Platinum opties

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door TheRobin, 8 okt 2018.

  1. TheRobin

    TheRobin Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Ha Forumleden,

    Na lang mee gelezen te hebben, nu besloten om te registeren.

    Op dit moment ben ik Gold bij Air France/KLM en zit op dit moment op 237XP.

    Deze maand verwacht ik nog zeker 30 tot 40XP halen en oktober dus te eindigen rond de 270XP. Nu heb ik in de maanden November/December niks gepland staan qua reizen en ben ik op zoek naar advies. Hoe kom ik binnen deze 2 maanden aan 30XP?

    Heb op dit moment ook een AMEX silver card, is het een optie om deze te upgraden?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Morning,
    Welkom op het forum. Aangezien je al zoveel XP hebt, is het eenvoudig om platinum te worden; een goedkope optie is inderdaad het upgraden van je FB Amex kaart (gold levert 30XP op; platinum 60).
    Maar je kan ook nog een ticket boeken aangezien je toch veel tijd hebt, bijv. een intercontinentale economy retour met overstap: new york voor 375 nu ;). Of een business class retour binnen europa (voor 15XP per segment; levert zonder overstap dus 30XP op; qua XP is met overstap aantrekkelijker; teveel aan XP neem je mee naar volgend jaar).
     
    lloydje33 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  3. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    @jvz noemt inderdaad alle goede opties. Het ligt er erg aan wat je precies wil doen. Kort stedentripje? Ga naar een van de Europese steden met een overstap op CDG, in business. 60XP, je bent onder de 400 euro klaar. Deze kunnen ook op dezelfde dag. Zie voor voorbeelden het Mileage Run topic. Overstapje extra en je kunt naar Vilnius, heb je voor hetzelfde geld 90XP, leuke headstart. Tel Aviv is ook een topbestemming met een goede prijs, 78XP voor 400.
    Zin in een grotere reis? Ga vanuit BRU/ZWE/ZYR in eco naar Amerika. Veel bestemmingen onder de 300, verdien je toch minimaal 30/40XP mee.

    Kaart upgraden kan ook, maar let op, dan moet je de silver card al minimaal 6 maanden hebben gehad.
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  4. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Welke vlucht naar Tel Aviv pak je dan? Vlieg je ook AMS-CDG-Tel Aviv, of?
     
  5. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Jep.
     
  6. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Er zijn zoveel topics te vinden waar deze dingen worden bespoken. Je had je toch wel even kunnen inlezen op dit forum...
     

Deel Deze Pagina