Op Dublin alvast door US immigratie

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Miya, 18 aug 2019.

  1. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Hoi,

    Zit te denken om trip naar de US te boeken, nu kun je via KLM een codeshare op Delta boeken dat je via Dublin vliegt. Daar al door de US immigratie kan en vervolgens als je land gezien wordt als een binnenlandse vlucht.

    Ik vroeg me af of iemand hier al ervaring mee heeft en hoelang de immigratie procedure op DUB kan duren.
     
  2. TGV2

    TGV2 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Laatste keer in 10 minuten door de US immigratie. Vond de overstap redelijk (EI-EI), bus vanaf het vliegtuig naar de terminal. Aangezien Dublin niet goed is ingericht voor transfer passagiers moet je door de Ierse paspoortcontrole.

    Daarnaast de gebruikelijke security check voordat je bij de loketten van de US immigratie komt. Verder is er weinig tot niets te doen in het gatebereik vanwaar de vluchten naar de US vertrekken.

    Los daarvan was het prettig om na een lange vlucht direct richting de bagageband te kunnen lopen. Binnen 15 minuten vanuit het vliegtuig met je bagage buitenstaan is top.
     
    Miya vindt dit leuk.
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Bedankt @TGV2 , geloof dat er wel een lounge is na Immigratie.

    Heb ondertussen geboekt en ben benieuwd of het de moeite waard is.
     
  4. TGV2

    TGV2 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Klopt "lounge 52" zit helemaal aan het eind van de US terminal. Aangezien deze terminal niet groot is, ben je zo vanuit de lounge bij de gate. Lounge is verder niet veel bijzonders maar absoluut beter dan bij de gate gaan zitten.
     
  5. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Ik weet niet hoe het nu zit, maar een paar jaar geleden toen ik via Dublin met EI naar de VS vloog, was de US Immigration alleen open voor ochtendvluchten en vluchten in de vroege middag. Mijn vlucht die rond 16:00 vertrok viel niet binnen de CBP clearance en op JFK mocht ik dan ook gewoon aansluiten in de rij.
     
  6. ThomasOnline

    ThomasOnline Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Voor welke luchthavens in Amerika geldt dit wel dat je via Dublin al door de US Immigratie kan? Ik had er nog nooit van gehoord maar mijn ervaringen met de US Immigratie is wel dat je engelengeduld moet hebben.. Zeker na een lange vlucht.
     
  7. TGV2

    TGV2 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Alle vluchten naar de VS gaan door de pre clearance. Enige uitzonderingen waren
    (of zijn als zij nog vluchten uitvoeren via Dublin naar de VS) vluchten van Ethiopian die vertrokken van terminal 1 terwijl de pre clearance in terminal 2 zit. Paar jaar terug was er personeelstekort waardoor er beperkingen waren in de openingstijden.
     

Deel Deze Pagina