Meest exclusive luchthaven op IF?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Flying doc, 10 okt 2019.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Met zoveel veel vliegers bij elkaar lijkt het me leuk om eens te kijken welke exotische bestemmingen we hebben aangedaan. Ik trap graag af met Macha All blessings come from above intl airport, Zambia.
    http://www.pilotnav.com/airport/airport-59460
     
  2. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Niet per sé heel erg exotisch, maar het wordt er zeker heel erg warm, en niet veel te doen in de wijde omgeving, Parkes airport in Australië met een Saab340 :)

    http://www.pilotnav.com/airport/YPKS
     
    Daeni en PennyDreadful vinden dit leuk.
  3. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Daeni en PennyDreadful vinden dit leuk.
  4. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Niet heel exotisch, eerder erg koud en de zon nooit onder zien gaan in juni.

    Longyearbyen op Spitsbergen. Ooit een paar dagen een trektocht gemaakt met een groep op het eiland. Kamperen op de camping aan de overkant van het vliegveld.

    Als je gaat lopen een oud jachtgeweer uit WO2 mee als laatste redmiddel tegen de ijsberen.

    Het mooiste was nog om bij de gemeente in mijn woonplaats een bewijs van goed gedrag aan te vragen om daar een wapen te mogen huren. Die blik van de dame achter de balie toen ik vertelde dat ik een geweer nodig had tegen de ijsberen, zal ik nooit vergeten.

    http://www.pilotnav.com/airport/ENSB
     
    pieter-sa, MRB, Carel1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Haha, leuk topic.
    Meest bijzondere: Paro airport in Bhuan, met name door de bijzondere landing, tussen twee bergkammen in met een haakse bocht seconden voor touchdown.
    Exotisch: Mulu Airport. Typische ATR over de jungle, open air terminal, verder zo goed als niks. Leuk, maar daar zijn er meer van.
     
    Flying doc, Daeni en PennyDreadful vinden dit leuk.
  6. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    657
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Kaieteur International Airport
    http://www.pilotnav.com/airport/airport-55121
    Het verbaast me dat het zelfs 'international' is. In feite een landingsstrip midden in de jungle, vlakbij de grootste 'single drop waterval' ter wereld. Best wel 'off the beaten track', en echt een fantastische plek.
     
    Daeni en PennyDreadful vinden dit leuk.
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.351
    Leuk Bevonden:
    1.177
    Trofeepunten:
    223
    Labuan Bajo Komodo Airport
    Niet echt exotisch, wel een lekker zooitje als er 1h voor vertrek een vlucht gecancelled wordt. Snel een andere maatschappij nemen waar je dan alleen met cash kan betalen en maar 1 ATM op de airport.
     
    Daeni en PennyDreadful vinden dit leuk.
  8. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Voor mij is dat Niamey Airport en dan in het bijzonder de lounge waar we de president van Niger tegen het lijf liepen en een hand kregen. Maak je nooit meer mee :)
     
    Roberto, Daeni en PennyDreadful vinden dit leuk.
  9. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
  10. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Zelfde aard; Utqiagvik, meest noordelijke plek in Alaska
    Enkel te bereiken met het vliegtuig, geen geasfalteerde straten wegens permafrost en vaak ijsberen tussen de huizen. Ik was daar tijdens de jaarlijkse walvisjacht van de Inupiaq Inuit.
     
    Roberto vindt dit leuk.
  11. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Meest ongebruikelijke voor mij is Apia, Samoa (Faleolo Intl Apt). Vreemde gewaarwording om met een Air New Zealand 787 te landen op een strip in het midden van de Pacific.

    Andere exotische plekken wat dichterbij zijn Kota Kinabalu op Maleisisch Borneo en Bocas del Toro/ Isla Colón Intl Apt in Panama.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2019
    Roberto en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  12. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Wellicht niet zo'n exclusieve luchthaven als bovenstaande; maar voor mij blijft het KZN luchthaven eind december met Lufthansa (die toen nog via KUF vanuit FRA richting KZN vloog)... Zodra de thrust-reverse geactiveerd werd was het 1 witte waas van sneeuw (en dat was voor de eerste keer, toch best spannend :) )... Op de terugvlucht 31/12 besloot Lufthansa de leg van KUF naar KZN maar niet te doen vanwege de weersomstandigheden en zat ik vast op de luchthaven en heb ik samen met het personeel oud en nieuw gevierd :D.
     
    FlyingFonz en Roberto vinden dit leuk.
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Juancho E Yrausquin Airport / Saba, de kortste (commerciële) landingsbaan ter wereld en na landing zet de Koninklijke Marechaussee gewoon een stempel met Nederland in je paspoort. Heel gaaf om eens heen te vliegen als je toch op Sint Maarten bent! Landingsbaan eindigt met een steil klif de zee in.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  14. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Pyongyang Sunan International Airport
    Eigenlijk een gewoon modern vliegveld zoals er zoveel zijn, alleen locatie is bijzonder.
    IFPY.jpg
    Helaas ging de vlucht naar Samjiyon Airport niet door dankzij de supreme leader:mad:.
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2019
    Robby43 en Karsten1993 vinden dit leuk.
  15. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Raratonga Airport op de Cook Islands, met Air New Zealand. Dames met bloemenkransen als welkomsgeschenk op het tarmac.
     
    Carel1 en Roberto vinden dit leuk.
  16. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Ometepe Airport (OMT) in Nicaragua, de autoweg kruist de airstrip (vluchten zijn ook slecht 2-3x per week) en boardingspassen zijn van tevoren genummerde geplastificeerde kaarten. Tevens zijn vluchten aanzienlijk goedkoper wanneer deze telefonisch worden geboekt, lekker oldschool
     
    Carel1 en Rutger vinden dit leuk.
  17. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Voor mij toch wel Alice Springs airport op 31 december.
    Eerst vlieg je al een paar uur boven totaal niemandsland en dan ineens langzaam wat huisjes en dan tussen 2 heuvelruggen een stadje met een vliegveld.
    En als je dan uitstapt, 49 graden......
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  18. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Utila 'airport' op Honduras. Het was eigenlijk niet meer dan een barretje aan de landingsbaan. Alle formaliteiten werden afgehandeld door een mevrouw en jongeman die een half uur voor vertrek op de scooter aan kwamen gereden, met een weegschaal achterop voor het wegen van de bagage.

    Ook een leuk vliegveld. We konden met de scooter zo de landingsbaan op tuffen.
     
    Sebas en FlyRemco vinden dit leuk.
  19. Marcelle

    Marcelle Blue Tier

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Midden in de Okavango delta in Botswana. Nadat we met een bootje van de lodge naar de landingsbaan werden gebracht, moesten we de klapstoeltjes meenemen naar een soort van bushokje, waar we in de schaduw konden wachten op ons vliegtuigje. Die vloog vervolgens eerst 1 x over de baan om alle wilde beesten weg te jagen, voor hij landde. Ook in Botswana maakte we mee dat een vliegtuigje tijdens de landing een platte band kreeg. Gelukkig ging alles goed, waarna we het verzoek kregen om met zijn allen het vliegtuigje aan de kant te duwen. Maak je ook niet elke dag mee.
     
    Rutger, SvnKngs, DirkOnTour en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina