KLM is een koekjesmonster

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door xprunner, 27 okt 2021.

?

De overzichtelijkheid van dit forum kan beter

1. Ja

21,9%
  2. Nee

50,0%
  3. Maakt me niet uit

28,1%
  1. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    332
    Trofeepunten:
    63
    De hoeveelheid trackers en cookies op flyingblue.nl en klm.com neemt toe.

Het lijkt er op dat in deze moeilijke tijden KLM alles inzet om het maximale uit klanten te halen.

1. Flyingblue

Via deze link zie je wat ze bijhouden. Het is twee pagina's aan uitleg.

Dit was eerder 1,5 velletje.

2. KLM

Via deze link zie je dat KLM twee en half pagina's aan uitleg nodig heeft. Dit was eerder 1.5 velletje, ook een toename dus.

Er worden gebruiker verschillende versies van een pagina getoond. Dat gebeurt ondermeer via Optimizely, een unieke ID voor 180 dagen om te onthouden "welke testvariant van onze website aan een bezoeker is getoond." Wisten jullie dat KLM zelf experimenteert met een site waarop soms net even wat anders is te zien dan de officiële site? Ga daarvoor naar http://klm-test.com (niet beveiligd, nu even niks op te zien)

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 27 okt 2021
    beuse242, MichaelNight en Ruut vinden dit leuk.
  2. TGV2

TGV2 Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Je kunt overal wel een topic voor openen.

FlyRemco, Javadest, Ambtenaruh en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.409
    Trofeepunten:
    203
    IF staat ook vol (net als de rest van het internet) met trackers.

Als je er problemen mee hebt, kun je gewoon adblock/uBlock/ghostery/etc installeren.

4. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    332
    Trofeepunten:
    63
    Het gaat niet om het fenomeen van cookies , dat is lang en breed bekend. Maar de toename. Zowel op FB en KLM is het aantal cookies, juist in een tijd dat mensen ze beu zijn, verhoogd. Dat is de relevantie van de post, de toename. Zie eerste zin;

De hoeveelheid trackers en cookies op flyingblue.nl en klm.com neemt toe.

Dit duidt erop dat alles word aangegrepen om het maximale uit klanten te halen.

5. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    332
    Trofeepunten:
    63
    Natuurlijk, gebruik ik. Ik verbaas me niet over cookies, maar dat in een tijd dat ze niet echt gewaardeerd worden, KLM juist de vlucht naar voren doet.

6. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    942
    Trofeepunten:
    348
    Moet je eens je eigen GDPR/AVG gegevens bij een airline eens opvragen, staat nog veel meer in. Je online activiteit, alle survey comments, customer care, non-tickets transacties, de normale trips, en de gebruikelijke profiel data en meer....en jaren terug.

7. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    332
    Trofeepunten:
    63
    Heb jij dat al eens gedaan? Dankzij je post snel even gekeken, gaat heel makkelijk bij KLM, mailtje sturen naar [email protected] Wel netjes:

Please note that where GDPR allows us 28 days to reply, we will get back to you sooner

8. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    942
    Trofeepunten:
    348
    Yuppers, bij Delta aangezien dat die mijn airline to go is. Elke ingelogde sessie, je interacties, je spend, je bagtag nummers enzovoort en dat gaat dan terug tot en met de tijd dat Northwest met ze ging fuseren.

xprunner vindt dit leuk.
  9. TGV2

TGV2 Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Ieder commercieel bedrijf wil het maximale uit zijn klanten halen. Verder is het voor mij een non topic.

10. William

William Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    43
    Iedere website doet dit. Gewoon adblock installeren. Idd non-topic

11. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    332
    Trofeepunten:
    63
    Adblock heeft daar voor mij niets mee te maken.. Ik schrijf dit niet vanuit perspectief van "oh kijk nou, ze houden gegevens van me bij". De experimentele testsite en de pakweg 30% toename van trackers vind ik iets zeggen over hoe KLM momenteel elke sinaasappel uitperst.

12. TGV2

TGV2 Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Fijn om te weten voor wie dit relevant vindt. Jammer want ik ervaar dat de kwaliteit van het forum omlaag schiet door dit soort topics.

Javadest en westi vinden dit leuk.
  13. MrEhrmantraut

MrEhrmantraut Blue Tier

Leuk Bevonden:
    221
    Trofeepunten:
    33
    Beste @xprunner misschien een idee om een blog te openen met al je informatie en dan in 1 topic een link posten, desnoods update je eigen topic maar het forum raakt enorm vervuild nu ik heb het vermoeden dat je ook platinum op het forum wil door maar zo veel mogelijk topics te openen. Maar dat is storend voor anderen.

Javadest, Tim82, VinceG en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    332
    Trofeepunten:
    63
    Ik ken geen Platinum status op dit forum en streef er niet naar. Wat ik wel weet, is dat op dit forum vaker wel dan niet gigantische lange threads ontstaan waarin steeds vertraagd op onderwerpen word gereageerd op een post die onderwijl is onderbroken door andere postings. Ik ben zelf Reddit user en zie liever subthreads. Hoofdtopic-> Onderwerp. Dus hotels-hilton-posting 1 ipv hotels-Hilton-Radisson postings in 1 thread. De zoekfunctie is momenteel nog niet optimaal. Ik snap niet dat Elastisearch nog niet is aangeschaft om in elk geval die ellenlange threads snel te kunnen doorzoeken.

15. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    874
    Trofeepunten:
    123
    Het is nou niet dat er duizenden posts per dag gedaan worden hier. Ik vind de topics prima te behappen op de manier zoals het nu gaat.

beuse242, Javadest, Godenzoon14 en 8 anderen vinden dit leuk.
  16. TGV2

TGV2 Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    De topics zijn prima te behappen echter de kwaliteit en relevantie van geopende topics holt achteruit. Voorbeeld: is een taalfout op de KLM site het openen van een topic waard?

17. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    332
    Trofeepunten:
    63
    Criterium voor een nieuwe posting is voor mij leesbaarheid en dat je de draad goed kan volgen binnen het gestelde thema, zonder dat deze steeds word onderbroken door een ander thema. Zoals in deze post ook weer gebeurt (over onbenulligheid van onderwerp en over posten nieuwe threads)

Ik vind dit bv een overzichtelijk forum https://forums.macrumors.com De meeste fora werken zo. Die aanpak (steeds nieuwe threads per deelonderwerp) is anders dan hier: vaak zelfde threads met steeds nieuwe deelonderwerpen. Vaak als het meta word (stom onderwerp of logistiek van forumindeling) gaat de posting naar een nieuwe thread die verwijst naar de aanleiding en niet omgekeerd. Dat verhoogt zoekbaarheid en vanwege longtail aanpak Google ook relevantie rankings.

Laatst bewerkt: 28 okt 2021
  18. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.157
    Trofeepunten:
    203
    Even vingertjes opsteken wie hier ook deze mening aanhangt? Niemand, oké....

* even een serieuzere reactie, ik ben ook zelf Reddit-user (lekker belangrijk), en ben blij dat IF tot op heden anders werkt. Je inzet en bijdragen zijn veel, sommige interessant voor mij, sommige denk ik van waarom post je het hier... Door deze wirwar kan ik niet snel meer m'n dingetjes vinden!!!

Laatst bewerkt: 28 okt 2021
    Javadest, Tim82, Daeni en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    874
    Trofeepunten:
    123
    Ik zie ook graag animated gif's komen op het forum

Ruut, Urbanjazz, Godenzoon14 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.157
    Trofeepunten:
    203
    ik wil een PA die het forum voor mij regelt... kan KLM die niet verzorgen?

Deel Deze Pagina