N26 Black Card

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Deleted_member_1196, 27 feb 2017.

  1. https://n26.com/black/

    Dit is m dan de N26 Black Card, (nog) niet verkrijgbaar in Nederland maar ziet er zeker interessant uit.
    Voor een jaarbijdrage van 70 eur (5,9 x 12) is het een kaart dat best duur is (tov van gold cards in NL).
    Hij ziet er exclusief uit qua design dus dat is al iets vind ik.

    Mijn vraag is aan jullie Forumleden, lijkt jullie deze kaart de moeite waard (het is een debit card) en heeft het een toegevoegde waarde mocht deze in NL uitkomen.
     
  2. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Heb de reguliere N26 kaart, zie niet meteen het voordeel.
     
  3. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb zelf de normale N26 kaart, ik moet zeggen het ziet er allemaal heel goed uit. Je krijgt als inwoner van NL ook de maestro (pin) kaart er gratis bij als je 100 euro op je rekening zet. Zien er allebei goed uit.
    Maaaar er zijn veel klachten op internet. Dus ik ben er nog een beetje voorzichtig mee. Maar gratis = gratis.

    Bunq gebruik ik wel erg veel.Heel fijn dat je 10 rekeningnummers kan aanmaken en met 1 druk in de app kan verwijderen. Handig als je dus van een vaag iemand via bv markplaats geld overgeschreven krijgt.
    Ik ben heeel tevreden over bunq. Alleen sommige bedrijven moeten nog wennen aan de bank bij het incasseren van diensten omdat het systeem Bunq niet kent...

    btw, voor 70 euro aan maandbijdrage (en indien je geen bkr oid hebt) zou ik dan zeker voor de amex silver kaart gaan.
     
  4. Nee de reguliere is niks speciaals aan, maar was meer benieuwd naar de Black variant (mochten er forumleden in DE wonen en deze kaart gebruiken)
     
  5. Zelf gebruik ik de N26 zonder klachten vind het prima werken.

    Het verschil tussen de Black card van N26 (die nog niet in NL verkrijgbaar is) en Amex is dat de Black Card en debit is maar ook van Mastercard dus zeker een betere acceptatie heeft. De Black Card heeft overigens de World Elite status maar wat dit in de praktijk inhoud ben ik benieuwd over
     
  6. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Bunq is inderdaad heel erg prettig, maar heb nog geen probleem met Bunq gehad? Op welke sites heeft zich dit dan bijvoorbeeld voorgedaan?
     
  7. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Kaart ziet er gaaf uit! Geen gebruiker van N26 maar het design ziet er inderdaad mooi en exclusief uit.
     
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ik heb laatst een n26 account aangemaakt en nog niet kunnen testen. wat voor een klachten doelde je op?
     
  9. Zelf heb ik de kaart al een tijdje en het werkt prima voor dagelijkse transacties met de Maestro/Mastercard. De Black zou meer waarde bieden vanwege de verzekeringen die je er bij krijgt maar verder is het een mooi alternatief voor Bunq.

    De klachten die ik heb gezien van andere mensen zijn vooral de betalingen met offline terminals (die het saldo niet kunnen zien en dus niet afschrijven), en de klantenservice van N26 die soms heel traag is. Het is echter een gratis product, met een Duitse rekeningnummer dus waarom niet.
     
  10. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Problemen met Bunq zijn bijvoorbeeld dat mijn sportschool niet kan incasseren omdat ze a) de bank niet kennen b)geen rekeningnummer (iban) met 10 cijfers niet kennen.

    Problemen met N26 zijn, erg slechte klantenservice. Het kan lang duren voordat je het pasje krijgt.
     
    high_class vindt dit leuk.
  11. Inmiddels is Black ook in NL beschikbaar en het heeft zo zijn voordelen.

    Echter is het jammer dat dit niet als volwaardige bank kan worden gebruikt(vooral door het missen van iDeal) waardoor je verplicht een tweede bank moet aanhouden wat extra kosten meebrengt.

    De kaart heeft een goede acceptatie en een pakket van verzekeringen via Allianz.
     
  12. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb N26 al aantaal jaren en gelukkig geen enkele issue mee gehad... Gebruik vooraal voor buiten Eur zone omdat er geen currecncy surcharge is...
     
  13. Peter14

    Peter14 Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb de gewone N26 kaart aangevraagd voor mijn reis naar China. Erg fijn dat deze geen vaste kosten rekent voor het opnemen van geld, daardoor hoef je niet elke keer dat je geld pint na te denken over hoeveel je nog nodig hebt. Daardoor ook stuk goedkoper in het buitenland dan reguliere creditcards.
     
  14. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    28
    Als het je puur gaat om iDEAL dan kun je overwegen om een betaalrekening bij Moneyou te openen, die is gratis: https://www.moneyou.nl/betalen
     
  15. Dat is geen oplossing, want Moneyou Go zegt in de Voorwaarden dat er een andere bank open moet zijn voor identificatie. Anders als je app vastloopt ben je je IBAN kwijt omdat je niet kunt verifiëren..
     
  16. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    28
    Heb je daar meer info over? Ik vind alleen terug dat dat nodig is om de Moneyou Go-rekening te kunnen openen, niet voor daarna.
     

  17. Zodra de app vastloopt en je geheel opnieuw moet inloggen vraagt de app om een 1 cent verificatie. Ook als je inlogt op een nieuwe telefoon.
    https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1919752/0
     
  18. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    28
    Dank voor die info Yous! Ik stond juist op het punt om mijn reguliere NL-rekening op te heffen, maar daar wacht ik nog maar even mee dan. Klantenservice vertelde me dat ze streven om in het eerste kwartaal van 2020 het proces van herinstallatie aan te passen en dat je dan geen tegenrekening meer nodig hebt.
     

Deel Deze Pagina