Mijn platinum kaart verloopt eind deze maand! Vandaar nog maar even gebruik van gemaakt (Pullman, Sofitel en Novotel in de afgelopen dagen) en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben! Dus fingers crossed...
Kreeg gisteren een e-mail. Totaal niet over gedacht, wel handig nog een jaar extra Heb vroeger wel veel in Mercure/Novotel geslapen. Maar om nu te zeggen dat Accor speciaal is, nee.
Nee ze hebben zeker niet veel high end hotels. Meer gefocust op de business traveller met een klein/medium budget.
HAHAHAHA dit kreeg ik blijkbaar afgelopen donderdag in een van mijn emailadressen binnen: Ik had GEEN idee dat ik nog ergens op een ander account Plat status had. Heb er vorige week ook geen gebruik van kunnen maarja, dat was alleen een welkomstdrankje geweest.
Tjonge, dat was dus een kaart die helemaal nooit gebruikt is!? Het lijkt er steeds meer op dat dát de strategie is. Zodra je ècht een trouwe klant wil worden, moet je gewoon aan de regels voldoen om opnieuw te kwalificeren. Op Loyaltylobby stond een soortgelijk bericht: http://loyaltylobby.com/2014/08/01/...num-account-with-no-activity-year-after-year/
Nee. Bij elke nieuwe actie meldde ik een ander familielid aan omdat ik toen nog geldige Plat status had. Zo had het gezin in ieder geval steeds langer Platinum status, mocht de mijne vervallen. Maar ik ben niet zo netjes geweest met Awardwallet invullen, anders had ik het wel gezien. In ieder geval, ik heb nu op mijn Classic account genoeg om iets aan te schaffen dus daarna kan ik de Plat account weer gebruiken. Maar dat ze zeggen dat ik tot de trouwste klanten behoor terwijl ik 0 komma 0 op de kaart heb staan... Rare IT
ja, vreemd systeem. Als je met de servicedesk gaat mailen krijg je zeker geen plat. meer, of zelfs een soft landing....
Ja, ik las het ook op Loyaltylobby. Dat zuigt als één keer een stay hebt gedaan vorig jaar, dit jaar geen Plat meer bent en wel stays zou willen boeken [/rant] (voor die stays zoek ik nu wel wat anders: loyalty is a two way street )
Ik heb m'n Platinum status bij Accor vorig jaar verkregen via een artikel op Loyaltylobby, ik denk de meesten wel Maar sindsdien nog nooit verbleven bij een hotel van de Accor groep. Ik heb de Accor Plat status gebruikt voor het status matchen bij andere ketens, waaronder IHG waar ik het meest van gebruik maak. Zoals @SVDH zegt, het is een mes dat aan 2 kanten snijdt, je moet afwegen als je een hotel boekt op basis van loyalty of de prijs verantwoord is ten opzicht van wat je ervoor in return krijgt.
Het kan idd handig zijn voor statusmatches. Best Western en Club Carlson geven je zo Diamond respectievelijk Gold. Dan lijkt CC me de beste keten.
Enige keer dat ik met de servicedesk te maken had was toen mijn punten niet succesvol waren omgezet in FB miles en waren verlopen. Na een hoop standvastig geklaagd en gedreigd te hebben (met consumentenauthoriteiten) werden ze met een jaar verlengd.
Dan hebben we elkaar misschien net gemist! Bij het inchecken heb ik uiteraard mijn grootste glimlach opgezet, kennelijk heb ik haar daarmee afgeschrikt ;-)! Verder was ik inderdaad ook erg tevreden over het hotel: heerlijk zwembad, mooie kamers en prachtig uitzicht op zee.
Ben een jaar Platinum geweest in de programma, maar heb er nooit enig voordeel van gehad, behoudens de dubbele punten, maar dat zijn er nog zo weinig dat het geen zoden aan de dijk zet.
Hoi Robert, Ja ik denk dat het erg uitmaakt wat voor soort hotel je boekt. Bij Ibis zul je waarschijnlijk weinig merken van je status, maar ik hebt echt goede ervaringen met Novotel, Pullman en Sofitel in Azië. Ik heb er dan ook wel bij het boeken op gelet of er een lounge aanwezig is in het hotel.