Hi Guys! Ik vlieg simpelweg niet genoeg met dezelfde maatschappijen om in aanmerking te komen voor priority access via mijn status, vandaar de vraag: Is het mogelijk om zonder status toch gebruik te maken van priority boarding / priority lanes bij douane, bijvoorbeeld zoals dit bij sommige prijsverchters voor een zacht prijsje vaak bij te boeken is. Aviator JW
Jawel. KLM biedt tegenwoordig bij het boeken 3 soorten fares aan. Bij de Flex fare is SkyPriority inbegrepen. Maar niet voor een zacht prijsje.
Niet bij KLM (zie titel van OP). Ze hebben wel een stuk of 17 partners maar met op de vernieuwde Schiphol site kan ik er niks meer over vinden
En zowiezo heb je op Schiphol geen KLM douane priority meer (afgezien van Privium). Dit is wel een enorme achteruitgang !! Mag je eerst door de priority screening, helemaal top. Mag je daarna alsnog achteraan sluiten bij de douane . En op bepaalde momenten van de dag is dat geen pretje.
Met Douane bedoel je denk ik de KMAR? D'r komen dacht ik 135 extra marechaussees en dertig e-gates maar als ik er langs kom zijn de bestaande de helft van de tijd niet in gebruik. Zo blijft Schiphol's Privium programma wel aantrekkelijk (en het gaat een lange en hete zomer daarzo worden).
Bedankt voor de reacties guys! als ik bijvoorbeeld van ARL naar AMS vlieg kan ik bij norwegian voor een tientje priority bij boeken. Scheelt ontzettend veel tijd op drukke momenten bij zowel de douane als bagage drop off.