Kosten AMEX Platinum niet geincasseerd

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door muddy, 31 jul 2020.

  1. muddy

    muddy Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben een jaar geleden overgestapt op de AMEX Platinum. Het eerste jaar zit er nu bijna op.
    Bij mij zijn er sindsdien nog nooit kosten voor de kaart afgeschreven, terwijl de korting voor het eerste jaar 50% was. Dus geen 100% korting :)

    Ik ben benieuwd of er mensen zijn op het forum met soortgelijke ervaringen. En of iemand weet hoe AMEX hiermee omgaat (bijv worden ineens achteraf geïncasseerd, wat gebeurt er bij het 2e jaar, etc etc),
     
    VinceG vindt dit leuk.
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb hetzelfde. Ik heb al mijn afschriften al nageplozen van het laatste jaar, want in sept ga ik het 2e jaar in en ik vroeg mij eigenlijk af wanneer het geïncasseerd wordt. Tot nu toe heb ik nog geen cent betaald voor mijn platinum

    Vraag aan de kenners hoe dit normaal gaat. Jaarlijks of maandelijks?
     
    muddy vindt dit leuk.
  3. brandtr

    brandtr Newbie Premium Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Dan hebben jullie veel geluk gehad. Bij mij werd telkens 29 euro en beetje afgeschreven voor de maandelijkse kaartbijdrage. Maar wellicht komt het nog als ze het ontdekken.
    Voor het 2e jaar wilde ik eigenlijk wel weer die 50% korting, omdat ik via verschillende kanalen hoorde dat dit wel mogelijk zou zijn. Echter toen ik belde, kreeg ik een onvriendelijke dame aan de lijn en die zei dat niks mogelijk was. Het enige wat ik kon doen is terug gaan naar Gold (daar werd mij verder ook niks voor aangeboden). Toen ik later nog eens terug belde kreeg ik weer diezelfde onvriendelike dame aan de lijn. Later heb ik mijn beklag gedaan en werd ik doorverbonden met iemand anders die wellicht iets meer te zeggen had. Hij zij dat ze mij inderdaad geen 50% korting konden aanbieden, maar dat ik wel (nadat mijn 1e jaar over was) opnieuw een platinum kaart kon aanvragen met 50% korting. (Van anderen heb ik begrepen dat zij wel 50% korting hadden gekregen zonder nieuwe kaartaanvraag). Maar goed, ik wilde daar wel voor kiezen (je moet dan wel weer alle hotels gold status aanvragen, nieuwe kaart voor mijn ouders etc), maar dat heb ik er wel voor over. Ik zou mijn punten kunnen behouden werd mij verteld, want nadat ik de nieuwe kaart had ontvangen zou ik de oude pas opzeggen.

    Dit heb ik netjes gedaan vorige maand, maar toen ik bericht dat ik hun moest bellen ivm de aanvraag. Ten eerste had ik verkeerde paspoort data geupload (wat ik betwijfel) en ten tweede kon ik niet weer 50% korting krijgen. Hier wordt je toch echt gestoord van, zoals het gaat?
    Aangezien ik toen op het punt stond om op korte vakantie te gaan, heb ik alles maar even zo gelaten, maar morgen ga ik weer met hun bellen om alles te regelen, of misschien maar gewoon eens opzeggen. Voor mijn gevoel betaal ik zoveel met de kaart, maar het is blijkbaar nooit genoeg.
    Ik betaal allles van Apple via Amex, Bol.com, Paypal. Zoveel mogelijk winkels, maar dat zijn er niet veel. Vakantie Peru, vakantie Sint Maarten, vakantie Europa. Maar het is blijkbaar allemaal niet genoeg voor nog eens korting, terwijl anderen dit wel aangeboden krijgen. Ik heb nu wel gemerkt dat je in andere landen veel meer met Amex kunt betalen. Tijdens mijn laatste vakantie kon ik bij veel winkels betalen, maar ook gewoon bij de McDonalds bijvoorbeeld. Daar zou Amex NL zich nog eens een voorbeeld aan nemen.

    Ik ben benieuwd wat ik deze week te horen krijgen en of het toch mogelijk is, wat mij beloofd is....
     
    FlyingFonz, Amsterdam, muddy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Hmm ok dus maandelijks zou het afgehouden moeten zijn. Nou dat hebben ze dus niet gedaan. Ik hou voorlopig even mijn mond en ik zie wel wat er gebeurt.

    Ik heb overigens hetzelfde gesprek gehad 2 maanden geleden. Ik heb aangegeven dat ik door corona niet optimaal van de voordelen heb kunnen profiteren en dit eigenlijk de test was om te kijken of ik de platinum wel het hoge bedrag waard vind. Maar de eerste dame vond ook maar dat ik hem dan moest downgraden. Nou dat heb ik niet gedaan en paar dagen later een ander aan de lijn en is mij het ook niet gelukt. Ondanks dat ik hier en daar wel hoor dat het wel aangeboden wordt. Ik geef er maandelijks 5K+ mee uit, dus lijkt mij toch echt wel voldoende.
     
    Amsterdam en muddy vinden dit leuk.
  5. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Je kunt zowel een maandelijkse betaling hebben als een jaarlijkse. Je betaald altijd vooraf.
     
    muddy vindt dit leuk.
  6. muddy

    muddy Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb nog een keer 'gedubbelchecked': ik vind geen maandelijkse kaartbijdrage en ook geen jaarbijdrage op mijn eerste afschrijving. Ik ben benieuwd wat er in het 2e jaar gaat gebeuren. Soms zit het mee...
     
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Snel upgraden naar Centurion en hopen dat díe niet afgeschreven wordt :D
     
    vkpeter, Carel1, VinceG en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    794
    Trofeepunten:
    348
    ...maar meestal zit het tegen.
     
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Helaas! Net de eerste maand van het 2e jaar en er is eur 58,- in rekening gebracht voor het gebruik van de kaart. Dus volle mep betalen vanaf nu. Ach ik klaag niet, heb nu het eerste jaar gratis gehad ipv 50%.
     
  10. muddy

    muddy Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    hi Vince. Hier ook. Het waren 12 fijne gratis maanden
     
    VinceG vindt dit leuk.
  11. EVO

    EVO Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Hier een half jaar niks geïncasseerd. Had via een vriendenlink me aangemeld voor Amex Gold. Via de vriendenlink was het eerste jaar gratis. Echter na een half jaar Gold overgestapt naar Platinum. En na half jaar Platinum weer gedowngrade naar Gold. Heb het hele eerste jaar niks betaald. Pas vanaf de downgrade naar Gold betaal ik nu maandelijks voor de kaart.
     
    VinceG vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina