KLM boarding pass krijg ik niet meer in mijn Google Pay

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Huib, 9 feb 2022.

Tags:
  1. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    [​IMG]Ik vond het wel zo handig. In de KLM app was het mogelijk om je boarding pass in Gpay te zetten. Twee weken geleden of zo nog gedaan. Ergens bovenaan staat dan "save to gpay" of zo.
    Was handig omdat Gpay allerlei extra's toevoegt. Ook bij delay.
    Verder staat die bij Android op je pull down startscherm zodat je de KLM app niet meer hoeft te openen.
    Je maakt wel indruk door met je watch te boarden. Via omweg is alles mogelijk, maar Google is my best friend.
    Wel iets handiger met je watch, want dan hoef je alleen je ID in je hand te houden.

    Gpay is nog niet zo lang in NL. (Wel via ABN, maar toch).
    Wel staat de zone niet op de Gpay KLM pass en dat vond men bij het boarden onhandig.
    Zou dat de reden zijn?

    https://bit.ly/KLMGpaypass

    P.s. zie nergens hoe de header aan te passen, beetje dubbele tekst
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2022
  2. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    829
    Leuk Bevonden:
    380
    Trofeepunten:
    63
    Heb ik inmiddels gedaan ;-).

    Zelf voeg ik soms mijn boarding pass toe aan Apple Wallet. Laatste keer dat ik het had gedaan werkt het nog prima. Google Wallet heb ik geen ervaringen mee.
     
  3. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Apple wallet werkt met alles perfect. Vluchten. Auto huur. Hotels. Fijne met vluchten is ook dat automatisch een tweede of derde vlucht weergegeven wordt bij connecting flights.
    Inclusief boarding zone, stoel, status. Ook via Watch maar dat vind ik zelf mega onhandig bij de 80% van de scanners
     
  4. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    AHA , opgelost. Als je de KLM boardingpass op Android Gpay wilt hebben moet je de Air France app installeren. Die geeft de mogelijkheid om iedere boarding pass toe te voegen aan Gpay van Google. Lijkt een omweg, maar valt wel mee.
    Steeds meer Android gebruikers hebben Gpay, omdat ABN AMRO hem gebruikt voor betalingen met de telefoon.
    Voordeel is dat je de boarding pass op Android direkt onder je pull down menu hebt en dat je wordt geinformeerd over gate- en tijdwijzigingen.
     

Deel Deze Pagina