Mijn tien beste hacks voor televisies in hotelkamers

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door xprunner, 13 nov 2021.

1. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    325
    Trofeepunten:
    63
    Als je veel reist, gaat het soms niet alleen om je uitzicht van je kamer, maar om optimale multimediale voorzieningen, bijvoorbeeld om te kunnen werken en ook belangrijk, even te kunnen ontspannen. Graag deel ik mijn 10 favoriete tips.
    A091D87B-5790-4600-B7B1-AD79BABFB1DB.jpeg
    vandaag in Warschau : kijken naar Formule 1

1. Amazon Fire Cube
    Altijd mee! Een van de weinige afspeelapparaten die standaard hotel-wifi aankan, dat kan bv. niet zo gemakkelijk met Apple TV of Chrome cast. Daarmee heb je waar dan ook altijd Netflix. Erg fijn is dat ook Ziggo Go is ondersteund: de zenders bekijken van thuis via de hotel-tv. Nou ja, ik gebruik het vooral voor F1 en voetbal kijken buiten Nederland :)

2. Eigen netwerk maken
    Soms moet ik apparaten gebruiken in de hotelkamer die niet op de hotel-wifi kunnen. Daarom neem ik altijd de Beryl GL-MT1300 mee, die maakt van het hotel-network een eigen netwerk, versterkt het bereik en vergroot het. Ook erg prettig: ingebouwde VPN, dus voetbal kijken (NL) kan gewoon zonder gedoe. Andere routers zijn ook prima, zie bv https://www.dailymail.co.uk/femail/...-allows-stream-Netflix-hotel-televisions.html Heb altijd een inklapbaar ethernetkabeltje bij me, in 20-30% gevallen zit er in hotelkamer nog oude aansluiting ethernet, en dat is bijna altijd beter dan WiFi.

3. Verwijder indien nodig HDMI
    Soms is het absoluut niet mogelijk je eigen bron toe te voegen. Haal dan de hotel-HDMI los (vaak in gebruik door de decoder / hotel interface apparaat) en stop je eigen kabel erin. De tv herkent dan jouw apparaten. Wel natuurlijk netjes in oude staat terug brengen! Of gebruik, in duurdere hotels, de aansluiting van de Chromecast of Apple TV.

4. Mini-projector voor lange reizen
    Niet altijd is de tv in een hotel geweldig. Daarom heb ik vaak een mini-projector mee (ook als backup voor presentaties bij klanten). Let goed op de resolutie en Lumens, die moet niet te laag zijn.

5. Universele remote
    Ook mee: een universele remote om de source van hotel-tv's te kunnen veranderen.

6. Google naar de fabrieksinstellingen
    Soms is de hotel afstand bediening al direct aan te passen: (knoppen combinatie en/of code invullen, zie Google)

7. Reizen met weinig bagage
    Wanneer niet teveel bagage kan worden meegenomen: ik gebruik dan de USB-C naar HDMI KABEL (niet een adapter!). Dat is een rechtstreekse kabel die direct op tablet kan worden aangesloten en steeds vaker direct in de tv kan worden gestopt.

8. Til tv voorzichtig van rails
    Soms kan je niet bij de HDMI ingang van de tv. Veel hotel tv's zijn aan de muur aangebracht door ze op rails te sliden. Als je ze voorzichtig omhoog tilt, kan je toch bij de aansluitingen.

9. Vraag de juiste persoon in het hotel om hulp
    Kan je niet bij de tv aansluiting met je HDMI kabel? Vragen helpt. Maar doe je verzoek niet meteen aan de receptionist, vraag of iemand van de technische dienst even kan langskomen. Leg dan pas je probleem uit.

10. Powercube
    Doorgaans is bij de tv niet nog een stekker aansluiting voor je afspeelapparaat. Ik gebruik de Powercube om dat op te lossen: tv-stekker en apparaat in Powercube, en op dag uitchecken alles weer netjes terug zetten.

Laatst bewerkt: 14 nov 2021
    Peter02, jphorn, ppt en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.060
    Trofeepunten:
    303
    Ik had laatst iemand die denk ik jouw tips ook gebruikt, want de tv stond op Hongaarse (taal) instellingen, dat moet wel door iemand zelf zijn ingesteld in een Belgisch hotel. Voor mij hoeft dat niet zo nodig dat gasten zelf wat aan de tv rommelen.

Menno en Javadest vinden dit leuk.
  3. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    325
    Trofeepunten:
    63
    BCCDCC34-9845-40B2-B299-D0C30E181239.jpeg Vind het wel fijn vanavond :) Totaan tien minuten voor tijd

Laatst bewerkt: 14 nov 2021
  4. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.250
    Trofeepunten:
    203
    Ja soms moet je er wat voor over hebben om je eigen TV te kunnen kijken.
    Heb al menig TV's in hotelkamers van de bevestiging afgehaald om bij de HDMI poort the kunnen komen. Ik heb een Mi Box S. Jammer van deze is dat die niet op usb power gaat, dus weer extra adapter mee....
    Die router is een goede tip! Ga eens kijken. Heb nu te vaak dat sommigen proberen te streamen via mijn mi Box (heeft ook chromecast ingebouwd).
    Een smartphone met infrarood is ook een goede. Dan heb je geen universele remote nodig.
    Het meest irritant zijn die hotels die de TV inbouwen en dus de HDMI niet bereikbaar is en ook geen externe connectie hebben. Dat zijn hotels waar ik direct een klacht indien dat ze mee moeten gaan in de 21e eeuw. Zijn vaak ook hotels met een belabberd zender aanbod.
    Dan maar weer op de laptop kijken. Is ook geen probleem, maar een lekker grote TV is toch fijner om te gebruiken.

5. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    325
    Trofeepunten:
    63
    Ha eindelijk eens iemand die dit ook opvalt :) Ik gebruik een hotel-tv dus niet voor aanbod van zenders in het land zelf of van hotel, maar als monitor voor werk of dus zoals boven , voor ontspanning. Ik ben zelf nog niet zover gegaan om een klacht in te dienen. Wel Google ik vooraf op de afmetingen van tv / bereikbaarheid van aansluitingen en als het onduidelijk is, bel ik vooraf. Eerder keek ik ook altijd even naar XXX!!hotelwifitest.com, maar niet op klikken, want certificaat verlopen :(

6. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Zelf neem ik altijd mijn 13 inch tablet mee voor netflix / ziggo / youtube etc. Binnen europa werk de telefoon dan eventueel als wifi hotspot als het hotel wifi brak is.

7. EvdP

EvdP Blue Tier

Leuk Bevonden:
    249
    Trofeepunten:
    43
    En tegenwoordig kan je steeds vaker van je tablet/mobiel/laptop naar de TV streamen.

VinceG vindt dit leuk.
  8. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Tier

Leuk Bevonden:
    880
    Trofeepunten:
    348
    Fantastische tip, helaas net een dag te laat, dus heb net weer een uur verspilt om de Chromecast aan de praat te krijgen. Volgende reis ligt er een Fire in de koffer!

9. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Leuk! was net in de buurt toen ze live waren gisteren.

Bijgevoegde bestanden:

xprunner en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  10. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    325
    Trofeepunten:
    63
    nice

11. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.258
    Trofeepunten:
    333
    @xprunner die router, werkt die icm wifi-netwerken die een inlogpagina hebben? Veel hotels, met name grotere ketens, hebben weliswaar gratis internet op een open netwerk, maar dat werkt pas nadat je op een aanmeldpagina je kamernummer en achternaam, of een bepaald wachtwoord intypt.

12. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    325
    Trofeepunten:
    63
    precies, dat is het probleem. Router lost dat ook op.

VinceG vindt dit leuk.
  13. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.385
    Trofeepunten:
    203
    Vind de discussie omtrent Tv-gebruik in de hotelkamer wel interessant, zelf kan ik me de laatste keer niet herinneren dat ik de TV in een hotel heb aangedaan.

Als ik iets wil kijken doe ik dat meestal op me Laptop of gewoon telefoon.

14. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Met mijn Apple TV laatst voor het eerst tegen het wifi inlogprobleem aangelopen. Als je niet helemaal digibeet bent kun je dit oplossen door met een ander apparaat het MAC adres te ‘spoofen’ (even googlen, stelt niet veel voor). Dan kun je daarmee het inlogscherm voorbij en daarna zou je apparaat het inlogscherm moeten overslaan en zonder problemen inloggen op de wifi.

Met een iPhone is dat helaas niet mogelijk door beperkingen van Apple, met een laptop lukt het wel. Die had ik natuurlijk niet bij me dus toen de iPhone als hotspot ingezet zoals @Bosbewoner ook al noemde als optie.

VinceG en Daeni vinden dit leuk.
  15. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.250
    Trofeepunten:
    203
    Jah en dat werkt 9 van de 10 keer voor geen meter!
    Daarnaast moet je dan media kijken die online beschikbaar is.
    Ik heb overigens nu ook ineens dat NLziet het niet meer doet zonder VPN buiten Europa. Hier in Canada moet ik een VPN gebruiken.

Dat beantwoord mijn vraag die ik je prive heb gesteld :D

Mjah doe ik ook vaak hoor. Maar toch fijn om dingen op een groot scherm te zien waarvan de accu niet leeg gaat :D

16. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.250
    Trofeepunten:
    203
    Nee ik ga geen TV gegevens opzoeken van het hotel ;-) Zo ver ga ik dan weer niet. En heb ik ook de tijd niet voor.
    Ik heb wel allerlei hoek koppelstukjes voor HDMI in mijn bagage :D

BartF vindt dit leuk.
  17. Bazzy

Bazzy Newbie

Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    Ben ik ook benieuwd naar.

18. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Dat werkt dus, zoals @xprunner al had gemeld :)

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  19. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    325
    Trofeepunten:
    63
    Ja dat is juist het probleem wat maar weinig mobiele routers aankunnen. Dit model is ook handig omdat het op USB-C werkt. Soms moet je de router even opnieuw opstarten na hotel inlog, maar meestal niet . Ander voordeel vind ik dat, in mijn geval, dat ondanks belofte opdrachtgever internet enorm slecht is en ik adhoc een netwerk kan maken tot 40 mensen met eigen telefoon, dat gaat niet via hotspot eigen telefoon. 2C5302F7-E2A9-4B02-871D-F5282864E965.jpeg 3D51C3A2-4881-49A1-9FF4-B726C727BCCF.jpeg 98F4DD72-0D99-4B07-8C75-4CB7EEC2FA21.jpeg

VinceG, jphorn en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  20. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.250
    Trofeepunten:
    203
    Heb hem besteld! :D

Deel Deze Pagina