KLM Platinum status met Excess miles Corona maatregelen

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door KGC, 8 jun 2020.

  1. KGC

    KGC Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    KLM behandelt Platinum members met Excess niet gelijk tijdens Corona.
    De 300 XP worden gewoon afgeschreven terwijl je niet kan vliegen. Dit is niet eerlijk, aangezien bij mensen die hun status niet behouden geen XP wordt afgeschreven.

    Hierbij een mail van KLM deze:

    Geachte heer XX,

    Bedankt voor uw bericht van 4 juni jl..

    U heeft ons gecontacteerd met de vraag of er voor uw huidige kwalificerende periode 300 XP word afgeschreven om uw Platinum status te behouden.

    Ik leg u dit graag uit. Flying Blue heeft in verband met de huidige situatie en in deze onzekere tijden besloten bepaalde maatregelen door te voeren. De bedoeling is om onzekerheid weg te nemen met betrekking tot de Flying Blue niveau voor de meeste deelnemers. De meesten hebben natuurlijk niet de kans of tijd gehad om de gevraagde aantal XP te sparen. Hierin heeft Flying Blue besloten een rechte lijn te trekken en alle Elite deelnemers hun status te laten behouden. Ik begrijp echter dat het niet voor alle deelnemers even voordelig zal zijn. Omdat u voor dit jaar wel de benodigde XP heeft weten te behalen zal er aan het eind van uw kwalificerende periode 300 XP afgeschreven worden. Het spijt me dat ik u ditmaal niet van een positief antwoord kan voorzien, maar hoop in deze onzekere tijden ook op uw begrip hiervoor.



    Met vriendelijke groet,

    Arancia
    Flying Blue Customer Service
     
  2. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Deze reactie had ik zelf al verwacht, daarom heb ik er geeneens een mail aan gewaagd. De meest loyale club word weer eens in de steek gelaten, ernstig jammer.
     
    MoonJ en Daeni vinden dit leuk.
  3. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    knap dat het je al gelukt is. Ik zou anders dit jaar platinum geweest zijn maar blijf nu gold en heb daar ook de xp al voor, dus zelfde verhaal.
     
  4. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Mwah opzich, als je regelmatig vliegt dan zit je al een jaar ruim in je punten. Ik vlieg alleen voor de fun, niet echt voor het werk, maar ik had ook al 321 XP behaald dit jaar, verdeeld over twee tripjes én wat carry over punten. Als je veel vliegt heb je die carry over punten zo bij elkaar om een jaar, twee of drie vooruit te lopen op de afschrijving, dus echt de aller loyaalste klanten raakt het nauwelijks, maar toch, t is een gevoelsdingetje.
     
    MoonJ, TimKL_90 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  5. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Spoiler alert:

    De beslissingen over de geldigheid van je status en je punten ligt niet bij jou maar bij commerciële bedrijven. Dit geldt ook voor de waarde van je punten. De waarde wordt vastgesteld door middel van redemption rates en/of award charts. Deze kunnen in de toekomst veranderen. In het uiterste geval gaat het bedrijf failliet en dan ben je al je inleg kwijt. Dit zijn de risico's die horen bij loyaliteitsprogramma's van commerciële bedrijven. Als je het hier niet mee eens bent is het enige wat je als consument kunt doen stemmen met je voeten.

    Dit soort acties zijn verspilde energie.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2020
    VinceG, arjen05 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.849
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Als ik verhalen lees over mensen die aan het "sparen" zijn voor platinum4life door middel van de enige mogelijk spaarrekening: hun XPs toevertrouwen aan KLM, dan komt bovenstaande gedachte vaak in me op.

    De voordelen van de twee openbare loyaliteitsprogramma's, Flying Blue en Bluebiz, zijn in de afgelopen 5 jaar al zo vaak aangepast ten nadele van de klant, dat het naïef is om te denken dat dat de komende x jaar zomaar gelijk gaat blijven. Met of zonder corona.
     
    Urbanjazz, cvr, FlyingFonz en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Vind dit beetje kromme redenatie. Als er hier iemand op het forum is die alleen vliegt voor P4L als einddoel heb je een punt, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

    Persoonlijk gaat het om de reis en onderweg zijn, de uiteindelijke bestemming is minder belangrijk. Om het wat breder te trekken, op één dag bestaan we allemaal niet meer, maakt het dan wat uit wat we gedaan en bereikt hebben? Misschien dan niet meer, maar terwijl je reist, leeft en ervaart - zeker. Ik denk dat het voor de meeste hier belangrijker is dat je geniet van de ervaring. Als je er dan iets aan overhoud als P4L, dan is dat mooi, maar zeker niet het einddoel.

    Om terug te komen op de eerste post van @KGC, het is de moeite waard om FB aan te schrijven met wat je vind. Als genoeg mensen dit doen, is het zeker mogelijk dat men aanpassingen maakt. Ik heb besloten dit ook te doen.
     
    Javadest, mgo01, beuse242 en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Mooi gezegd, vooral die tweede alinea!
     
  9. mgo01

    mgo01 Blue Tier

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Mee eens Miya, of zoals een tekst ergens op schiphol zegt: traveling is the only thing you buy that makes you richer....

    Ik baalde er ook van dat die 300 XP eraf waren met het vooruitzicht op weinig tot geen vluchten tot eind van het jaar.
    Ik ga er ook gewoon een mailtje aan wagen.
     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.849
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Wie kan het niet eens zijn met de tweede alinea uit je post?

    Je voegt echter iets toe aan mijn bericht, dat ik er zelf niet in had staan, namelijk het woord "alleen". Dat woordje maakt de redenatie krom, want het is evident dat niemand louter vliegt om plat4life na te streven. Ik al helemaal niet, met nog 7 jaar te gaan. Dat P4L door sommigen nagestreefd wordt blijkt overigens wel duidelijk in andere forum topics zoals deze of deze. Er worden ook genoeg mileage runs gedaan door mensen die al 300 xp hebben staan en die hebben dus een positief tegoed op hun 'spaarrekening' bij Flying Blue.

    Voor wie zo'n positief saldo heeft, al dan niet voor voor een lifetime status of een toekomstige statusverlenging, zijn de huidige plannen van FB om 300/180/100 xp af te schrijven bij statusverlenging niet zo'n prettig vooruitzicht. Maar dit staat toch niet in de weg dat iemand die een frequent flyer status nastreeft, tegelijkertijd kan genieten van reizen?
     
  11. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb ook al eens met KLM hier over gebeld, toen ze de eis van 300 xp met 25% planden te verlagen. Het advies wat ik kreeg - bel aan het iend van het jaar en ga dan vragen om coulance.
     
    beuse242 en ErwinLansing vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina