KLM breidt klantenservice uit met WhatsApp

Discussie in 'Nieuws' gestart door ErikBenjamin, 6 sep 2017.

  1. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Onderstaande bericht kwam gister naar buiten. Best tof :) Of je het nu gaat gebruiken of niet, complimenten voor KLM dat ze voorop lopen met dit soort servicekanalen.

    KLM breidt klantenservice uit met WhatsApp

    "Bij KLM weten ze heel goed hoe ze klanten moeten bedienen. Het is dan ook geen grote verrassing dat de luchtvaartmaatschappij het eerste bedrijf van Nederlandse bodem is dat WhatsApp als officieel communicatiekanaal kan toevoegen aan haar servicekanalen.

    KLM krijgt een vinkje achter de naam, wat betekent dat ze een door WhatsApp geverifieerd account hebben. Zo weten klanten zeker dat ze met KLM te maken hebben.

    GEEN RECLAMES
    Je hoeft overigens niet bang te zijn dat de luchtvaartmaatschappij je gaat spammen of allerlei reclames op je afvuurt, ze gebruiken WhatsApp puur voor een-op-eencommunicatie met hun klanten, vertelt Pieter Groeneveld van KLM aan NRC.

    Hartstikke handig voor jou als klant, want mocht je vlucht vertraagd zijn of vanaf een andere gate vertrekken, dan kan KLM je dat laten weten via WhatsApp. Je kunt er ook voor kiezen je boekingsbevestiging en je boarding pass via WhatsApp te ontvangen.

    KLM is dus het eerste Nederlandse bedrijf dat instapt in de testfase van WhatsApp, dat met het officieel toetreden van bedrijven een verdienmodel wil creëren. Wat dat precies inhoudt, is nog niet bekend."

     
    bedeve, William, Flying doc en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Handig! Heb vanmiddag een vlucht, net opt-in afgegeven voor de vlucht info. Ben benieuwd hoe het werkt!
     
  3. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Heb je ook het (06-)nummer waarmee ze communiceren? Ik neem aan dat je ze ook handmatig moet kunnen benaderen, ook zonder ticket :)
     
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    +31206490787
     
  5. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Heb helaas nog niks ontvangen, ook niet na meermaal invullen van mijn telefoon nr...
     
  6. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Dit verklaart waarom:

    Vooralsnog is de Whatsapp functionaliteit alleen beschikbaar voor passagiers die hun ticket via KLM.com geboekt hebben.
     
  7. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Oh, dat wist ik niet. Heb inderdaad niet geboekt via KLM zelf.

    Maar Je kunt bij het inchecken wel aangeven om de bp naar je whatsapp te sturen. Ook later kan je dit nog doen, als je via het web de documenten bekijkt.

    Nou ja, zal wel komen binnenkort :)
     
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    In het persbericht wordt inbound communicatie wel genoemd, maar vooralsnog werkt dat niet voor zover ik weet.. Zou me niets verbazen als ze het algemene telefoonnummer hieraan gaan koppelen overigens..
     
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik kreeg gisteren de pdf van de boeking op Whatsapp. Het nummer is inderdaad +31206490787 zoals Daan3 ook al aangaf.
     
    ErikBenjamin vindt dit leuk.
  10. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb vandaag deze service voor het eerst gebruikt. Eerst gisteren een berichtje dat ik in kon checken met daarna de boardingpass als image.

    Jammer dat ze niet even een berichtje stuurde met de gate nummer.
     
  11. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Kreeg spontaan een berichtje nu.. Niet via KLM.com geboekt, maar wel een bericht over de gate. Boarding pass is nog niet gelukt ;)
     
  12. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348

Deel Deze Pagina