Op een vroegere KLM connecting flight gezet worden op Schiphol?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Synthesis, 29 jun 2022.

  1. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Als ik op Schiphol een aansluitende vlucht heb met KLM en er is een lange wachttijd tussen de vluchten, kan ik op een eerdere vlucht gezet worden indien er plaats is en ik enkel handbagage heb?
     
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    Je kunt het altijd vragen, garantie heb je niet, maar zeker als jouw vlucht waar je op zit al redelijk vol zit en mogelijk andere passagiers een eerdere connectie missen waardoor ze juist op jouw latere vlucht moeten worden geplaatst, is het zeker niet kansloos.

    Ik vraag het eigenlijk nooit, zou het best kunnen doen in Parijs als ik opeens in 1 uur klaar blijk te zijn en ik 5 uur heb ingecalculeerd, maar de reden om het vooral niet te doen is dat ik dan niet de zitplaats krijg die ik wil, en het staat mij dan weer tegen om in de Airbus 320 op stoel 28B geplaatst worden.
     
    MichaelNight en Ruut vinden dit leuk.
  3. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.587
    Trofeepunten:
    273
    Heel vroeger, jaren negentig enzo boden ze het heel vaak zelf aan. "U bent vroeg genoeg en er is nog plaats op een eerdere vlucht. Wilt U daar mee?" Zo pro actief zijn ze nu niet meer of het moet zijn dat dat ondoenlijk is tegenwoordig omdat iedereen dan weer vroeg komt in de hoop ..
     
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    Ik kom eigenlijk nooit bij de incheckbalie, behalve in Corona tijd, maar de vluchten die ik neem zijn er eigenlijk maar 1 per dag, valt er weinig te verzetten.
    En er zijn meer mensen die de incheckbalie niet zien.

    Op mijn vluchten naar Parijs zou het wel kunnen, maar laat ik nou net daar, ook tijdens Corona tijd, geen incheckmedewerkers voor nodig hebben gehad, dan zou ik het actief moeten vragen, maar als ik om 06.45 in de lounge ben voor de 08.00 uur vlucht wil ik eigenlijk helemaal niet op de 07.15 vlucht, want dan moet ik het doen met een kokosmacroon en een lauw bakje thee op stoel 28B, terwijl ik ook gewoon had kunnen ontbijten in de lounge.
    En nee op bestemming kan ik niet direct de lounge in, er moet eerst gewerkt worden en er is veel goed geregeld bij mijn werkgever, maar de catering op zaterdag of zondag die is er niet... Naast dat de beveiliging het denk ik niet leuk vindt als ik er opeens eerder ben, die willen ook rustig opstarten.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  5. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.587
    Trofeepunten:
    273
    Ik zou het zelf ook alleen interessant vinden als 1) Ik daarmee niet te vroeg op hotel kom en dus mijn kamer niet in kan.
    2) Als het een terugreis betreft en daarmee eerder thuis ben.
    3) Als ik op CDG een overstap heb en daarmee wat wachttijd in Crown L25 kan verruilen voor CDG's 2F of bv 2E.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  6. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Geen ervaring met een aansluitende vlucht maar op Heathrow was het voor Corona nooit een probleem om een vroegere vlucht te nemen. Op alle andere luchthavens, inclusief Schiphol, moest er altijd een forst bedrag bijbetaald worden. Daarom vraag ik het nu eigenlijk nooit meer.
     
  7. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Toen ik bijna wekelijks naar Londen moest (alweer een paar jaar geleden), vroeg ik het als ik eerder aan de gate was, en was nooit een probleem. Maar de dienst op LHR is een soort busdienst.
     
    BSS vindt dit leuk.
  8. vedje

    vedje Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb weleens een vlucht geboekt waarbij een lange overstap voordeliger is dan een korte, dan loop ik altijd even naar de balie km het te vragen (enkel als ik business class vlieg, want ook ik wil niet op 28b terechtkomen). 1 keer is het gehonoreerd. Overigens was dit CDG.

    Jaren geleden op JFK was ik 4 uur te vroeg en stond het eerdere vliegtuig naar Dublin er nog aan de gate, toen werd ik zelfs uitgenodigd om alvast mee te vliegen (mits geen ruimbagage).
     
  9. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.587
    Trofeepunten:
    273
    Aha het wordt dus gezien als je vlucht wijzigen en het tariefverschil bijbetalen...
     
  10. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Plus de wijzigingskosten, die komen er voor tickets vanaf Juli ook weer bij.

    Een vlucht eerder nemen om een aansluiting te halen gaat ook niet zomaar. Afgelopen Januari CUR-AMS-DUS waarbij de vlucht naar Amsterdam vertraagd was en we onze aansluiting zouden missen. KLM geappt of het mogelijk was om de vroege vlucht te nemen. Dit was alleen mogelijk met een flinke bijbetaling. Niet gedaan, aansluiting gemist en uiteindelijk mocht KLM mij bijbetalen met een €800 voucher.
     
    MichaelNight en westi vinden dit leuk.
  11. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Voucher? Geen cash?
     
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    Je kan ongetwijfeld ook voor Cash kiezen, maar het voucherbedrag is hoger. Ik ga ook altijd voor vouchers, ik gebruik deze toch wel.
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    Dit is de officiële regel, maar een ticketdesk kan ervan af wijken. En de mogelijkheden zijn eindeloos, als er bijvoorbeeld een tijdswijziging in je ticket zit, al is het maar 5 minuten, dan hoeft men niet veel te doen en kan men het zo aanpassen.
    Als die er niet is dan moet de ticketdesk medewerker de reden aangeven en ik schat in dat je wel wordt beoordeeld op het genereren van omzet.

    Daarom zou ik ook ontzettend slecht zijn op zo'n positie, ik zou vanuit het perspectief van klanttevredenheid denken. Als ik iets kan dan regel ik het. Terwijl de mindset moet zijn dat je omzet moet genereren.
     
  14. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Precies €800 voucher of €600 cash.
     
  15. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Indertijd werd het op LHR aan de gate geregeld, ticketdesk kwam er helemaal niet aan pas - gewoon een krabbeltje op je boarding pass - geen idee hoe dit verder administratief werd geregeld
     
  16. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Bij KLM meerdere keren aan de balie gevraagd en meestal kon ik zonder extra kosten op eerdere vlucht mee. Je bent alleen wel afhankelijk of de medewerker je wil helpen
     
  17. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Eigenlijk nooit bij KLM maar in Parijs (pre-covid) vroeg ik het bijna altijd als het kon. Ik arriveerde bijna altijd met een ICA vlucht dus als ik eerder thuis kon zijn, graag. Soms zelfs als er alleen een middenstoel was vond ik het best. Scheelde weer een paar uur ;)
    Het is mij ook weleens pro-actief gevraagd maar dan bij het 'inchecken' (bagage afgeven) van de eerste vlucht.
     
  18. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    937
    Trofeepunten:
    143
    Even een tegenovergestelde vraag. Hoe groot is de kans dat ze me op een latere vlucht willen zetten, zonder bij te betalen? Ik vlieg zondag naar IBZ met de 737 om 10:20, maar zit veel liever op de vlucht van 13:25 welke een E190 is. Nu was toen der tijd die vlucht van 13:25 een stuk duurder, echter kosten ze momenteel evenveel als je ze nu zou boeken (een ridiculous 790 euro one-way). Heeft het zin om de Platinum lijn te bellen of gaat me dit echt niet lukken zonder 550+ euro bij te betalen (tariefverschil)...
     
  19. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Als je het niet op het vliegveld doet maar van te voren dan moet je vrijwel altijd bijbetalen.
     
  20. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Afgelopen week 2 vluchten voor Juli kosteloos kunnen omboeken. Door de ellende op Schiphol kun je je vluchten tot 30 Juli wijzigen zonder tariefverschil.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina