Miles overdragen via partnerkaart

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Fly_Girl, 6 dec 2019.

Tags:
  1. Fly_Girl

    Fly_Girl Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Hallo allemaal, ik heb even een vraag over wat ik het beste kan doen
    mijn vriend en ik hebben allebei een eigen Amex FB Silver kaart. Mijn vriend heeft al ruim 100.000 miles en ik heb er zelf bijna 40.000
    We willen deze miles graag bij elkaar leggen zodat we volgend jaar twee retourtjes Vancouver kunnen boeken.

    Is het nu zo dat ik mijn kaart kan opzeggen en dat mijn vriend een partnerkaart aanvraagt, waardoor ik mijn miles kan transferren naar zijn FB account?

    Ik wil mijn eigen kaart dan opzeggen en wellicht volgend jaar zelf weer een kaart nemen.
    Iemand enig idee of dit de way to go is of zie ik iets over het hoofd?

    ps. Zijn hier trouwnes nog mensen die van die fantastische '24.000 miles kado' acties ontvangen als je een nieuw iemand aanbrengt? ik krijg het laatste jaar alleen nog maar "ontvang 5000 miles kado voor een nieuwe klant"
     
  2. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ja, je kunt miles naar elkaar overdragen als een van jullie een partnerkaart van de ander heeft.
    Je kunt daarna je eigen kaart opzeggen en later weer een bonus vangen.
    Momenteel zijn de bonussen voor de Platinum cards en gold cards van zowel reguliere serie als de FB-serie 20k via een referral. De silver card is 5k. Deze bonussen gaan door het jaar up- en down.
     
  3. Fly_Girl

    Fly_Girl Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Ja ik had voorheen de Gold card en kreeg toen idd van die referral acties. Maar sinds ik Silver ben krijg ik die niet meer. Ik vroeg me dus af of deze acties nog wel liepen, mocht ik me volgend jaar weer willen aanmelden (dat tikt toch altijd lekker aan weer).

    Begrijp ik uit jouw reactie goed dat ik niet per se eerst mijn eigen kaart hoef op te zeggen om een partnerkaart bij mijn vriend te kunnen aanvragen?
     
  4. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Is het niet gewoon mogelijk deze los te boeken? Dus 3 retourtjes op het account van 100k en 1 retourtje op het account van 40k.
     
  5. Fly_Girl

    Fly_Girl Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    ehm....een retourtje AMS-Vancouver voor 33.000 miles? die heb ik nog niet voorbij zien komen eerlijk gezegd. Ja mss als je wacht tot een last minute deal of zo, maar ik wil de tickets voor volgend jaar september regelen en t goedkoopste waar ik nu op uitkomt is 140.000 miles voor 2 retourtjes (met overstap).
     
  6. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Ik las verkeerd sorry. 2 retourtjes is 4 tickets enkeltjes (award tickets zijn altijd enkeltjes) :D. Ik had mijn koffie nog niet op.

    Dan gaat nog steeds de vlieger op. 1 enkeltje op account een en 3 op account twee.

    #Edit: Ik zou als ik jullie was wachten. Elke FB promo is er wel een promo naar USA/Canada. Dan krijg je een veel betere value voor miles. Nu bijvoorbeeld business naar Edmonton voor 35k enkele reis (precies 140k samen, toeval:eek:). en dan van daar nog een auto/los ticket.
     
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Aanbiedingen naar Canada zijn er wel in de winter, als min 20 graden de standaard is, zoals in Edmonton. Ook binnenlandse vluchten zijn er niet goedkoop, dus als je iets voor een nette prijs tegenkomt, zou ik het gelijk boeken.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  8. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Bij de een lukt het wel om een partner kaart aan te vragen als je zelf al in het bezit bent. En de ander lukt het niet. Het is het proberen waard.

    Vwb de referral acties, die vind je in jullie online account. Daar zie je wat een referral je oplevert.
     
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Vorige maand met echtgenote naar Toronto in Business voor 128.000 miles. Het weer was er zonnig , maar net boven 0. Na april hoef je geen aanbiedingen meer te verwachten naar Canada. In de zomer komen de aanbiedingen naar Dubai e.d.
     
  10. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Het is dan nog een heel eind naar Vancouver :), maar ik had wat duidelijker westen van Canada moeten noemen. Montreal en Toronto zijn vaak beter te betalen. Echter dan nog binnenlands verder is ook vaak prijzig. Ik heb meegekregen dat Condor naar Edmonton gaat vliegen, beetje concurrentie kan geen kwaad daar.
     
    RobertFB en Carel1 vinden dit leuk.
  11. Fly_Girl

    Fly_Girl Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Maar die FB promo's zijn vaak maar 3 maanden van tevoren toch?
    Wij vliegen eind augustus. Dan zou ik dus moeten wachten tot pak 'm beet..... eind mei? Dat is mss wel aan de late kant.

    Vancouver is volgens mij ook wel minder vaak in de aanbieding dan Toronto (daar vlieg je met Air Canada vaak al voor 300 euro retour naartoe dus dan is het sowieso zonde om miles in te zetten).

    Die Promo Awards worden bij mij overigens nooit in een mailing of zo aangekondigd. Zoeken jullie die ook gewoon handmatig op elke maand?
     
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Elke maand even kijken ja, op IF komt er ook elke maand wel een stukje op de homepage.
     

Deel Deze Pagina