Accor ALL (Sofitel, Novotel, Mercure, etc.) [was Le Club AccorHotels]

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door LVH, 22 jul 2014.

  1. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Dan vind ik het vreselijk oneerlijk :) (voor mij :))
     
  2. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Mijn platinum kaart verloopt eind deze maand! Vandaar nog maar even gebruik van gemaakt (Pullman, Sofitel en Novotel in de afgelopen dagen) en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben!
    Dus fingers crossed...
     
  3. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Wanneer kreeg je hierover bericht? Ik bedoel: hoe lang voor de verloopdatum van je kaart??
     
  4. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Kreeg gisteren een e-mail. Totaal niet over gedacht, wel handig nog een jaar extra :)
    Heb vroeger wel veel in Mercure/Novotel geslapen. Maar om nu te zeggen dat Accor speciaal is, nee.
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Nee ze hebben zeker niet veel high end hotels. Meer gefocust op de business traveller met een klein/medium budget.
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    HAHAHAHA dit kreeg ik blijkbaar afgelopen donderdag in een van mijn emailadressen binnen:

    Ik had GEEN idee dat ik nog ergens op een ander account Plat status had. Heb er vorige week ook geen gebruik van kunnen maarja, dat was alleen een welkomstdrankje geweest.
     
  7. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Tjonge, dat was dus een kaart die helemaal nooit gebruikt is!? Het lijkt er steeds meer op dat dát de strategie is. Zodra je ècht een trouwe klant wil worden, moet je gewoon aan de regels voldoen om opnieuw te kwalificeren.

    Op Loyaltylobby stond een soortgelijk bericht: http://loyaltylobby.com/2014/08/01/...num-account-with-no-activity-year-after-year/
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Nee.
    Bij elke nieuwe actie meldde ik een ander familielid aan omdat ik toen nog geldige Plat status had. Zo had het gezin in ieder geval steeds langer Platinum status, mocht de mijne vervallen. Maar ik ben niet zo netjes geweest met Awardwallet invullen, anders had ik het wel gezien. In ieder geval, ik heb nu op mijn Classic account genoeg om iets aan te schaffen dus daarna kan ik de Plat account weer gebruiken.

    Maar dat ze zeggen dat ik tot de trouwste klanten behoor terwijl ik 0 komma 0 op de kaart heb staan...
    Rare IT :D
     
  9. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, vreemd systeem. Als je met de servicedesk gaat mailen krijg je zeker geen plat. meer, of zelfs een soft landing....
     
  10. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ja, ik las het ook op Loyaltylobby. Dat zuigt als één keer een stay hebt gedaan vorig jaar, dit jaar geen Plat meer bent en wel stays zou willen boeken [/rant]
    (voor die stays zoek ik nu wel wat anders: loyalty is a two way street :))
     
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb m'n Platinum status bij Accor vorig jaar verkregen via een artikel op Loyaltylobby, ik denk de meesten wel :)
    Maar sindsdien nog nooit verbleven bij een hotel van de Accor groep. Ik heb de Accor Plat status gebruikt voor het status matchen bij andere ketens, waaronder IHG waar ik het meest van gebruik maak.
    Zoals @SVDH zegt, het is een mes dat aan 2 kanten snijdt, je moet afwegen als je een hotel boekt op basis van loyalty of de prijs verantwoord is ten opzicht van wat je ervoor in return krijgt.
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Het kan idd handig zijn voor statusmatches. Best Western en Club Carlson geven je zo Diamond respectievelijk Gold. Dan lijkt CC me de beste keten.
     
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Enige keer dat ik met de servicedesk te maken had was toen mijn punten niet succesvol waren omgezet in FB miles en waren verlopen. Na een hoop standvastig geklaagd en gedreigd te hebben (met consumentenauthoriteiten) werden ze met een jaar verlengd. :)
     
  14. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, voor een servicedesk verlenen ze opmerkelijk weinig service.
     
  15. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Dan hebben we elkaar misschien net gemist! Bij het inchecken heb ik uiteraard mijn grootste glimlach opgezet, kennelijk heb ik haar daarmee afgeschrikt ;-)! Verder was ik inderdaad ook erg tevreden over het hotel: heerlijk zwembad, mooie kamers en prachtig uitzicht op zee.
     
  16. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Ben een jaar Platinum geweest in de programma, maar heb er nooit enig voordeel van gehad, behoudens de dubbele punten, maar dat zijn er nog zo weinig dat het geen zoden aan de dijk zet.
     
  17. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Hoi Robert,
    Ja ik denk dat het erg uitmaakt wat voor soort hotel je boekt. Bij Ibis zul je waarschijnlijk weinig merken van je status, maar ik hebt echt goede ervaringen met Novotel, Pullman en Sofitel in Azië. Ik heb er dan ook wel bij het boeken op gelet of er een lounge aanwezig is in het hotel.
     
  18. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Thanks for de tip!
     
  19. TimT0

    TimT0 Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Iemand toevalig nog een sign up link voor een platinum account ?
     
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Daar zijn ze mee gestopt begin dit jaar.
     

Deel Deze Pagina