Koffers (ruimbagage en carry on)

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Warakia, 13 okt 2015.

  1. Warakia

    Warakia Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Aangezien iedereen hier frequent vliegt leek me dit een uitstekende plek om eens te vragen wat voor koffers men allemaal heeft. Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe koffer, maar zie door de bomen het bos niet echt meer. Softcase of hardcase, vrij draaiende wielen of niet enzovoort. Zat te kijken naar Samsonite, omdat die qua prijs/kwaliteit verhouding redelijk in m'n budget (<200) lijken te vallen. Helaas is een Rimowa de komende jaren nog een droom :(. Ben benieuwd wat jullie allemaal gebruiken!
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik gebruik als carry-on een Samsonite UltimoCabin Spinner 55: een hardcase carry-on, met vier draaiende wielen en een apart voorvak, wat de voornaamste reden was dat ik dit model heb aangeschaft. Zeer degelijk en een goede prijs/kwalitietverhouding.

    Mijn checked luggage varieert, het hang af van wat ik mee neem. Als het alleen om kleding etcetera gaat gebruik ik een grote, rijdende duffel. Misschien wat minder fancy dan een hardcase koffer, maar kan een stuk meer hebben dan hardcase checked luggage. Wanneer ik iets mee neem wat (gemakkelijk) breekbaar is, en dit niet mag/kan worden meegenomen in m'n carry-on koffertje, dan gebruik ik een authentieke hardcase Samsonite koffer, van zo'n 15 jaar oud. Naast alle krassen en andere gebruikerssporen nog nooit wat mee gehad.

    Er is al eens eerder een thread gemaakt over dit ontwerp, zie hier. Wellicht kan je wat inspiratie putten uit de reacties aldaar!:)
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Classic alu Rimowa. Al meer dan 15 jaar geloof ik.
    We hebben ook de nieuwe polycarbonate variant met rits rondom maar hier ben ik absoluut geen fan van! Deukt makkelijk in (ook permanent), rits en slot zijn onbetrouwbaar, kan niet stabiel blijven staan en ik vertrouw de bescherming niet.
     
  4. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    TUMI ALPHA 2 wheeled office. Top ding. Ik prefereer soft case voor mijn carry-on zodat ik makkelijk bij mijn spullen kan. Deze TUMI heeft als grootste pluspunt dat ik makkelijk bij mijn laptop kan(speciaal vak voor). Daardoor hoef ik nooit meer een laptop tas mee te nemen. Erg makkelijk.

    Zelf kies ik altijd voor twee wielen omdat die blijft staan op hellingen en in de bus.

    Voor KL is hij eigenlijk te groot maar hij past wel in de overheads (ook die van de Fokker en Embraer).

    Checked luggage heb ik een oude Samsonite. In de toekomst wil ik daar een alu Rimowa voor.
     
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb een Samsonite Spinner Superlight met 4 wielen. Begin dit jaar op Schiphol gekocht in de aanbieding voor rond 80 Euro. Bevalt prima.
     
  6. Flying doc en high_class vinden dit leuk.
  7. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Wow cool! Vooral de weegschaal, automatic lock, plek voor je elektronica en de built in battery lijkt me handig.
     
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ik vraag me af hoe dat dan gaat, dat ding door de röntgen en ja meneer kunt u even die batterij eruit halen..
     
    Wes vindt dit leuk.
  9. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb een Victorinox Werks Traveler 4 (22inch dual caster) volgens mij, gekocht voor 195euro. Vond dat wel een nette prijs. Ik zat te twijfelen voor een klassieke Tumi, maar de meerprijs was te veel voor praktisch de zelfde kwaliteit.

    Keus op deze is gevallen omdat het zo ongeveer de maximale maat is die je mag meenemen.
    pros:
    Hij bied de mogelijkheid om je pak zonder kreukels mee te nemen
    Word iets groter met een rits
    Erg licht en hij rolt super soepel
    Je krijgt er een klein slotje mee (die ik gebruik mocht ik hem last minute ooit in de cargo moeten doen)
    nadelen:
    Er zit een systeem aan dat je je laptop tas eraan kan hangen, maar die van mij is altijd dusdanig zwaar dat hij de trolley omgooit
    De wieletjes zijn zo soepel dat mocht je niet op een recht stuk staan je trolley onbedoeld wegrolt

    Zeker een aanrader!
     
  10. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Pas een schitterende als classic flight cabin trolley gekregen. Wat een hemelse accessoire; enorm soepele wieltjes, stevig, licht en classy. Echt lederen handvatten die niet snijden bij flinke vulling, rubberen naad, alle onderdelen vervangbaar, dubbel TSA slot en 35 liter.
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  11. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Hoe lang ga je ons in spanning houden over welk merk/type je het hebt? ;):D
     
  12. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ah sorry dat is er tussenuit geschoten. Een Rimowa classic flight 35, Duitse grüntlichkeit.
     
  13. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Heel gaaf!
     
  14. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Wes vindt dit leuk.
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Voor degene die binnenkort een koffer of tas willen kopen, als je met je ICS creditcard betaalt krijg je 15% korting op het volledige assortiment van travelbags.nl . De aanbieding is t/m 30 juni geldig met een couponcode die je in Mijn ICS onder aanbiedingen kan vinden.
     
    high_class vindt dit leuk.
  16. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    is dit een generieke code?
     
  17. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Volgens mij niet maar persoonlijk. Een tijdje geleden was er wel een generieke code (heel erg simpel) van ICS en die stond op alle kortingssites. Lijkt me dat ze ervan geleerd hebben.
     
  18. Screamhouse

    Screamhouse Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    ik zou ook amazon.de /fr in de gaten houden, staat nu een mooie Samsonite X-Blade voor 122 eur, die in NL gewoon 189 kost
     
  19. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Iemand ervaring met de RIMOWA ALU CLASSIC cabin? ik ben van plan deze aan te schaffen
     
  20. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Geweldig product!
     
    high_class vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina