KLM TIMATIC

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Ray, 24 feb 2023.

  1. Ray

    Ray Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik was benieuwd welk systeem er wordt gebruik bij het inchecken bij KLM op schiphol? Ik wil nl graag gebruik maken van de 144 uur visum vrije transitvisa van China. Echter de Traveldoc tool op de website van KLM zegt dat deze suspended zijn terwijl Staatsmedia, reiswebsites en Timatic systeem van Emirates,united etc zeggen dat dit wel kan. KLM werkt dus met 2 maanden oude info. Ik ben bang dat zij je dan niet toelaten op de vlucht. Of checkt de grondstaf gewoon TIMATIC ipv hun eigen systeem?
     
  2. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    272
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Je vliegt daarna door naar een andere bestemming? Dan vraagt KLM niet eens om een visa.
    Zelf ook gehad met een 14 uur layover in Beijing.
     
  3. Ray

    Ray Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Yes 14 uur vinden ze geen probleem, maar je mag ook 144uur blijven...en dat snappen ze geloof ik niet...
     
  4. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    272
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Ik bedoel, ze hebben er niet eens om gevraagd. Het was een layover en ze vroegen niet hoe lang de transfer was
    Ik vermoed zelf dat je niet zoveel issues gaat hebben bij het inchecken in AMS.
    Hoe lang is je overstap?
     
  5. Ray

    Ray Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Wanneer was dit? Pre corona of recent?
     
  6. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb meerdere malen problemen gehad met het 144 uur transfervisum. Uiteindelijk elke keer na navraag bij een meerdere toegelaten op de vlucht nadat ik mijn ticket naar de 3e bestemming liet zien. Wel pre corona maar ik vermoed dat dat nu dan ook uiteindelijk geen problemen op gaat leveren als zij gewoon de systemen nakijken.
     
  7. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    272
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Dit was pre Covid.

    Ik had wel iedere keer gedoe in China om de correcte balie/persoon te pakken te krijgen om "zonder visum" het land/stad in te kunnen. Elke keer was daar een vertegenwoordiger van de maatschappij om mij/ons naar het transfer gedeelte te brengen. Daar moet je juist niet heen want dan kun je niet meer weg (dit was bij een 14 uur en 20 uur overstap).
     
  8. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    33
    In welke stad was dit? In Shanghai hebben ze speciale balies voor de transfervisa. Nooit problemen mee gehad, mocht je naar Shanghai willen reizen met dit visum kan je de aanvraag ook al digitaal doen, scheelt weer invullen en wachten op de luchthaven. Ik zal de link hieronder posten

    https://gaj.sh.gov.cn/crj/144zy.jsp
     
  9. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Voor COVID heb ik dat vaak gedaan, vanaf die transit visa naar 144 is ingesteld heb ik vaak gebruik van gemaakt. Shanghai, Xiamen, Guangzhou. Nooit problemen gehad.
     
  10. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Heeft er recentelijk nog iemand een reis gemaakt naar China waarin de 144 uur regeling werd gebruikt? Zo ja, snapt de KLM de regeling nog? En ik lees dat men tegenwoordig zelf thuis moet testen op Covid-19, dus ik vraag me af hoe dat gecontroleerd wordt?
     
  11. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Ik kan niks over de 144 uur regeling zeggen omdat ik met een visum reisde in Mei maar de test is inderdaad zelf thuis testen en dan voordat je instapt en bij het inchecken de Health QR code laten zien in Customs Pocket Declaration app in WeChat. Om die QR code te krijgen vul je een formulier in in de app waar je eigenlijk alleen zegt dat je test negatief was, er wordt niet gevraagd om een bewijs.
     
    Rutger vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina