Overstappen in Montreal voor vlucht naar New York

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Muisje32, 27 dec 2014.

1. Muisje32

Muisje32 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hi,

Ik weet niet of ik hier aan het goede adres ben maar mijn vraag is kortgezegd of een overstap van 1,5 uur in Montreal voldoende is wanneer je van Brussel naar New York vliegt. Gezien de titel van deze website zou ik denken dat hier wel mensen moeten zijn die er ervaring mee hebben.

Vlucht tot Montreal is met Lufthansa en vanaf daar verder met Air Canada. Wordt je bagage automatisch overgeboekt of moet je dit zelf doen? Heb je 'voorrang' bij customs of moet je gewoon in de rij aansluiten? Reden om voor deze overstap te kiezen is de ticketprijs en het feit dat we bij aankomst niet in de customs rij hoeven op JFK omdat we dat in Montreal al gehad hebben.
    Wel of niet doen?

Bedankt voor jullie hulp!

2. Mike

Mike Blue Tier

Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    1,5 uur lijkt mij persoonlijk super weinig! Je zult sowieso je koffers moeten ophalen en opnieuw inchecken in montreal!

Ik heb het andersom wel zeker 15 x gedaan: AMS USA naar Canada .. daar had ik altijd minimaal 3 uur!

YUL heeft wel een US pre clearance maar dan moet je ook maar net geluk hebben dat het niet druk is...

3. Muisje32

Muisje32 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Bedankt voor je reactie! Ik had natuurlijk zelf ook al mijn twijfels, vandaar mijn vraag :)
    Als het gaat om overstappen op vliegvelden in Europa, zoals Schiphol of Wenen, zou het dan wel voldoende zijn?

4. Mike

Mike Blue Tier

Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Dat kun je niet vergelijken... je hoeft immers in europa niet je koffer opnieuw in te checken of door immigratie te gaan..

voor jou situatie :

Stel je land om 0900 en je vlucht vertrekt om 10.30 uur.. dan sluit de gate laten we zeggen om 10.15 uur... misschien zelfs nog wel eerder

Aangezien je nog door immigratie & customs moet & je moet je koffer ophalen (dat is wachten) en dan opnieuw afgeven word het super krap...

Ik zou me in iedergeval zo voorbereiden dat ik precies weet wat de volgende air canada vluchten naar NYC zijn zodat als je je aansluiting mist je gelijk heel direct kunt zeggen op welke vluchten je omgeboekt wilt worden

5. Youri

Youri Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik houd voor de VS en Canada altijd 2 uur aan om over te stappen (zonder ruimbagage). Bij overstappen binnen Europa is 1 uur goed te doen. Reis je met ruimbagage dan kun je er gerust een uur bij optellen.

Deel Deze Pagina