KLM 777-200 of AF 350-900 BC?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SanderDekker, 22 nov 2022.

  1. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Begin juni vlieg ik BC terug vanuit Toronto naar AMS. Zitten op 1A en 1C in 777-200. Echter, AF heeft via CDG een vlucht met de A350-900.

    Omboeken kan zonder meerprijs. Zouden jullie bij KLM blijven of voor AF kiezen, en waarom?
     
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.280
    Leuk Bevonden:
    3.158
    Trofeepunten:
    483
    Voordeel KLM:
    - raamstoel maar wel naast elkaar;
    - rechtstreekse vlucht.

    Voordeel Air France:
    - betere F&B;
    - A350 is stiller en heeft betere luchtkwaliteit;
    - moderner IFE.
     
    VinceG, Daan3, Elgertje en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Als je alleen vliegt 100% de A350 van AF. Stiller, betere stoel en meer privacy. Daarnaast met de betere wijn, slaap je zeker beter.
     
    Daan3, MoonJ, ErwinLansing en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Merci! Ik las ook dat de KLM 777-200 een refresh krijgt; geldt die ook voor BC en is daar een planning voor?
     
  5. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ik zou gaan voor de rechtstreekse vlucht. Efficienter, relaxter en beter voor de wereld. En ik vind de medewerkers van KLM meestal hartelijker.

    Bovendien als je met zijn tweeen bent zijn 1A en 1C prima stoelen en kun je beter met elkaar communiceren dan in de A350.. Ook al zijn ze wat ouder.
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  6. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    937
    Trofeepunten:
    143
    Als je met zijn tweeën bent is de 777 wel fijn omdat je naast elkaar zit. Er is een kans dat de 777-200 natuurlijk de nieuwe Business Class aan boord heeft in Juni maar ik zou er niet per se vanuit gaan.
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  7. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    De 350 is een stuk comfortabeler dan de 777. Vraag is alleen of het je de extra tijd waard is. Voor geen prijsverschil zou ik zelf voor de directe vlucht gaan.
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  8. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Als in de 777 nog het oude BC product zit ging ik lekker voor de 350. Bijkomend voordeel: meer XP. Nadeel: meer reistijd.
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  9. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Dank je. Is er een planning bekend voor de ombouw?
     
  10. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    323
    Trofeepunten:
    63
    Oorspronkelijk vanaf Q1, zodra de 787's zijn omgebouwd. Maar het is zeer de vraag of dat gehaald gaat worden want er zijn problemen met de toelevering.
     
    Ambtenaruh en SanderDekker vinden dit leuk.
  11. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Uiteindelijk besloten de boeking te laten bij de 777 te laten voor de terugweg; direct is toch prettig. De heenvlucht zou met de 787-9 zijn maar vanochtend zag ik dat die ook naar de 777 is omgezet - jammer want ik had liever de Dreamliner gehad. Enig idee of dit vaker gebeurt en of het ook weleens weer opnieuw wijzigt? En had ik geen melding moeten krijgen zodat ik gelijk een andere stoel had kunnen uitzoeken?
     
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Vluchten en materieel zijn op dit moment zeer onderhevig aan veranderingen. Wij hebben een korte vakantie in de VS gepland staan in Januari. Mijn heenvlucht was AMS-IAH en na zeker 3 keer veranderingen gecancelled en nu AMS-IAD. Vandeweek weer met platinum lijn gebeld aangezien de terugvlucht nu voor de 5e keer was veranderd. Oorspronkelijke plan was SAN-LAX-AMS, dat is in middels LAX-AMS, maar het toestel is al 3 keer veranderd, ochtendvlucht gecancelled en op middagvlucht gezet. Middagvlucht verplaatst van begin middag naar laat middag en vandeweek kwam er een mail overheen dat de vlucht gecancelled was. :mad:
    Bleek uiteindelijk geen annulering maar een ander vluchtnummer en weer een ander type toestel. Ook elke keer stoelen geannuleerd en op plekken gezet die we niet wilden. Allemaal zeer vermoeiend.
     
    Urbanjazz, Daeni en SanderDekker vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina