro toeslag op m'n ticket met vertrek Brussel.

    Stelde eerst algemeen de vraag over hoe het zit met credit card toeslag voor gebruik FB Amex. Antwoord was dat Europese regelgeving wordt gevolgd en daarom daar geen kosten meer voor worden berekend.
    Toen specifiek naar die boeking gekeken en er ontstond verwarring - even in de wacht gezet voor navraag - daarna te horen gekregen dat bij vertrek vanuit andere landen dan NL de toeslag nog wordt berekend. Vertrek in Brussel geboekt op klm.nl wordt door KLM intern afgehandeld door hun verkoopkantoor in Brussel.

    Dus ironisch genoegd wordt de Brusselse wetgeving door KLM niet toegepast op Brussel.

    Geen restitutie gekregen.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  10. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Klopt er is een kopje met "betalen met american express" met het bijbehorende AMEX logo en een kopje met "betalen met Flying Blue American express" zonder logo. Ik had het zelf ook een keer bijna fout gedaan.
     
    Roberto vindt dit leuk.
  11. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Boek altijd via een Airfrance website om geen boekingskosten te betalen, vreemd genoeg zie je soms we Amex/CC kosten en soms niet. Als je kosten ziet betaling afbreken en dan boeking in AirFrance App openen dan krijg je gelijk iets als "Don't forget your booking". Kun je betalen en zitten er nooit betaalkosten bij.
     
    Roberto, Carel1, Daeni en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Deze tip werkt ook voor alle KLM boekingen. Boeking maken op welke manier dan ook, betaalmethode selecteren die gratis is, betaling afbreken. Je keert dan terug naar de betaalpagina en je vlucht is dan wel gereserveerd, maar je krijgt geen ticket. Boekingscode begint vaak met O in dat geval. Als je dan KLM belt, kun je je credit card nr doorgeven zonder bijkomende kosten.
     
  13. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Maar telefonisch is toch sowieso boekingskosten betalen?
    Vandeweek wilde ik mijn vlucht wijzigen voor volgende week en online kreeg ik elke keer als ik moest betalen de melding dat de prijs ineens eur 250 duurder was geworden of de betaling werd afgebroken. Dus toen gebeld en het telefonisch geregeld, maar toen zag ik later dat er 15 euro bij was gekomen ivm telefonisch boeken. Terwijl ze wist dat het online niet lukte! Dus tweet gestuurd, maar geen reactie....
     
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Als je de boeking wel maakt, maar niet betaalt, maak je aan de telefoon daarna geen nieuwe boeking. Je oude boeking heeft een prijs en die blijft gelden.
    Als je belt met de vraag om vluchtnummer KLxxx of route AAA-BBB te boeken, maak je wel een boeking.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Maar als het boeken op internet niet lukt, behoren ze geen kosten te rekenen. Vaak proberen ze het wel, of gaat dat automatisch misschien? Als je er wat van zegt hoef je het niet te betalen.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina