KLM Annuleert Sep vlucht wat nu ?

Discussie in 'Nieuws' gestart door searcher, 9 jul 2020.

  1. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Medio Sep zouden we van Amsterdam naar Abu Dhabi vliegen en in Oktober terug vanaf Dubai

    Zojuist krijg ik een bericht dat mijn vlucht naar Abu Dhabi is geannuleerd.
    Terwijl deze wel wordt aangeboden op de KLM site.

    Wat kan ik doen immers mijn hotel is geboekt in Abu Dhabi en mijn terug vlucht van Dubai staat nog .


    Alles trouwens via Amex betaald.
     
  2. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Heeft KLM ook aangegeven waarom de vlucht is geannuleerd? Ik zou eerst even contact opnemen met KLM om meer duidelijkheid te halen. Sinds 7 juli mogen toeristen weer naar Dubai, dus wellicht is een omboeking mogelijk.
     
  3. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    323
    Trofeepunten:
    63
    De vluchtschema's die op de website staan zijn bijgewerkt tot circa 31 augustus, aan het vluchtschema daarna wordt nog gewerkt en kan dus veranderen.

    Grote kans overigens dat, als KLM op die dag meerdere vluchten heeft, je wordt omgeboekt. Ik krijg de laatste tijd eerst de annulering via de mail en enkele dagen later de omboeking.
     
  4. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Onze Las Vegas (rechtstreeks) was ook eerst geannuleerd en 2 dagen later omgeboekt via ATL/LAX. Omdat we er niet van uit gaan dat er in augustus al toeristen in de VS worden toegelaten (EU weert tenslotte ook Amerikanen), hebben we annulering maar geaccepteerd en omgeboekt naar Dubai.

    MIjn advies zou zijn: bel met KLM en vraag wat er aan de hand is. Waarschijnlijk kan je wel naar Dubai en terug. Gezien de beperkte afstand tussen de 2 zou dat misschien acceptabel kunnen zijn voor je.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  5. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor jullie reacties.

    Vanochtend heb ik direct met KLM gebeld.
    De verwarring werd in eerste instantie alleen maar groter.
    Ik kreeg de uitleg dat men niet meer op Abu Dhabi vloog maar wel met Etihad.
    Terwijl de site aangeeft dat men gewoon een KLM vlucht kan boeken.

    Ik wilde hierover nadenken.
    Hierna stond ik op een Etihad vlucht en een KLM vlucht van een dag eerder geboekt.

    Dus weer bellen.
    Deze medewerker heeft me keurig op een eerdere KLM vlucht geboekt.

    Omdat Abu Dhabi momenteel nog geen toeristen ontvangt en de aanvragen blijkbaar minder zijn hebben ze de vlucht frequentie voor o.a voor Sep terug geschroefd.

    Voor Dubai geld dat niet daar vliegt men straks weer dagelijks op.

    Vooralsnog is het opgelost maar met Covid 19 is alles nog mogelijk.
     
  6. ACE48

    ACE48 Newbie Premium Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Vandaag stond eindelijk mijn outbound vlucht naar China in oktober op cancelled in mytrip. Voorlopig geen reislust hier, dus heb meteen een voucher aangevraagd.
     
  7. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Sinds gisteren blijk je KLM-vluchten kosteloos om te kunnen zetten naar data na 1 december. Ik heb dus zonder kosten een retour Japan van september naar mei kunnen verschuiven. Heb bovendien niet langer dan 5 minuten in de wacht gehangen (gold, dus normale servicelijn) en ook dat viel mij niet tegen.
     
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.840
    Leuk Bevonden:
    3.246
    Trofeepunten:
    508
    Ben hier wel benieuwd naar, kun je iets specifieker zijn? De regel was dat omboeken tot 1 december gratis kan van cabine naar cabine (dus economy naar economy) en dat vanaf 1 december het gratis kan van boekingsklasse naar boekingsklasse (dus binnen economy bijv. V naar V, X naar X). Wijzigingskosten (70 of 150 euro voor economy) werden kwijtgescholden.

    Heb jij een ticket gratis kunnen omboeken naar een hogere boekingsklasse na 1 december?
     
  9. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Een hogere boekingsklasse is in mijn geval niet van toepassing. Exact dezelfde stoelen (eco comfort) als eerder geboekt naar Japan retour van een datum in september 2020 naar een nieuwe in mei 2021. Volgens de medewerkster kon dit sinds gisteren kosteloos, daarvoor kon dit volgens haar slechts gratis bij een nieuwe datum tot 1 december.

    Even gecheckt, van de KLM-vluchten is heen in E, terug in N, net als in de originele versie.

    Overigens was gisteren mijn oorspronkelijke ticket gecanceld, maar werd ik dezelfde dag ongevraagd omgeboekt naar een andere vlucht op dezelfde dag. Omdat je waarschijnlijk Japan voorlopig toch niet in komt hebben we besloten om alles dan maar naar het voorjaar te verschuiven. Dat bleek dus verrassend soepel te gaan. Uit de tegenstrijdige berichten op de website werd ik namelijk weinig wijzer en zelf via internet of de app vluchten wijzigen resulteerde alleen maar in foutmeldingen.
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2020
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.840
    Leuk Bevonden:
    3.246
    Trofeepunten:
    508
    Ah oké, dan zijn de regels niet veranderd denk ik. Dit is een screenshot van de KLM website van 3 maanden geleden:

    upload_2020-7-10_18-27-34.jpeg
     
  11. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Wel apart. In de Nederlandse vertaling stond volgens mij namelijk niet de vertaling van Fare type (lees boekingsklasse volgens mij), maar Prijs. En dan had je na 1 december dus wel een eventueel verschil moeten bijbetalen.
     
  12. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Nieuwe informatie ...het wordt nog gekker op dit moment is Abu Dhabi gesloten voor alle toeristen.
    Eithad vliegt er wel heen echter KLM verzuimt weer om te vertellen dat er geen toeristen worden toegelaten.

    Men is een vervoerder dus voor zakenlui en lokale bewoners maar een toerist tja ..

    Nu zijn ze ook niet de moeilijkste en kan men hierover praten

    De hotels beweren dat de toeristen welkom zijn en dat ze deze ontvangen.

    Niet dus

    Overigens na het maken van een hotel boeking ontvang je meteen een bericht dat het zwembad dicht is en het hotel strand blok tijden kent.

    Wat zou het toch mooi zijn om transparant de boeker te informeren zonder eerst de centjes binnen te halen en dan de restricties te vermelden

    We hebben nog even dus wordt vervolgd .
     
  13. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Volgens mij heeft de klant ook een eigen verantwoordelijkheid om te kijken wat de toegangseisen e.d. zijn (en te kijken of er in de tussentijd wat wijzigd). KLM weet niet als jij boekt in welke categorie je valt en zij zijn niet de gene die de regels maakt. Een beetje "searchen" kan geen kwaad;)

    Dat hotels onjuiste informatie verstrekken is kwalijk.
     
    LeidenHub vindt dit leuk.
  14. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Letterlijk een van de eerste antwoorden in de FAQ van KLM. “Local authorities can provide you with more information”.
    [​IMG]
     
    Ambtenaruh en DirkOnTour vinden dit leuk.
  15. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    937
    Trofeepunten:
    143
    Mijn rechtstreekse naar Vegas is geannuleerd en ook omgeboekt via ATL. Kan ik deze dus kosteloos wijzigen naar een andere bestemming en data zelfs, of heb je iets moeten bijbetalen?
     
  16. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb die reis geannuleerd en vouchers gekregen (zelf om gevraagd). Daarna de vouchers ingezet voor een retourtje Dubai (via antwerpen hetgeen goedkoper was dan het retourtje Las Vegas) en heb dus nog een voucher over met een deelbedrag.

    Het viel overigens op dat bij het inzetten van de vouchers, ik na het opgeven van de 1e voucher, deze inderdaad een waarde van 115% had. Bij de tweede voucher (en dus een hoger voucher bedrag dan moeten betalen) werden ze allebei 100%.
     
  17. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Viel ons ook op bij het boeken van een vlucht. Gebeurde bij ons ook
     
  18. TXL-ler

    TXL-ler Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Dit dus. Ik weet niet hoe het met intercontinentale vluchten is, maar binnen Europa zijn nu net de vluchten voor augustus ingepland, lees: vluchten geschrapt bij onvoldoende animo.
    Ik vind het zelf redelijk onhandig dat vooruit plannen op dit moment niet mogelijk is, maar mijn advies zou zijn vooral nog geen definitieve plannen voor september maken, en als er een wijziging in je vluchtschema zijn eerst maar even een-twee dagen afwachten met wat voor oplossing KLM zelf komt.
     
  19. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag geld retour gekregen van KLM voor geannuleerde vlucht naar Kopenhagen van half juli!
     

Deel Deze Pagina