Ombouw B777-300, hoe veel toestellen zijn al omgebouwd nieuwe business class

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Rem76, 22 sep 2023.

1. Rem76

Rem76 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Even benieuwd, hoe verloopt het met de ombouw naar de nieuwe business class in de B777-300? Hoeveel toestellen zijn al omgebouwd en met welke registratie? Kan ik dat ergens terugvinden?

Begin november vlieg ik naar Bangkok, in de vluchtgegevens staat nog steeds de nieuwe cabine indeling, hoe zeker is het dat ik die ook werkelijk tref?

2. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.622
    Trofeepunten:
    428
    B777-300 aircraft confirmed having new business class and PE seats installed:
    B777-300 Still to be retrofit with the new PE and Business seats:pH-BVWbron
    • PH-BVF (under modification)
    • PH-BVG
    • PH-BVI
    • PH-BVK
    • PH-BVN
    • PH-BVO
    • PH-BVP
    • PH-BVR
    • PH-BVS
    • PH-BVU
    • PH-BVV
    Bron: https://www.flyertalk.com/forum/klm-flying-dutchman/2009836-klm-introduce-real-premium-economy.html

Afgaande op de info op FT doen ze er zo'n 3 weken over om een 777 om te bouwen.

beuse242, Rem76 en michiel1 vinden dit leuk.
  3. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.215
    Trofeepunten:
    428
    Dus dan zouden ze eind april volgend jaar allemaal ongebouwd moeten zijn. Als dat tenminste zonder tussenpozen gebeurt. Ik vloog recentelijk vanuit Singapore in een reeds omgebouwd exemplaar en vond het een prima stoel. Ik had het er ook nog kort over met de FA en zijn gaf toen aan dat het voor de crew ook de eerste keer was.

4. RuudHier

RuudHier Blue Tier

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    28
    Ben wel benieuwd hoe ze dit nu inplannen en wat de kans op een downgrade is. Wij hebben ook een vlucht in PE gepland.

KLM biedt PE aan op de volgende routes binnenkort met een 777-300:
    Vanaf 29 oktober op AMS-BKK op wo,do,vr,zo.
    Vanaf 1 november op AMS-LIM op wo,do.
    Vanaf nu al op AMS-ACC op ma,do,zo (nu ma,wo,zo).
    Vanaf 2 november op AMS-DXB op di,do,za.
    Vanaf 2 november op AMS-NBD op di,wo,do,za,zo.
    Vanaf 1 november op AMS-GRU op ma,wo,vri,za,zo.
    Vanaf 30 oktober op AMS-SIN op ma,do,za.
    Vanaf 30 oktober op AMS-JNB op ma,di,vr.
    Vanaf nu al op AMS-CPT op di,wo,vr,zo.

Het bovenstaande is het resultaat van een snelle zoektocht met beperkt aantal datums per zoektocht, allemaal begin november.

Op sommige routes waar het eerder al aangekondigd was, vliegen ze nu met een 787-10 ipv 777 (bijv. KUL of TPE/MNL). Wellicht om toch zo veel mogelijk het geboekte cabinetype te kunnen aanbieden. Ik hoor de laatste tijd ook minder over downgrades, dus wellicht is dat wel zo.

Hoe dan ook lijkt het wel optimistisch om te zeggen dat al deze routes in PE door kunnen gaan. Aan de andere kant ook niet ondenkbaar dat ze nu het een paar keer gedaan is kunnen versnellen.

Rem76 vindt dit leuk.
  5. Rem76

Rem76 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Ik ben benieuwd. Eerste week in november hoop ik een vernieuwde kist te treffen naar Bangkok. Uit je overzicht blijkt dat dat zou moeten lukken. Nu maar dagelijks de app checken of de configuratie in de business class is veranderd.

6. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    PE voor €1000? Sorry maar dat zou een 'volledig' ticket toch al niet waard zijn? Ik zou inderdaad af en toe eens kijken/bellen.

Deel Deze Pagina