Marokko

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door SvnKngs, 11 sep 2015.

  1. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Heeft er iemand hier al eens door Marokko gereisd? Vertrek er over iets meer dan een week naar toe voor mijn vakantie, en heb het reisschema wel zo'n beetje rond, maar hoor graag of ik iets juist wel of niet moet doen, of ik wat over het hoofd zie, etc. Kortom, tips!

    Mijn (globale) route: Eerste paar dagen per trein de Koningssteden bezoeken (vanaf Marrakesh naar Fes). Vanaf Fes richting woestijn (Erg Chebbi) met overnachting in de woestijn en dan naar Ouarzazate. Vanaf daar een trip door het atlasgebergte om vervolgens via een tussenstop van 2 nachten in Marrakesh naar de kust te gaan: Essaouira en/of Agadir.

    De eerste dagen staan eigenlijk wel vast, vanaf Fes is eigenlijk alles nog mogelijk. Dit alles in totaal 19 dagen gepropt.
     
    Lionell, FlyRicky en Maan vinden dit leuk.
  2. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Tot vorige jaar ging ik 2x p/J naar Marokko, bijzonder prettig land is mijn ervaring. Volgend jaar ga ik ook weer zeker heen.
    Behalve Agadir zijn de plaatsen die je noemen zeker de moeite waard. Essaouira is vele malen mooier dan Agadir.
    Richting de woestijn wees wel voorzichtig, niet in het donker rijden.
    Vanaf Fes is ook leuk naar Chefchaouen te rijden, overnachten bij Lina Ryad is warm aanbevolen(zeer mooi suite met uitzicht op het terras bovenste verdieping).
     
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    In Marrakech bezoeken: Ben Youssef Madrassa, Jardin Marjorelle, Djemma el Fna (kijk uit slangenbezweerders etc. Die slingeren een slang om je nek en vragen dan 20 euro), El Bahdi paleis en nog een paleis waar ik de naam even niet van kan herinneren. Er is verder nog een tuin die zogenaamd de moeite waard is, maar dat was niet boeiend :D. Voor een super luxe en tegelijkertijd super goedkope massage ga je naar Les Bains de Marrakech, vlak naast een beroemde stadspoort (massage van een uur voor 35 euro).

    Tussen Marrakech en Ouarzazate ligt Kasbah Ait ben Haddou, super mooi Kasbah dorp (fort dorp) waar oa Lawrence of Arabia, Prince of Persia en Gladiator deels zijn opgenomen.
     
  4. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Gaan over 3 weken voor de derde keer, elke keer fijne najaarsbreak. Marrakech en dan vooral het djemaa el fna plein is kermis, circus een touristtrap en dan alles in overtreffende trap, maar volop genieten! Ga op een dakterras zitten ( café argana ) s avonds en bekijk het van bovenaf. Fes is veel authentieker en minder touristisch ga hier naar de leerlooierijen, hier zijn wij ook neer een hamam gegaan, gevraagd naar een lokale en wat een belevenis. Essaouira is veel leuker dan agadir, lekker vis eten bij de kraampjes in de haven. Kijk onderweg van marrakech hierheen uit naar de geiten die in de bomen klimmen om arganfruit te eten, soms een tiental verspreid over de takken in de boom. Kasbah ait benhaddou zeker doen en de trip vanuit het oosten uit erg chebbi naar marrakech over tizi n Tichka pas is heel mooi. Onderweg staan er jongens die stenen verkopen, stop eens en je koopt na een beetje bieden voor een paar centen een verstopt mineraal. Have fun! Life is good.
     
  5. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Gaan over een paar weken lina ryad eens bekijken .
     
  6. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Paar goede praktische tips, goed mee geholpen! Aantal dingen inmiddels opgenomen in het reisschema :)
     

Deel Deze Pagina