Luxe hotel Los Angeles

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door jongesander, 6 aug 2016.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Vandaag bericht gekregen dat ons hotel in LA geannuleerd is omdat het nog niet klaar is. Geboekt met Marriott E-certificate.

    Nu kan ik gewoon een ander hotel boeken, maar bedenk me ook dat ik aan het eind van onze vakantie een luxe hotel kan boeken.

    Heeft iemand nog een tip die qua locatie en faciliteiten goed is? Mag best wat meer dan gemiddeld kosten, maar dan wil ik ook echt een topervaring.

    Alvast bedankt!
     
  2. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Midden in downtown (dus 's-avonds uitgestorven) maar met een rooftop pool voor een onvergetelijk "midden tussen de skyscrapers in de jacuzzi zitten" ervaring: Hilton Checkers

    Als geld geen rol speelt en je luxe wilt zou ik zonder twijfel gaan voor de Four Seasons in Beverly Hills :) Echt alles is top aan dit hotel.

    Moet je opnieuw bij Marriott boeken kijk dan eens naar het JW Marriott in Santa Monica. Wandelafstand van al het leuke dat Santa Monica heeft te bieden. Heb hier niet zelf geslapen maar een collega raadde het aan.
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb voor augustus Mama Shelter geboekt. Vond die in Parijs wel geinig. Geen luxe hotel, maar eerder een design hotel (ontworpen door Philipe Starck dacht ik)
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  4. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Het was een Ghost, geen Phantom...;)
     
    WorldTraveller vindt dit leuk.
  5. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Allereerst bedankt voor jullie reacties heren. Ik ben er nog niet helemaal over uit. Four Seasons lijkt me wel gaaf, op classictravel zie ik ook wel een leuke virtuoso rate.

    Punt is echter dat het vrij stevige bedragen zijn terwijl de reviews niet heel overtuigend zijn. Ik denk dat ik toch teleurgesteld zou zijn als ik $ 500,00 voor een kamer uitgeef en het vervolgens tegenvalt.

    Dus wellicht moet ik je advies om de hand op de knip maar ter harte nemen. Bij twijfel niet doen zeggen ze vaak. Dan boek ik wederom een e-certificate nacht in een eenvoudig Marriott hotel en kan het geld gebruiken om andere leuke dingen te doen daar.

    Ik denk er nog even over. Zodra het besluit genomen is horen jullie.
     
  6. BOJ

    BOJ Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Millennium Biltmore Hotel is ook wel leuk. Moet je wel het deuntje van Beverly Hills Cop aanzetten als je daar aan komt :)

    Ik vond Beverly Wilshire wel tegenvallen. Qua lokatie wel goed
     
    jongesander vindt dit leuk.
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Altijd lastig om helemaal waterdicht te definiëren, maar in ieder geval moet de prijs / kwaliteit kloppen. Ik kan bijvoorbeeld ook genieten van een betaalbaar simpel hotel dat "gewoon goed is".

    Als ik $ 500,00 (voor mij een flink bedrag) zou betalen per nacht zou ik het volgende verwachten :
    - Een ruime kamer, bij voorkeur suite;
    - Lobby waar je graag "alleen al zou willen koffiedrinken" ;
    - Mooie locatie;
    - Een niet alledaagse voorziening. De House Car Service zou bij mij bij kunnen dragen aan een mooie ervaring;
    - Uitstekend personeel die zorgt voor een goede ervaring van begin tot eind, zonder dat ik me daarbij steeds moet afvragen of en hoeveel fooi ik moet geven. Ik realiseer me dat dit een uitdaging is in de VS.

    Dit alles gezegd hebbende is LA ook gewoon wel een dure locatie natuurlijk. Mij lijkt bijvoorbeeld het Adlon Kempinski Berlijn nog eens erg gaaf, evenals Amstel Hotel. Ondanks dat dit hotels zijn die tot het duurdere segment behoren zijn deze al lager geprijsd dan hotels in LA.
     
  8. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Je laatste punt gaat inderdaad lastig worden. Zoals @WorldTraveller13 al vertelde, er gebeurt echt helemaal niks als je niet met $ biljetten staat te zwaaien. Daarnaast liggen de fooi bedragen ook een stuk hoger (bellboy zag er bij mij zwaar ongelukkig uit toen hij " maar" 5 $ kreeg voor het brengen van mijn koffer naar de kamer).

    Prijs/kwaliteit in LA (in dit geval beverly hills) is in mijn ogen gewoon ver te zoeken. Voor 500€ krijg je in andere landen echt een veel betere ervaring dus ik zou in dat geval daar voor gaan (al is een ritje in een Rolls wel erg leuk om is mee te maken;) )

    Er zit volgens mij ook een Marriot in Venice. Ik vind dat altijd wel een leuke uitvalsbasis voor als ik in LA ben. Huurauto is dan overigens wel een must.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Uiteindelijk besloten om het niet te doen. Mede met dank aan jullie adviezen, ik ben onvoldoende overtuigd voldoende "waar voor mijn geld" te krijgen.

    Nu dus gewoon mijn e-certificate ingeleverd die maximaal tot categorie 5 Marriott gaat. Relatief eenvoudig hotel dus, nu maar gewoon met huurauto en/of Uber de leuke plekken bezoeken.

    Nogmaals dank voor de hulp, was erg waardevol.
     

Deel Deze Pagina