Hallo iedereen, Ik heb de platinum kaart aangevraagd en heb vandaag een brief ontvangen waarin stond dat de aanvraag niet goedgekeurd is en dat "Deze beslissing is gebaseerd op informatie die bij American Express bekend is over uw betalingsgedrag". Maar ik snap er niks van, ik heb de gold card al en heb nog nooit een betaling gemist? Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik zal ze morgen wel even bellen.
Ben erg benieuwd of ze er mededelingen over doen. Kan het gaan om zakelijke betalingen (voor zzp of bedrijf) of geld overschrijven via Paypal?
Nee, ik heb nog nooit een zakelijke betaling er mee gedaan, en 1 keer 500 euro met paypal betaald (5 maanden geleden).
Kan van echt alles zijn, zou even bellen en vragen of je kan spreken met afdeling die gaat over kaart aanvragen. Als je daar niet verder komt GDPR verzoek indienen, zodat je kan inzien wat de notities zijn in je account. Deel ook vooral je ervaring morgen, ben benieuwd.
Ik zag dat ze elke maand (en vast ook bij een aanvraag) een toets bij BKR uitvoeren. Misschien heb je een A-codering (achterstand) waardoor je als risicofactor voor de kaart gezien kan worden. Dus kortgezegd: nee, geen BKR-registratie mits de automatische incasso altijd goed gegaan is. Heb je hier ooit in verzuimd (gestorneerd bv.) dan ben je wel het haasje en heb je direct een A1 codering . Misschien staats daar iets? Of woon je misschien met familie op hetzelde adres?
Ik heb geen BKR registratie en nooit gehad, alle incasso's zijn altijd gelukt en zeker nooit gestorneerd. Ik woon wel met familie samen maar snap niet hoe dat iets kan veranderen.
Misschien hebben die wel een lening, ooit iets gemist ofzo. Geen idee of dat ook van invloed kan zijn. Maar zou ze gewoon morgen bellen, zoals Miya al schreef.
Ik had al jaren de FB plat en vorig jaar de gewone gold aangevraagd. Ik kreeg precies dezelfde tekst. Bij mijn aanvraag had ik aangegeven dat ik geen amex had. Even gebeld met amex, ze de situatie uitgelegd dat ze al jaren zonder probleem met automatische incasso het uitstaande saldo op de FB plat kregen. Binnen een maand had ik de gold. Ze kon me niet uitleggen waar die beslissing op gebaseerd was. Ik woon niet in NL, dus zal geen BKR registratie hebben, nooit een storno gedaan. De overwegingen van Amex zijn ondoorgrondelijk.
Het klopt inderdaad dat veel financiële instellingen periodiek een BKR toets doen. Wat echter niet klopt, is dat na een storno gelijk een A codering gemeld wordt. Dat is in strijd met het BKR reglement. Juist omdat de consequenties groot zijn voor veel mensen. Kan natuurlijk nooit kwaad om te bellen met AMEX over de reden. Heb ik wel begrepen dat men weinig loslaat over de uiteindelijke overwegingen.
Nou jongens bedankt voor alle reacties. Ik heb amex gebeld en de nieuwe kaarten afdeling had geen idee waarom de aanvraag afgewezen werd buiten de reden die in de brief stond en daar konden ze geen reden voor vinden. Daarna heeft de rep het finance departement gebeld, die hebben ook geconfirmeerd dat er geen betalingsproblemen of dergelijke aanwezig zijn. Dus heeft de rep een "override" voor mij aangevraagd. Ik zal wel laten weten of ik de kaart uiteindelijk ontvang.
Goed om te horen dat het alsnog (bijna) gelukt is. Wel heel vreemd dat er nergens een notitie staat, maar dat het systeem automatisch een "nee" aangeeft..
De IT bij AMEX is gewoon slecht. Ik heb laatst een zakelijke kaart aangevraagd. Na twee weken nog niks gehoord en maar eens gebeld. Aanvraag was niet bekend bij AMEX. Vervolgens een nieuwe aanvraag ingediend. Nieuwe kaart kwam twee week later binnen en dag later krijg ik mail dat de kaart onderweg is. Kreeg deze week mail met de melding dat de aangeleverde stukken onvoldoende waren met het referentienummer van de tweede aanvraag. Blijkbaar hebben ze dan toch de eerste aanvraag nog ergens gevonden en verwerkt.