Oneworld | BA | AMS-AUH/DXB-AMS | Premium Economy | € 569

Discussie in 'Economy Fares' gestart door DirkOnTour, 3 mei 2017.

  1. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Van Amsterdam naar de Emiraten met BA in Premium Economy voor volgens mij een leuke prijs. Retour en open-jaw mogelijk. Voor paar euro meer op terugweg ook vanaf LHR.
    BA-AMS-AUH+DXB-AMS.JPG
     
    Lionell en jeroen100 vinden dit leuk.
  2. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Mocht iemand naar Singapore (bijvoorbeeld voor de F1) willen gaan is het mooi te combineren met een business class aanbieding van Qatar Airways voor E 1313 van AUH naar SIN.

    Route wordt dan
    AMS-LHR (BA eco)
    LHR-AUH (BA PE B787)
    AUH-DOH (Qatar First A350)
    DOH-SIN (Qatar Business A350)
    SIN-DOH (Qatar Business A350) (leg naar AUH skippen)
    DOH-LHR (BA PE B777)
    LHR-AMS (BA eco)

    All inn voor 601 + 1313 = 1.914 euro, Geen idee hoe het zit met de miles.

    https://goo.gl/flights/TyOD
    met
    https://goo.gl/flights/x1yu

    Misschien ook nog wel mogelijk een gratis stopover met gratis hotel in Qatar in te bouwen : http://www.qatarairways.com/be/en/press-release.page?pr_id=pressrelease_plusqatar
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2017
    lloydje33 vindt dit leuk.
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Ik heb even snel gekeken als je dit credit naar BA Executive Club krijg je het volgende aantal miles en Tierpoints hierna afgekort als avios en tp
    1. AMS-LHR met BA in klasse K 250 avios en 10 tp
    2. LHR-AUH met BA in klasse T 3409 avios en 90 tp
    3. AUH-DOH met QR in klasse A 625 avios en 60tp
    4. DOH-SIN met OR in klasse I 4823 avios en 140tp (hierna heb je 300 tp dus Bronze daarom krijg je nu meer avios bij BA)
    5. SIN-DOH met OR in klasse I 4823 avios en 140tp
    6. DOH-LHR met BA in klasse T 4066 avios en 90tp
    7. LHR-AMS met BA in klasse K 375 avios en 10 tp
    Aan het eind van deze trip heb je dus 600 tp (dit is genoeg voor BA Silver ook wel Oneworld Sapphire genoemd) Alleen heb je hiervoor 4 vluchten met ba nodig. De 4 van deze trip worden gebruikt voor de Bronze status op de helft. je zult dus nog 2 retourtjes met ba moeten boeken om van je BA Silver te genieten.
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  4. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    [QUOTE="lloydje33, post: 47286, member: 641"Alleen heb je hiervoor 4 vluchten met ba nodig. De 4 van deze trip worden gebruikt voor de Bronze status op de helft. je zult dus nog 2 retourtjes met ba moeten boeken om van je BA Silver te genieten.[/QUOTE]

    Creatief! Hou ik van!

    Maar voor BA Silver heb je toch 4 vluchten nodig en voor Bronze 2? Ik ging er vanuit dat het totaal 4 vluchten zijn, en dus niet boven bronze nog 4 extra vluchten (6 of 8 dus in totaal).
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Creatief! Hou ik van!

    Maar voor BA Silver heb je toch 4 vluchten nodig en voor Bronze 2? Ik ging er vanuit dat het totaal 4 vluchten zijn, en dus niet boven bronze nog 4 extra vluchten (6 of 8 dus in totaal).[/QUOTE]
    Dit klopt idd mijn fout.. Je hebt dus nog 1 extra retourtje nodig om die Silver status te halen.
     
  6. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Dit klopt idd mijn fout.. Je hebt dus nog 1 extra retourtje nodig om die Silver status te halen.[/QUOTE]

    Inderdaad. Voor BA Bronze heb je twee segmenten op BA nodig en voor BA Silver en Gold vier. Zie ook deze pagina: https://www.britishairways.com/en-gb/executive-club/tiers-and-benefits/about-tier-points
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Deal is nog steeds te boeken! Let er wel op dat je zowel vertrekt als aankomt op LHR. Scheelt weer kosten voor een transfer tussen LGW en LHR.
     
  8. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    Inderdaad. Voor BA Bronze heb je twee segmenten op BA nodig en voor BA Silver en Gold vier. Zie ook deze pagina: https://www.britishairways.com/en-gb/executive-club/tiers-and-benefits/about-tier-points[/QUOTE]
    Misschien mis ik iets, maar in bovenstaand schema staan 4 ba vluchten, dus dat is het probleem niet. Echter is bovenstaande volgens mij 540 tp, omdat je DOH-AUH niet vliegt. Als je die wel vliegt, en vanaf AUH via LHR terug gaat voldoe je aan alle vereisten voor silver
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina