Nieuw en erg leergierig

Discussie in 'Nieuw bij insideflyer.nl' gestart door Lucinda83, 12 nov 2019.

  1. Lucinda83

    Lucinda83 Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Hallo,

    Ik ben nieuw!!!
    Lucinda en ik ben gek op reizen. Met name Noord Amerika maar ik wil nog veel meer reizen.
    Altijd wel hier en daar voor wat loyaliteitsprogramma's ingeschreven maar nooit echt serieus mee omgegaan. Nu heb ik al een jaar een Amex gold card en ben goed onderweg naar een business ticket naar San Francisco.

    Ik wil leren hoe ik het beste uit mijn aankopen kan halen mbt miles, hoe is het meeste miles kan behalen door te reizen met leuke tussenstops en hoe ik de leukste reizen kan maken zonder zijn bankrekening te plunderen :)

    Groetjes!!
    L
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2019
    Michel1 vindt dit leuk.
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Lucinda83 vindt dit leuk.
  3. Lucinda83

    Lucinda83 Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb ook meteen een vraag.
    Ben nu al een uurtje aan het zoeken maar kan niet echt een goed antwoord vinden.

    Er worden geweldige mileage run routes gepost maar ik vraag me af hoe ik deze dan boek. Ik heb dezelfde routes geprobeerd te vinden bij de Airline, op google flights en iata matrix maar ik kan ze niet vinden. Iemand tips
     
  4. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Welkom @Lucinda83

    Zelf ook paar jaar geleden zo begonnen. Beste advies dat ik je kan geven is vooral veel te lezen, hier op IF, maar ook vooral op andere blogs en forums.

    Voor het boeken van vluchten zijn er verschillende mogelijkheden, maar hangt ook van de airline af. Voor KLM kun je via Twitter veel regelen, andere goede tools zijn bookwithmatrix, momomdo en priceline. Als je beetje je weg weet te vinden met IT, dan raad ik je ook aan ITA Powertools te gebruiken. Daarnaast helpen mede forum genoten je graag, vooral als je ook je enige eigen inspanning laat zien.

    Als je specifieke vlucht op het oog hebt, kun je hier om hulp vragen:
    https://insideflyer.nl/forums/forums/hulp-met-boeken.4/
     
    Lucinda83 vindt dit leuk.
  5. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Het is vaak belangrijk om bepaalde filters erop in te stellen. Airline, via welke luchthaven, dan komen de resultaten naar boven. Niet iedere deal komt overal naar voren, ook daarin een beetje rondkijken bij de diverse zoekopties (google, iata, momondo, skyscanner) en soms direct bij OTA’s.
     
    Lucinda83 vindt dit leuk.
  6. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Welkom! :)
    Het wordt een beetje veel (en dubbelop) om hier alles te plaatsen waar je om vraagt, omdat het vrij veel omvat.
    Ik sluit me erbij aan dat veel lezen, hier, op Flyertalk en op blogs als One Mile at a Time, het beste is om te doen. Langzaam leer je wat er allemaal voor mogelijkheden zijn, en zo kun je voor jezelf doelen en een strategie bepalen, want die zijn heel erg persoonlijk. Als je echt specifieke vragen hebt kun je die altijd stellen! :)
     
    Lucinda83 vindt dit leuk.
  7. Lucinda83

    Lucinda83 Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Super bedankt allemaal.
    Ik lees me helemaal suf hier maar de tips helpen enorm. Kan niet wachten on het vliegtuig weer in het stappen!!!
     
    FlyingMatthew, Carel1 en Bartholomeus vinden dit leuk.
  8. FlyingMatthew

    FlyingMatthew Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Met je card ook boodschappen doen bij de jumbo, tanken bij shell etc. Loopt aardig snel op. Check op schiphol ook de amex acties naar platinum. vaak 50% korting.
    als je alleen reist boek een tussenstop in parijs voor extra XP
     
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    De AMEX-mannen op Schiphol zijn al weer een paar maanden geleden vertrokken.
     

Deel Deze Pagina