Ontbrekende miles claimen

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Krekel, 19 nov 2018.

  1. Krekel

    Krekel Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    13
    Meerdere keren is het voorgekomen dat miles en XP's niet worden bijgeschreven. Vervolgens kun je die online claimen en dan komen de foutmeldingen, technische storingen en meer foutmeldingen. Vervolgens kun je je boarding pas opsturen, samen met je ticket. Na weken kom eindelijk de mail dat de claim is goedgekeurd, de miles en XP's zullen binnen een week worden bijgeschreven. Ruim 2 weken later nog steeds niets bijgeschreven.

    KLM geeft altijd hoog op van hun online service en vergeleken bij veel andere maatschappijen doen ze het nog goed maar met FB maken ze er een potje van. Echt niet best. Hoop dat het snel beter wordt...
     
  2. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Whatsapp berichtje sturen werkt ook goed. Staan ze er meestal binnen 24 uur op.
     
  3. Krekel

    Krekel Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    13
    Antwoord na bellen: het is erg druk en we hebben een achterstand, als het over 2 weken nog niet bijgeschreven is neem dan weer even contact op..
     
  4. Krekel

    Krekel Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    13
    Antwoord KLM: Hi Jaap, begrijpen we goed dat je een Miles claim naar Flying Blue gestuurd hebt? We weten dat er inderdaad een achterstand is, maar ze doen hun best om dit in te lopen.
     
  5. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ik app ze eigenlijk standaard om ontbrekende miles en XP te claimen. Instapkaart erbij en dan lukt het meestal. Zowel met het claimen van niet automatisch bijgeschreven vluchten (bij AM laatste keer), als met het claimen van de miles en XP van de originele route na een omboeking. Ze staan er dikwijls binnen een paar uur op. Misschien helpt platinum status ook daarbij.

    Ik doe het eigenlijk altijd zo sinds ik het de eerste keer via het formulier op de site van Flying Blue heb gedaan. Dat ging niet zo soepel; ik kreeg de miles toen pas na 3 maanden en ongeveer 4 keer bellen.
     
  6. Krekel

    Krekel Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    13
    Inmiddels opgelost aan de balie in de KLM lounge bij m'n vertrek op Schiphol. Was in 5 minuten gepiept.

    Groet uit een koud Toronto!
     
    DirkOnTour, Rayni, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Rayni

    Rayni Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Enkele dagen geleden heb ik ontbrekende miles/XP via Facebook geprobeerd terug te halen. 's avonds berichtje gestuurd incl kleine uitleg en ticketnummer. De volgende ochtend werd ik wakker met een email in mijn inbox dat ontbrekende miles/XP bijgeschreven waren.

    Tot nu toe dus geen issues mee gehad.
     
  8. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    607
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Trofeepunten:
    203
    2 weken geleden AMS-NBO-JNB gevlogen met Kenya Airways. De miles en xp van NBO-JNB waren binnen een dag bijgeschreven, de miles van AMS-NBO waren er echter na ruim een week nog niet. Toch vreemd, ondat het 1 ticket betrof.

    Heb KLM toen een appje gestuurd met foto van de instapkaart, binnen 2 uur reactie en vervolgens waren de miles en xp na een paar uur bijgeschreven.
     
  9. Wammes_NL

    Wammes_NL Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    43
    Als je omgeboekt wordt en je nieuwe route is een leg minder, begrijp ik dat je de orginele XP/miles kunt claimen. Moet dat nog via een bepaalde manier of gewoon via claim formulier FB? Thanks in advance! ;)
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Claimformulier of even bellen.
     
  11. Wammes_NL

    Wammes_NL Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    43
    Wellicht nu niet bellen, ze hebben daar wel wat anders aan hun hoofd denk ik :confused:
     

Deel Deze Pagina