Lifetime Platinum voor 102.600 euro

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Jochem, 7 jun 2023.

  1. Jochem

    Jochem Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Om lifetime platinum status te behalen moet je 10 jaar achtereenvolgens de platinum status hebben. Dit betekent elk jaar (minimaal) 300 xp.

    Als je een Amex Flying Blue Platinum credit card neemt krijg je 60xp per jaar kado. Deze kost per maand 55 euro.

    Dan moet je zelf nog 240 xp per jaar vliegen om de 300 xp te halen. Voor 10 jaar is dat 2400 xp. Een vlucht binnen Europa levert 10 xp op en kost ongeveer 400 euro. Voor 2400 xp zijn dat dus 240 vluchten binnen Europa.

    De berekening:

    10 jaar Amex FB Platinum:
    10 * 12 * 55 = 6600 euro

    2400 xp
    240 * 400 = 96.000 euro

    Bij elkaar: 102.600 euro

    Is dit een hele gekke redenering?
    Kan het goedkoper?
     
  2. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Welkom op het forum!
    Je berekening klopt nog niet helemaal. Een vlucht in economy in Europa (voor 10XP) kost geen 400 euro. Rekenen met 175 zit je met een veilige marge. Daarnaast kun je efficiënter XP verdienen door bijv. te vliegen met een overstap, in business met overstap of door aankoop SAF. Hierover vind je in de verschillende fora meer info.
    Ook krijg je het eerste jaar nog korting op je AMEX als je m preciezer wil weten ;).
     
    beuse242 en Jochem vinden dit leuk.
  3. Jochem

    Jochem Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dank :)

    400 euro is inderdaad wat veel, maar ik hield rekening met:

    • Soms zit je gebonden aan een datum voor je vlucht waardoor die duur kan uitvallen
    • Inflatie over 10 jaar tijd
    • Om politieke redenen zal, vliegen waarschijnlijk duurder worden (en mogelijk vooral voor frequent flyers)
    Maar wie weet, misschien kan het goedkoper door tips en tricks (op het forum)
     
  4. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Ook kun je een accor card nemen die 40xp oplevert per jaar. Kost 300 euro.
     
    Jochem vindt dit leuk.
  5. Jochem

    Jochem Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Heb je daar een link van?
    Ik zie enkel dat je met Miles+Points eenmalig 10xp kado krijgt.
     
  6. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij heeft daar hier wel eens een link naar toe gestaan. Je krijgt 20 of 40xp afhankelijk van welke card je kiest. Het is trouwens een Air France kortingspas bedenk ik me nu.
    Overigens is er nog een manier om xp's binnen te halen.
    Doneer je fb miles aan een goed doel. Voor elke 2000 miles die je doneert krijg je 1 xp.
    Koop nu fb miles met 100% extra. 300.000 plus 300.000 miles kosten je nu 7500 euro. Doneer ze en je krijgt 300 xp. Minder gunstig dan vliegen maar je hoeft er je stoel niet voor uit.
    Overigens, als je toch vliegt, koop dan saf en co2 compensatie dan ontvang je ook nog extra xp.
     
    Jochem vindt dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Of wacht op een mooie error fare, vlieg die vervolgens 20 keer en je bent er ook ;)

    Maar staar je overigens niet blind op plat4life, voor je het weer veranderd KLM de voorwaarden..
     
    Ruut vindt dit leuk.
  8. Jochem

    Jochem Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ja het moet grotendeels komen doordat je gewoon veel vliegt.
    Het is wel goed om te weten hoe het nu precies werkt. Ik las laatste iemand hier die zei 15 jaar platinum te zijn, nou ja, met 1 gold jaar ertussen. Dat is toch jammer.
     
  9. Stijnplatinum

    Stijnplatinum Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    nou, ik ben plat4life, ik mag toch hopen dat ik dat altijd blijf !
    ongeacht de voorwaarden
     
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb het erover dat als je nu 3000 xp heb gespaard dat je dan niet in een keer plat4life krijgt maar gewoon 10 jaar moet wachten tot je het hebt, en dan kunnen ze dus in het 9de jaar de voorwaarden veranderen..
     
    Ruut vindt dit leuk.
  11. Jochem

    Jochem Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Gaat waarschijnlijk om 2 zaken:
    • De vereiste om het te worden kunnen veranderen (strenger)
    • De voordelen die lifetime platinum geven kunnen verminderen
    Moet wel zeggen dat beide ervoor kunnen zorgen dat loyale klanten afhaken dus of het slim is weet ik niet.
     
  12. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    En als vanaf 0 begint, moet je eerst nog silver (100xp) en gold (180xp) behalen toch?;)
     
    Ready2Board, lloydje33 en Menno vinden dit leuk.
  13. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Ik dank dat als je het heel slim aanpakt je zeker onder de 10 euro per xp kan blijven. Dus ik denk eerder 30-40k om het te worden.
    Ik heb 412 xp te gaan om het te worden, ik schat dat ik zo`n 25k heb uitgegeven aan vluchten vanaf dat ik plat ben geworden. Dus zeker geen 100k.
    Veel dubbele xp gepakt tijdens corona.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  14. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Ik denk (lees: weet zeker) dat een aantal forum leden het hier in het verleden met minder dan <10k gedaan hebben.

    Waarbij promoties van de afgelopen jaren zeker geholpen hebben.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  15. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Jaaaaaah vroegâh.
    Toen je koe nog met lang ‘oe’ schreef :D
     
    Ambtenaruh, FlyingBlob, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    Mooie thread dit :)

    Afgelopen jaar met wat creativiteit (extra Amex FB erbij, Air France pass gekocht, wat miles ingewisseld) Plat geworden. Denk dit jaar ergens rond de 200XP te landen met vluchten dus zal er ~1000 Euro bij moeten om Plat te behouden.

    Moet zeggen dat ik tot nu toe, behalve gratis stoelselectie, nog geen enkel voordeel heb gehad tov Gold. Vlieg in juni en september zomer privé naar de US, als daar een een mooie upgrade voorbijkomt dan vind ik het "money well spend" anders ga ik nog maar eens heel diep nadenken of er ik er privé zoveel geld aan uit wil geven...
     
    bernard vindt dit leuk.
  17. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Of zorg voor werk waar je veel MOET vliegen. Dit kan in vrijwel alle sectoren en opleidingslevels, je hoeft geen partner bij consultant te zijn om veel te vliegen, ook monteurs voor internationale bedrijven vliegen extreem veel. Dan kost het je niets en heb je ook nog een hotel en (leuke) collega's :)
     
    Amsterdam, Ruut en bernard vinden dit leuk.
  18. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Werk is inderdaad je goedkoopste optie! Ik heb jaren gehad dat ik 3x/maand een retourtje in Europa moest maken. Dan gaat 't ook snel en hoef je niet zelf te betalen.

    Als je dan af en toe zo'n mooie fare in business kan vliegen, is het makkelijk behouden, zeker als dat fares zijn met een overstap!

    102k lijkt me 't niet waard trouwens ;)
     
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Werken bij KLM in ieder geval wel. Dik verdienen en betere benefits dan welk frequent flyer level dan ook ;-)

    Als je 15 vluchten per jaar maakt, gedurende 10 jaar, is dat 150, vermenigvuldigd met de prijs van een doosje bonbons.
     
    Timo, Miya, Urbanjazz en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Dat ligt er maar net aan waar je bij KL werkt, als kantoorpersoneel ben je niet zo interessant ;).
    Ook spaar je helaas op IPB-vluchten of staff-tickets géén XP. Zelfs de lounge kom je niet binnen, ook als je wel privé een gold kaart hebt.
     

Deel Deze Pagina