Overstaptijden

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door erictravels, 18 jun 2016.

  1. erictravels

    erictravels Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Hey,

    Hoe evalueren jullie overstaptijden? Ik heb de keuze tussen 4 uur overstap (vrij veel) of voor enkele tientjes meer een overstap tijd van 35 minuten. De kortere overstap lijkt initieel het geld waard.

    Maar in die overstaptijd kom ik van buiten Shengen naar binnen Shengen (en moet ik dus terug door de controle, scanner, etc). Is 35 minuten dan realistisch? Wat als ik die overstap niet haal? Wat doen jullie ?

    Vlucht is SVO-WAW-BRU.
     
  2. erictravels

    erictravels Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor het advies, het is inderdaad allemaal op 1 ticket (beginnend van BRU-WAW-MSQ, de rest doe ik overland). Ik ben 1 keer in WAW geweest maar dat is echt heel lang geleden, een stopover vanuit Oekraine waar ik me weinig van herinner. Maar als het zo compact is wil ik de 35 minuten wel riskeren. Dan betaal ik liever wat meer dan 4 uur te stranden in een luchthaven waar niks te doen is :)

    Als ik zoals je zegt (dat wist ik dus niet zeker, wat er zou gebeuren) in het slechtste geval word overgeboekt naar een latere vlucht ben ik daar best tevreden mee.

    Ik kon wat reservetijd wel gebruiken om een fles zubrowka te kopen in Warsaw, maar vermits ik 2 weken later toch in Warschau moet zijn is dat geen issue :)
     
  3. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Nog een overstap dingetje:
    Op enig moment vlieg ik met CX van HKG naar LHR, aankomst 18.10 uur.
    Dan om 20.25 door met KLM naar AMS. Overstaptijd dus 2 uur en 15 min.
    Losse tickets, EN geen partners. Ik kan wel in HKG al inchecken voor de KL vlucht.
    Zou ik dan in HKG toch alles kunnen laten doorlabelen naar AMS? Ondanks de losse tickets en feit dat CX en KLM geen partners zijn?
    Ik moet er niet aan denken om eerst door customs, dan bagage van band te halen, en dan weer terug. Dan is die ruim 2 uur om van T3 naar T4 te komen ws niet genoeg?
     
  4. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Als ik die policy lees, dan lijkt het er op dat ze dus alleen oneworld customers doorlabelen. In elk geval niet op separate tickets en pnr.

    Dus toch in LHR bagage van band en opnieuw inchecken.. Is dan die 2,15 uur wel realistisch?
    Anders ga ik em toch omboeken.
     
  5. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    je kan het altijd proberen. Ik heb vorige week mijn koffers ingeleverd bij emirates en die hebben ze gewoon door gelabeld naar AMS met KLM
     
  6. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Okay, ik ga het gewoon proberen in HKG te regelen. Tnx so far :)
     
  7. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Om niet een nieuwe topic te starten, heeft iemand ervaring met overstappen op OSL. Wij hebben een trip naar Seattle geboekt met SAS en Air Canada vanaf OSL, de eerste vlucht naar CPH vanaf OSL vertrekt om 10:00. Nu wil ik eigenlijk de eerste KLM vlucht nemen die vanaf AMS om 8:45 aankomt op OSL, is dit een veilige overstap voor deze luchthaven? Wij reizen met handbagage. Als het bij de CPH gebleven zou zijn had ik hem nu al geboekt, maar aangezien de reis daarna doorgaat naar YYZ en SEA hoor ik toch graag jullie advies. Een eerdere vlucht naar OSL is niet mogelijk, dan moeten we namelijk overnachten en dat doe ik liever niet.

    Jullie advies, is de overstap van SkyTeam naar Star Alliance met 1:15 voldoende? De vlucht van KLM heeft een goede on-time ratio voor zover ik kan zien.
     
  8. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Hmm, Fair enough. Is wel wat vroeg om te gaan kruipen. Het bezatten kan beter pas vanaf CPH naar YYZ in de BC :cool: Is een wat betere tijd om daarna te kruipen :D

    Bedankt voor je hulp!
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  9. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    ETA en ESTA beide al in bezit :) Nu nog wachten tot 2 september.
     
  10. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    behalve als je vertraging hebt natuurlijk...
     
  11. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.587
    Trofeepunten:
    273
    Wie moet overstappen van een domestic flight op OTP naar international kan beter niet korter dan 2 uur overstaptijd nemen. Ik heb nog nooit een domestic naar OTP gehad die op tijd was. Domestic arrival is met de bus Je komt helemaal aan het uiteinde aan moet door paspoortcontrole en weer security controle heen, sky priority is non-existent , en door een hele lange corridoor trap op trap af...
     
  12. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.587
    Trofeepunten:
    273
    Op Tarom site staat :
    "
    Priority road!
    The Business Class trip is subject to priority, from check-in to the delivery of your baggage to the destination. Thus, pending boarding, you can indulge in TAROM Business Lounge. With a buffet and a bar open all the time, with access to TV, PC, Wi-Fi internet, time will surely pass more easily and in a much more enjoyable way.

    Then, on board the aircraft, our Business Class passengers are greeted with a drink of choice. Wine enthusiasts have to choose from a selection of carefully picked wines. Moreover, on all TAROM flights, you are offered top quality champagne and beer. As for the menu, it varies depending on the airplane type and flight schedule.

    Along with TAROM, you will receive priority treatment all along your journey:

    • Priority at ticketing
    • Priority at check-in and hold baggage handover
    • Priority to document control and security
    • Priority at the transfer desk
    • Priority boarding
    • Priority to baggage delivery

    Thank you for choosing TAROM! "

    ze vergeten erbij te zeggen dat dat op alle destinaties geldt maar niet op hun eigen homebase..OTP
     
  13. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Van domestic naar Internationaal, overstaptijd van 40 minuten op IAH.. Haalbaar?
     

Deel Deze Pagina