Overnachten Japan

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Sandor, 17 jan 2018.

  1. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    In mei ga ik wederom naar een van mijn favoriete bestemmingen: Japan. Ik heb iets minder dan drie weken om van Fukuoka naar Sapporo te komen en zal naast wat plekken die ik eerder heb bezocht hopelijk vooral veel nieuwe indrukken opdoen.

    Wat mij voorgaande keren opviel is dat toch vooral de overnachtingen best wel duur zijn. Ik heb in het verleden met veel plezier de verslagen van @Roij in die contreien gelezen en meen mij te herinneren dat hij ook wat tips heeft gegeven, maar die kan ik helaas niet meer vinden.

    Hebben jullie tips qua websites, aanbiedingen, etc. om ervoor te zorgen dat dit het budget wat minder drukt? Alle tips zijn welkom.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  2. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Hoi,

    Wat is je budget? Japan hoeft eigenlijk helemaal niet duur te zijn. Er is een hele cultuur omtrent zaken reizen waarbij je veel goedkope maar praktische hotels, vaak vlakbij stations kan boeken voor zo'n 4.000yen (~€32) per nacht voor 1 persoon's kamer. Denk aan chains als APA Hotel, Super Hotel, Toyoko Inn etc. In grote steden als Tokyo kosten deze iets meer maar dan kun je altijd een capsule hotel (Vanaf 2000yen) boeken.

    Meeste zijn te booking via booking (punt) com maar meeste chains hebben ook eigen website waar het nog iets goedkoper is. Als er weinig beschikbaarheid is zou ik kijken op Japinican en Rakuten travel, deze websites hebben vaak meer opties dan de wel bekende websites. Hier zijn prijzen ook vaak iets lager. AirBnB kan ook een betaalbaar alternatief zijn, het is niet helemaal legaal in Japan, maar werkt prima.

    Als je een Japan Rail Pass hebt kun je ook de Sunrise express pakken tussen Tokyo - Okayama (en evt. Izumo of Takamatsu). Kan je een soort van carpet seat krijgen zonder meer kosten en bespaar je dus verder op een hotel overnachting.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Nu twee jaar achtereen naar Japan geweest. Beide jaren goede ervaringen met Airbnb’s gehad (Kyoto, Fukuoka en Tokyo). Appartementen waren circa €100 per nacht.
    Wij gebruikten de grote steden als uitvalsbasis om het land te verkennen. Dat scheelde veel gesleep met bagage.
     
    Lionell en Sandor vinden dit leuk.
  4. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Eigenlijk heb ik geen budget (in de positieve zin van het woord). :)

    Ik ga gewoon altijd voor adressen die mij het meest aanspreken en ben niet gebonden aan ketens. Dit zijn over het algemeen ryokans, hotels, airbnbs in het iets luxueuzere segment. Dan wordt het al gauw gewoon prijzig. Vandaar dat ik mij afvroeg of het niet goedkoper kon zonder in te boeten qua comfort.
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina