KLM ontzegt gold members deels lounge toegang

Discussie in 'Nieuws' gestart door thomassmit, 1 mrt 2017.

  1. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Zie onderstaand artikel dat ivm met de verbouwing van de Crown Lounge 52 op Schiphol dat er mogelijke toegangsrestricties komen voor FB Gold leden.

    Flying Blue leden met een Gold status mochten ook als ze economy vliegen de lounge in. Daar is voorlopig een eind aangekomen. “Er gelden restricties in de daluren vanwege de verbouwing”, zegt een woordvoerder tegen Up in the Sky. Wat die restricties precies zijn, kon hij nog niet zeggen.

    Het is nog niet heel concreet wat de restricties zullen zijn, maar het voelt als een rare maatregel die ook niet in lijn is met de SkyTeam Elite+ voordelen. Daarnaast hebben ze het over resticties voor de daluren terwijl het logischer zou zijn dat deze in de piekuren zouden gelden.

    De laatste 2x dat ik in de ochtend in de CL ben geweest was het extreem druk. Het ziet er naar uit dat ze hier een oplossing voor proberen de zoeken, maar dit zou voor de FB Gold leden onder ons een vervelende maatregel zijn.

    https://www.upinthesky.nl/2017/03/01/klm-ontzegt-gold-members-deels-lounge-toegang/
     
  2. Bartholomeus

    Bartholomeus Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    28
    Mocht dit echt zo zijn is het natuurlijk belachelijk...
    Leuk dat je je lounge gaat verbouwen (in het artikel ook nog het paradeplaatje op de grond genoemd; blijkbaar tijd niet in Azië of Midden-Oosten geweest), maar kan niet zo zijn dat je 'vaste' gasten het dupe worden.

    Ben benieuwd hoe dit uiteindelijk gecommuniceerd gaat worden door KLM...
    Als ze zo doorgaan blijven ze loyale reizigers verliezen..
     
  3. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Ondertussen hebben ze de tekst wat aangepast:

    KLM beperkt de toegang tot de Crown Lounge tijdens de verbouwing de komende 2,5 jaar. Dat bevestigt de maatschappij tegenover Up.
    De lounge is altijd toegankelijk voor businessclass passagiers en Flying Blue Platinum leden. Losse tickets voor andere passagiers zijn niet meer te koop en Flying Blue Gold leden krijgen restricties opgelegd.


    Zullen wel wel rond 7:30 -9:30 gaan gelden. Gaat ze een hoop miles & goodwill kosten en Privium Plus krijgt waarschijnlijk wat nieuwe klanten. Ben ook benieuwd of ze hun STE+ partners ook restricites gaan opleggen.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2017
  4. solofarie

    solofarie Blue Tier

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Heel aparte beslissing van KLM, alleen maar meer redenen nu om af te wijken van FB en vanaf nu gewoon bij One World miles te gaan sparen. Hoef ik teminste niet in Abu Dhabi over te stappen als ik naar Doha ga..
     
  5. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Lekker klantgericht! het is niet zo dat je een FB Gold pasje bij een pakje boter krijgt.
     
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Gelukkig is er weer een aanpassing en mogen Gold members wel de lounge in:

    In een eerdere versie van dit bericht stond dat ook Goldmembers restricties kregen opgelegd. Up in the Sky heeft uiteraard contact gezocht met KLM voor publicatie hiervan. In eerste instantie bleek dat Goldleden tijdens piekuren de lounge niet in mochten, vanwege de verbouwing. Een woordvoerder bevestigde deze restricties. Na publicatie zocht KLM met ons contact met de mededeling dat de door hen verstrekte informatie (toch) niet klopte.

     
  7. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Denk dat ze wat back-fire kregen van dit bericht :)
    Hoe wil je anders passagiers die op connecting flights zitten met gelijke status behandelen?
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Als de KLM al iets wil doen, laat dan tijdens de verbouwing bij grote drukte geen gasten van elite plus members toe.
     
    thomassmit en Rutger vinden dit leuk.
  9. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    SkyTeam Elite Plus-deelnemers mogen een gast uitnodigen die aan boord van een SkyTeam-vlucht reist. Als ze dat gaan doen dan volgen ze dus niet langer de SkyTeam regels.
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Het heeft ook niet mijn voorkeur om de bestaande regels niet te volgen. Maar als er iets moet gebeuren lijkt het mij beter om geen gasten toe te laten dan FB Gold members.
     
    Rutger vindt dit leuk.
  11. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Dat wordt lachuh (& arme dames bij de ingang v/d lounge die dat beleid mogen uitvoeren).
    8 van de 10 keer is dat familie of de vriend(in).

    Gast 'not amused' plus een Gold, Platinum, Titanium, Freccia Alata Plus club, Emerald, Paragon, Diamond, 360 etcetera die 'not amused' is. In veel gevallen reken dan maar op 2x klacht en miles/vouchers etcetera voor de prijs van één weigering.

    Herinner me nog een 250EUR voucher, 5000 miles & telefoontjes van Virginia Ave en 100$ ecredit/vouchers per keer & gifts de laatste keren dat KLM lounge toegang ontzegde.
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Aangezien ik ooit een €100 EMD heb gekregen omdat ze me onterecht toegang hadden geweigerd, kan dit een duur beleid worden! :D

    On topic: op basis van capaciteitrestricties kunnen gasten vast geweigerd worden. Dan hoop ik wel dat er een passend alternatief komt (bijv. F&B voucher).
     
  13. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Probleem is dat veel van die geweigerde gasten en hosts gaan klagen bij hun eigen maatschappij (denk dat we allemaal wel weten dat het probleem zich afspeelt tijdens de morning 'Delta & India' rush tussen 7am-10am)

    Op een gegeven moment hebben die er genoeg van om in dit soort gevallen excuses te maken & compensatie aan hun klanten te geven.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2017
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ben benieuwd naar jouw oplossing.
     
  15. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Voorlopig bij aankomst geen toegang meer verlenen.

    FB leden in Nederland
    Ivory : 1.4m
    Silver: 45k
    Gold: 28k
    Plat: 23k
    LTPE: 8k

    Met dat soort nummers:
    FB Gold status gelijktrekken: zoiets als 60 vluchten of 50k miles en minimaal 5000EUR uitgegeven
    LTPE for life na 3 miljoen miles

    Incoming... ;)
     
    solofarie vindt dit leuk.
  16. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Begin november op zaterdag ochtend vloog ik om kwart voor 10 naar Manchester. Ik kwam om 9 uur bij de lounge aan en de host kijkt naar mijn boarding pass en gaf aan dat de lounge vol was op dat moment. Mensen met een BC ticket konden er nog wel in. Ik was FB Gold op dat moment.

    Er stond ook al een erg lange rij buiten de lounge, waardoor ze daar al begonnen waren met het handmatig opschrijven van passagiers gegevens en het uitdelen van food vouchers van 15 euro PP.

    Op zich vond ik dit geen drama, gezien ik alleen maar koffie en een jus wilde halen. Met deze drukte had ik er überhaupt ook niet in gewild want als je naar binnen keek zag je duidelijk dat het te druk was voor de capaciteit van de lounge.

    Vervolgens op weg naar de D-gate bij de Starbucks beland met de vouchers en vervolgens alles mee het vliegtuig in genomen. Vond ik uiteindelijk nog relaxter dan om even 10 minuten in de lounge te hangen :D
     
    Rutger vindt dit leuk.
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik ga toch maar voor mijn oplossing:).
     
  18. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Tjah, als ik niet 'ver' moet vliegen in de ochtend of van gate E of D ga pak ik vaker de Schengen Lounge. Daar is het dan nog wel een stuk rustiger. Ik heb dan wel het voordeel van Privium, dus ik ben binnen no time aan de andere kant zonder risico.
     
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb geen Privium maar als het heel druk is bij de KLM lounge, heb ik als alternatief toegang tot de ABN-lounge. Als die nog steeds is gesloten, kun je als "Preferred Banker" gebruik maken van de Aspire lounge.
     
    solofarie vindt dit leuk.
  20. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Gisteren navraag gedaan bij de lounge en daar was niets bekend
     
    Carel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina