Overstap SVO

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door PJOTR, 2 dec 2016.

  1. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    ik overweeg een enkele reis van TAS naar AMS via SVO, met SU. Tarief is €497.
    Echter, enkeltje TAS-SVO is €148 en enkeltje SVO-AMS is €159. Scheelt bijna €200. Maar krijg ik dan problemen op SVO? Geplande datum is 15/10/17.
     
  2. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Volgens mij kan dit gewoon, mits je niet het vliegveld hoeft te verlaten.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    Nee je hoeft het vliegveld wsl niet af, het dure ticket zijn exact dezelfde vluchten als de twee goedkope.
    Maar ze zullen in TAS wel een visum voor Rusland willen zien?
     
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    denk het niet, wanneer jij ook het tweede deel van het ticket kan overhandigen.

    overigens heb ik een keer "gezeik" gehad vanuit hong kong via manilla naar parijs. Ze snapte daar niet dat ik geen visum had (deze heb je niet nodig als NLer voor de filipijnen) en uiteindelijk met moeite kunnen inchecken.
     
  5. Pim

    Pim Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Aangezien je transit heb je volgens mij nergens last van. Zelf al zou iemand iets vragen dan heb je nog steeds een geldig ticket en mag je daar dus gewoon zijn.
     
  6. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik ben benieuwd naar je ervaring. Eventueel kan je ook voor 30€ een transitvisum regelen voor Rusland, dan weet je zeker dat je geen gedoe krijgt, en dat is nog steeds een stuk voordeliger in jouw optie.

    Ik was recent op LED en daar zijn ze toch wel heel grondig bij de paspoortcontrole, je loopt er meteen tegenaan als je het toestel verlaat (daar zou je hoe dan ook 2x door de douane moeten). Per persoon wordt er 2 à 3 minuten uitgetrokken door een beamte. Er waren daar ongeveer 10 loketten open. Hou daar rekening mee dat het een tijdrovende aangelegenheid kan zijn.
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2017
  7. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Als ik het mij goed herinner is er op SVO een aparte check voor internationale transfers, die redelijk snel ging.

    (Ik stond bij die voor nationale transfers.. duurde zo lang dat ik mijn vlucht dreigde te missen en maar lief heb gevraagd of ik voor mocht dringen).
     
  8. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    Ik denk dat dit inderdaad de meest veilige oplossing is. Kunnen ze in TAS geen bureaucratische reden hebben om lastig te doen.

    Anderhalf jaar geleden TSE-LED-DUS gedaan, maar dan gewoon op 1 ticket. Transitcontrole was inderdaad streng en tijdrovend daar.
     

Deel Deze Pagina