Overvallen FB Amex Verzekering

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door searcher, 25 feb 2020.

  1. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Met een ruime reiservaring is het ons toch gebeurd mijn vrouw is een aantal dgn geleden in Poblenou Barcelona overvallen.

    Vanuit Santa Susanna post ik momenteel dit bericht mede als waarschuwing.

    Men is tegenwoordig op de hoogte wanneer men uitchecked.
    Mijn vrouw bleef bij onze huur auto terwijl ik even de sleutels ging inleveren.
    1 persoon leidde haar af door net te doen of hij een scooter stal de ander vroeg of de iPod oortjes op de grond van haar waren en dit was genoeg om door een derde persoon haar handtas los te snijden en allen te vluchten via een klaarstaan de vlucht auto.

    Zelfs loopt men als toerist de receptie in en vanuit je rug steelt men je koffer.

    Amex meteen gebeld .
    Ik heb geen idee wat jullie ervaring is maar ik verbaasde me dat de verzekering artikelen dekt in de tas en dat is dus geen rijbewijs ,bankpassen en kenteken bewijs.

    Mogelijk wordt er een coulance toegepast.
    De dekking is max 700 euro min een eigen risico van 100 euro .

    Hebben jullie ervaring met de Amex FB Gold card Verzekering ivm met diefstal?
     
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Vervelend zeg! Heb je aangifte gedaan bij de lokale autoriteiten?
     
  3. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Heel vervelend, maar Barcelona is er tegenwoordig wel om berucht. Grote bendes die overvallen plegen en vooral veel oplichting en zakkenrollen.
    Komt ook doordat er veel toeristen zijn en die zijn een makkelijk doelwit.
    De bendes zijn niet alleen op de hoogte van uitcheckende toeristen, maar ze zien gewoon alles en slaan op het juiste moment toe.

    Heel belangrijk om aangifte te doen!
    Was je verbaasd dat bij amex een handtas wel of niet gedekt was? En verbaasd dat bankpassen, rijbewijs en kenteken niet gedekt is? Dit lijkt me logisch. Wat voor dekking zou je verwachten? Zijn persoonlijke zaken en een paar tientjes.

    Had je geen aparte reisverzekering dan?
     
  4. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Ik was er inderdaad even verbaasd over en een rijbewijs kost toch wel zo 60 euro.
    De verzekerings voorwaarden veranderen overal voortdurend.
    Ik heb mijn verzekering via Amex.
     
  5. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Jazeker .
     
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Twee opmerkingen @searcher - hoewel de uitkering via Amex doorgaans snel op je rekening staat, nadat je melding doet van een situatie zoals deze, blijft het een verzekering waar je je altijd zeer goed moet inlezen wat er wel en niet gedekt wordt. De Amex verzekeringen zijn veel complexer dan de verzekeringen van een paar tientjes van de grote Nederlandse verzekeraars: sommige gangbare zaken zijn uitgesloten en het eigen risico is hoog.

    Dit baart me wel een beetje zorgen. Als je vermoedt dat ze die info via de receptie of andere hotelmedewerkers gehad hebben, zou ik toch kijken of je dat kunt onderbouwen en ook dat in je politie-aangifte op te nemen en er eventueel nog iets anders mee te doen.
     
  7. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Het is zelfs zo erg dat de receptie meldde dat bij de incheck koffers uit je rug worden gestolen.
    Immers je bent gefocused op de incheck.
    Bij de flix bus Brussel Noord is het helemaal verschrikkelijk daar zit men in groepen buiten onder bedreiging worden je spullen afhandigd gemaakt.
     
  8. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
     
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Wat vervelend voor jullie! Één van mijn kinderen heeft een poosje in Barca gewoond en meldde dat inderdaad de veiligheid wel een dingetje was. Liep uit gewoonte al met handen in de zak om telefoon te beschermen.
     
  10. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28

    Dat is het zeker.
    Ik loop heel vaak met een goedkoop supermarkt tasje en een flesje drinken erin echter ik heb ook mijn telefoon ,bril erin om zo onopvallend mogelijk te lijken.

    Niets in me zakken.

    Een inwoner vertelde me dat een telefoon gewoon weg gegritst werd toen een vrouw op een terras aan het bellen was helaas liep de overvaller regel recht in zijn armen...auwww.

    Verzekering van Amex zit in Barcelona en deze mevr vertelde me dat ze ook vaak wachten tot je net je huur auto instapt.

    Ze rukken de deuren ,kofferbak open en zijn zo weg met gereedstaande auto's.

    Klaarlichte dag
     
  11. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Deze wijk Poblenou waar ik al jaren kom is even terzijde gezegd een regelrechte aanrader.
    Prachtige boulevard ,mooie rambla de Poblenou met uitstekende betaalbare restaurants.
    Veel sporters en binnen 10 min ben je met de bus of metro bij Plaza de Catalunya .
     

Deel Deze Pagina